نوشته شده توسط : مژده

از هیچ کسی انتظار نمی رود که بخواهد تا دوران بازنشستگی در همان جایگاه شغلی و همان شرکتی که بعد از فارغ التحصیلی استخدام شده است باقی بماند. معمولاً رشد و ترقی واقعی در جابجایی از یک شرکت به شرکت دیگر رخ می دهد.
زمانی که وارد یک شرکت می شوید، بعد از چند ماه مشخص می شود که آیا از کارتان لذت کافی را می برید، آیا شانس پیشرفت در این شغل و در این شرکت را دارید یا این که باید دنبال کار جدیدی بگردید؟
اما فهمیدن این مسئله که آیا این کار به درد من می خورد؟ آیا این شرکت ارزش ماندن و تلاش کردن برای پیشرفت را دارد؟ و اینکه چند وقت باید در این کار بمانم؟ کمی سخت و خسته کننده است.

بزرگترین اشتباهی که افراد شاغل می کنند، ماندن در شغلی است که هیچ فرصت رشد و ترقی مهارتی و جایگاهی برای آن ها ندارد.

سوالات پایین به شما کمک می کند که بفهمید چه زمانی، مناسب ترین وقت برای جدا شدن از شرکت و پیدا کردن کار جدید است.

 

آیا به اندازه کافی در آن شرکت مانده ام؟

همیشه باید به قدر کافی در شغل قبلی خود بمانید که شرکت جدیدتان نگران سپردن یک جایگاه شغلی جدید و بالاتر به شما نباشد. مثلاً اگر تازه وارد بازار کار شده اید، حداقل باید یک سال بر سر این کار بمانید. در ضمن در طی این یک سال ممکن است ترفیع بگیرید و جایگاه بالاتری به شما داده شود؛ به هیچ وجه این پیشنهادهای ترفیع را رد نکنید.
اگر هم تصمیم گرفتید در آن شرکت نمانید و زودتر از یک سال آن جا را ترک کنید، باید دلایل روشنی داشته باشید که بیرون آمدن را به شکل مثبتی توجیه کند؛ چرا که در شرکت جدید قطعاً درباره این موضوع از شما سوالاتی خواهند پرسید.

 

آیا بازنشستگی من نزدیک است؟

نکته دیگری که باید به آن دقت کنید، دوران بازنشتگی است. اگر می خواهید کارتان را تغییر دهید باید ببینید که چقدر تا بازنشستگی تان باقی است.
اگر حداکثر تا دوسال دیگر بازنشسته می شوید اصلاً به صلاح نیست که بخواهید کارتان را عوض کنید و به همکاری تان با آن شرکت باید ادامه دهید. البته شرکت هایی هم هستند که 3 سال یا حتی 5 سال تا بازنشستگی را نمی پذیرند و شما را استخدام نخواهند کرد.
آیا فرصتی برای گرفتن ترفیع وجود دارد؟
اگر می بینید که بعد از یک مدت خاص، می توانید در همان شرکت ترفیع بگیرید، بهتر است که در همان شرکتی که هستید، بمانید. اگر هم می بینید که به سقف جایگاهی خود در این شرکت رسیده اید و دیگر فرصت بالقوه ای برای ارتقاء در این شرکت وجود ندارد، می توانید یک رزومه کاری آماده کنید و به دنبال کار جدید باشید.

برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی php می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

 

نوشتن رزومه

آیا تعهدی به این شرکت و کارفرما دارید؟

ممکن است شرکت و سازمانی که در آن کار می کنید به شما مزایایی از قبیل وام ازدواج، وام خرید خانه و هرگونه امتیازی دیگری داده باشد و شما به شرکت متعهد شده باشید. تا زمانی که به تعهدات خود به شرکت عمل نکرده اید، طبیعتاً نمی توانید به فکر عوض کردن کار خود باشید. اگر هم تصمیم تان جدی است و می خواهید نمونه رزومه کاری تان را برای شرکت های دیگر ارسال کنید، باید قبل از آن مطمئن شوید که تمامی تعهدات مالی و قانونی خود نسبت به آن شرکت را ادا کرده اید.

 

آیا برای شغل جدید آماده ام؟

قبل از اینکه بخواهید دنبال کار جدید بگردید، باید یک نگاه به رزومه تان بیاندازید. آیا رزومه کاری شما آپدیت است؟ آیا مهارت ها و توانایی های نمونه رزومه کاری شما و گواهینامه هایی که دارید، در حد شغل جدیدی که می خواهید است؟
پس قبل از اینکه از شرکت بروید، یک رزومه کاری حرفه ای بسازید و با لینک های خود صحبت کنید و ببیند در چه جاهایی برای شما فرصت شغلی جدید وجود دارد.
بهترین حالت این است که یک کار جدید پیدا کنید سپس از این کار استعفا دهید. اما اگر فکر می کنید که ممکن است بین کار هایتان چند ماه وقفه بیافتد، حتماً باید به اندازه کافی پول پس انداز کنید.

 

کلام آخر

با توجه به شرایط کنونی بازار کار و اشتغال، یکی از فاکتورهای مهمی که باید به آن توجه کنید، امنیت شغلی است. در انتخاب شغل جدید، فقط به فاکتور حقوق و مزایا فکر نکنید، ممکن است شرکت و شغل جدید که انتخاب می کنید استرس بسیار زیادی داشته باشد و آرامش ذهنی تان را از شما بگیرد؛ یا اینکه صرفاً برای تخلیه اطلاعات تخصصی و دانش فنی تان شما را با حقوق بالایی استخدام کنند، اما بعد از مدت کوتاهی آن کار را از شما بگیرند. پس زمانی که می خواهید کارتان را تغییر دهید، حتماً همه جوانب را ببینید و صرفاً نگاه کوتاه مدت مالی به قضیه نداشته باشید.

 منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b4%d8%ba%d9%84-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%be%db%8c%d8%af%d8%a7-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85%d8%9f/



:: برچسب‌ها: پیدا کردن کار ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

در هر دوره مالی، برای ارزیابی عملکرد سازمان یا شرکت و ارائه وضعیت مالی آنها در پایان دوره، لازم است که صورت حساب سود و زیان و گزارش ترازنامه تهیه شوند که این اعمال با سلسله مراتبی ز اقدامات حسابداری رو به رو هستند که باید آنها را به دقت انجام داد. پس از تهیه گزارش ها، برای بستن دفاتر سال مالی و انتقال آنها به سال مالی بعدی، بایستی که اقدامات دیگری صورت گیرد که به مجموعه این عملیات، در اصطلاح تکمیل چرخه حسابداری می گویند.

 

چرخه حسابداری:

چرخه حسابداری در کل شامل سه بخش می شود که هر کدام از این بخش ها در زمان های مربوط به خود باید انجام شوند که در ادامه، زمان مربوط به انجام فعالیت های مربوط به هر بخش و اعمالی که باید صورت گیرد و همچنین اهداف آنها ذکر شده اند.

 

فعالیت های لازم در طول دوره مالی:

در طول دوره مالی، سلسله فعالیت هایی در زمینه حسابداری انجام می شوند که در 6 مرحله و به ترتیب زیر باید آنها را رعایت نمود.

مرحله 1: گرد آوری داده ها و اطلاعات رویداد ها جهت استخراج اطلاعات مالی از اسناد و مدارک اولیه که به رویداد ها و عملیات مالی مربوط هستند.

مرحله 2: بررسی و تحلیل رویداد های مالی جهت اندازه گیری میزان اثر مالی هر رویداد روی دارایی ها، بدهی ها و سرمایه و تعیین ماهیت بدهکار و یا بستانکار بودن حساب ها.

مرحله 3: صدور سند حسابداری به منظور ثبت رویداد ها به ترتیب تاریخ وقوع و با ماهیت بدهکار و بستانکار و همچنین اخذ مجوز های لازم برای ثبت این رویداد ها در دفاتر مالی.

مرحله 4: ثبت نمودن اسناد حسابداری در دفاتر روزنامه که باید به ترتیب تاریخ اسناد صورت گیرد.

مرحله 5: نقل و انتقال اقلام ثبت شده در دفتر روزنامه به دفتر کل. به بیان دیگر، انتقال مبالغ بدهکار و بستانکار از دفاتر روزنامه به حساب های موجود در دفتر کل.

مرحله 6: نقل و انتقال اقلام، از اسناد حسابداری به دفاتر معین. یعنی انتقال مبالغ بدهکار و بستانکار حساب های معین از اسناد حسابداری به حساب های موجود در دفاتر معین.

 

سازمان ها و شرکت ها می توانند برای افزایش راندمان امور و مدیریت زمان خود از نرم افزار هایی مانند تقویم آنلاین و… استفاده کنند.

فعالیت ها در پایان هر ماه:

در پایان هر ماه لازم است حسابدار اقدام به تهیه تراز های آزمایشی دفاتر کل و معین نماید که هدف از انجام این مرحله، آزمون های زیر می باشد

  • تساوی گردش عملیات و مانده حساب های کل و معین
  • گردش عملیات حساب ها با جمع ستون های بدهکار و بستانکار دفاتر روزنامه

 

فعالیت ها در پایان دوره مالی:

در پایان دوره یا سال مالی نیاز است که چند مرحله عملیات مهم مالی مربوط به بستن سال مالی، صورت گیرد که به ترتیب زیر می باشند:

مرحله 1: تهیه کاربرگ حسابرسی و تعدیل حساب ها جهت ارائه سندی از صورت سود و زیان و ترازنامه موسسه، قبل از تهیه صورت های مالی

مرحله 2: ثبت تعدیلات و انتقال به حساب های کل و معین به هدف اصلاح آنها

مرحله 3: تهیه صورت سود و زیان

مرحله 4: بستن حساب های موقت و سپس تعیین نتیجه نهایی عملیات موسسه

مرحله 5: تهیه صورت حساب سرمایه و ترازنامه

مرحله 6: تهیه تراز آزمایشی اختتامیه

مرحله 7: بستن حساب های دائم

 

نقش نرم افزار های حسابداری در چرخه حسابداری:

در کسب و کار های امروزی، بیشتر سازمان ها به ابزار ها و سیستم های مالی نوین و کامپیوتری مجهز می باشند که باعث شده تهیه گزارش های تراز یا صورت های مالی از روی اسناد و مدارک به صورت دستی انجام نشود. زیرا انجام آنها به صورت دستی، باعث کندی در روند و همچنین امکان وجود خطا و اشتباه می گردد.

در این خصوص داشتن یک نرم افزار حسابداری مناسب، می تواند پس از ثبت اسناد در سیستم مالی توسط کاربر، تمامی مراحل تهیه گزارش ها و یا صورت های مالی را به سرعت و بدون خطا انجام دهد. سپس با استفاده از نرم افزار حسابداری، در پایان سال مالی با بستن حساب های موقت و ثبت اسناد اختتامیه و افتتاحیه در زمانی بسیار کوتاه، عملیات پایان دوره به راحتی به اتمام می رسد.


منبع:
https://blog.yar.cloud/%da%86%d8%b1%d8%ae%d9%87-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/



:: برچسب‌ها: حسابداری امور مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

مصاحبه کاری تان بهتر از این نمی شود؛ شما همه مراحل سخت گزینش و تمام سوالات زیرکانه ی مدیر شرکت را به بهترین شکل پشت سر گذاشته اید، خیلی خوب زمان های بیکاری خودتان را پوشش داده اید و از خودتان یک تصویر خیلی عالی ساخته اید.

اما ناگهان زمانی که همه کارهای استخدام در ظاهر تمام شده است و منتظر هستید که از اتاق مصاحبه خارج شوید، ناگهان با این سوال مواجه می شوید که : «خب حقوق پیشنهادی تان چقدر است؟»

ناگهان غافل گیر می شوید و آن لحظه نمی دانید که چه جوابی دهید، اگر رقم بالا بگویید ممکن است فرصت استخدام را از بدهید، اگر هم خیلی پایین بگویید کارفرما گمان می کند که یک نیروی کم ارزش هستید.

برای نوشتن رزومه حرفه ای و استاندارد استفاده از نرم افزار های رزومه ساز می تواند کمک کننده باشد.

خب در این لحظه چه کار باید کرد؟

در ادامه می خواهیم نکات و روش هایی را برای پاسخ به این سوال به شما آموزش دهیم.

 

هدف این سوال چیست؟

هدف اول کارفرما این است که ببیند آیا توان استخدام و پرداخت حقوق تان را دارد یا خیر؟
اگر دستمزدی که تعیین می کنید، مطابق با بودجه آن ها نباشد، خب آن ها از استخدام شما منصرف خواهند شد.

هدف دوم این است که ببینند آیا حدتان بالاتر از آن موقعیت شغلی (overqualified) است یا واقعاً به ارزش خودتان اعتقاد دارید و اعتماد بنفس لازم برای بیان آن چه می خواهید را دارید یا خیر؟
اگر حقوق پیشنهادی شما از محدوده پرداختی آنها فراتر باشد، آن شرکت به دنبال نیرویی با دستمزد کم تر خواهد گشت.

برای تقویم شمسی به میلادی می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

 

چگونه به این سوال پاسخ دهیم؟

اگر چه یک فرمول درست و صد در صد کامل برای پاسخ به این سوال وجود ندارد، اما تاکتیک ها و روش هایی برای انتقال صحیح میزان توانمندی و سطح مهارتتان و نشان دادن دلایل تان برای این میزان حقوق درخواستی وجود دارد.

در ادامه ترفندهایی را برای پاسخ به این سوال کارفرما مطرح خواهیم کرد. اما قبل از رفتن به مصاحبه، به قدر کافی این روش های پاسخگویی را تمرین کنید تا کاملاً جواب های تان واقعی و طبیعی باشد.

 

1. پاسخ خود را به تعویق بیاندازید.

اگر صبحت کردن درباره عدد و رقم حقوق دریافتی برایتان سخت است، می توانید خیلی زیرکانه از جواب دادن به آن اجتناب کنید. مثلاً می توانید بگویید که بیشتر دوست دارم در کاری باشم که کاملاً با علایق و مهارت های من مرتبط باشد و مطمئنم که حقوقی که برای من در نظر می گیرید، متناسب با ارزش کار من و میزان توانمندی ام خواهد بود.

 

2. به جای رقم دقیق حقوق، یک محدوده تعیین کنید.

اگر مدیر منابع انسانی یا مدیر مجموعه اصرار دارد که یک رقم به او اعلام کنید، شما می توانید یک محدوده به او اعلام کنید.
اما حواستان به محدوده ای که تعیین می کنید باشد؛ چرا که کارفرما معمولاً حداقل آن بازه حقوقی را درنظر خواهد گرفت؛ پس مراقب باشید که حداقل و حد اکثر حقوق تان خیلی اختلاف نداشته باشند.

 

3. گزینه هایی برای مذاکره ارایه دهید.

اگر مایلید که مذاکره کنید می توانید پیشنهاداتی شبیه به این موارد مطرح نمایید:
اگر این کار برای من مناسب باشد، مطمئنم که بر سر حقوق به توافق خواهیم رسید.
این چنین حرف زدن، نشان می دهد که شما به اندازه کافی منعطف هستید و اینکه فقط می خواهید در رقابت بر سر این جایگاه شغلی باقی بمانید.

 

4. تحقیقات خود را انجام دهید.

بسیاری از کارجویان درباره ارزش مهارت ها و توانمندی های خود اطلاع کاملی ندارند. شما این کار را نادیده نگیرید.
حتماً درباره توانمندی ها و مهارت هایی که دارید تحقیق و مشورت کنید تا در روز مصاحبه با اطمینان کامل یک نرخ دستمزد عادلانه و منصفانه اعلام کنید.

 

5. به یک تصویر بزرگتر نگاه کنید.

زمانی که می خواهید در یک مجموعه استخدام شوید، دیدتان باید فراتر از حقوق دریافتی باشد و به بسته ی کلی که آن شرکت در اختیارتان قرار می دهد، فکر کنید. مثلاً تسهیلات مالی، سرویس، بیمه تکمیلی، تسهیلات درمانی، صبحانه و نهار، تایم کاری و حجم کاری از جمله مواردی هستند که باید علاوه بر حقوق خود در نظر بگیرید.

 

6. صادق باشید.

فراتر از هر نکته ای، صداقت شما درباره حقوق مورد نظرتان قرار دارد. قبل از اینکه وارد اتاق مصاحبه شوید، بهترین و بدترین حالت را در نظر بگیرید و ببینید که آیا در آن شرایط باز هم خوشحال و راضی خواهید بود. همچنین می توانید مشخص کنید که آیا مشوقها یا پاداشهای اضافی تصمیم شما را برای پذیرش پیشنهاد با حقوق پایین تر تغییر خواهند داد.

 

اشتباهاتی که باید از آن ها پرهیز کنید.

 

1. صحبت درباره حقوق الان خود

معمولاً همه شرکت ها حقوق قبلی شما را می پرسند تا تشخیص دهند که چه مبلغی را به شما پیشنهاد دهند.
معمولاً آنها حقوق الان شما به عنوان پیشنهادی که شما خواهید پذیرفت در نظر می گیرند. اگر از شما حقوقی که در شرکت قبل می گرفتید را پرسیدند، خیلی صادقانه آن را بگویید؛ اما به آنها یادآوری کنید که شما برای بهتر شدن وضعیت شغلی تان شرکت تان را عوض کرده اید و دنبال درآمد بیشتر هستید.

 

2. اجتناب از پاسخ

اگر از پاسخ دادن به این سوال طفره بروید، شانس استخدام را از دست خواهید داد. این رفتار شما باعث می شود کارفرما تصور کند که شما چیزی را از او پنهان می کنید یا اینکه کار کردن با شما سخت خواهید بود.

 

3. نامشخص بودن حقوق بودن درخواستی

پرسش کارفرما درباره میزان حقوق درخواستی می تواند شما را غافلگیر کند و همچنین می تواند فرصتی برای شناخت ارزش کارتان باشد.
حتی اگر از میزان حقوق پیشنهادی خود مطمئن نبودید، بازهم طوری رفتار نکنید که رقم مشخصی در ذهن ندارید. در عوض می توانید سوال آن ها را با سوال پاسخ دهید و از آن ها بپرسید که بازه حقوقی کارکنان شرکتشان چقدر است و این که آن ها چه حقوق هایی را به نیروهای خوب خود می دهند.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84-%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%86-%da%86%d9%82/



:: برچسب‌ها: مصاحبه شغلی ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

اهداف شغلی شما چیست؟ هر یک از ما، در صورتی که به نحوی در یک مصاحبه شغلی یا دیدار آشنایی با کارفرما برای استخدام در سمتی شرکت کرده باشیم، با این سوال یا اشکال دیگری از آن روبه‌رو شده‌ایم. نکته جالب این‌جا است که شاید کمتر کسی توانسته باشد پاسخ این سوال مهم و عمیق را به نحوی بدهد که روی مصاحبه کننده تاثیرگذار باشد.

اغلب ما با استناد به چشم‌انداز محدود و مبهم خود از آینده‌شغلی‌مان، به چند جواب ساده، کلیشه‌ای و ناشیانه بسنده می‌کنیم. این‌که دوست دارم هر روز در کارم بهتر شوم یا میزان درآمدم را افزایش دهم. پاسخ‌هایی که باعث ناامیدی طرف مقابل می‌شوند. در مقابل، پاسخ‌هایی نیز می‌توان به این پرسش داد که تاثیر مستقیمی روی نتیجه مصاحبه داشته و حتی پس از تصدی شغل مورد نظرتان نیز در موفقیت هر چه بیشتر شما دخیل باشند.

برای داشتن یک رزومه استاندارد و حرفه ای استفاده از نرم افزار های رزومه ساز پیشنهاد می شود.

برای تبدیل شمسی به قمری می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

 

 

منظور از اهداف شغلی چیست؟

شاید به عقیده برخی‌ها، اهداف شغلی در تعریف ساده‌ای همچون جایگاهی که دوست داریم چند سال بعد به آن دست یابیم، خلاصه شده باشد. بله. این تعریف به نظر درست می‌آید اما باید این نکته را در نظر بگیریم که اهداف شغلی، در حقیقت، مقاصد و اهدافی مشخص، تعیین شده، زمان‌بندی شده و کاملا روشن هستند و در واقع شرط محقق شدن اهداف شغلی مشخص و روشن بودن آن‌ها است.
اکثریت قریب به اتفاق ما (شاید بیش از 80 درصدمان) در ابتدای هر سال جدید برنامه‌ها و اهدافی را برای خود ترسیم می‌کنیم. اهدافی که قرار است در سال جدید برای رسیدن به آن ها تلاش کنیم و احتمالا نیز به‌آن‌ها دست خواهیم یافت. به شرط آن‌که درست تعریف و هدف‌گذاری شده باشند. یک هدف درست، هدفی است که:

  • خاص و منحصر به فرد باشد.
  • قابل دستیابی باشد.
  • قابل سنجش باشد.
  • واقع بینانه باشد.
  • و دارای زمان‌بندی باشد.

 

۱) کسب یک مهارت جدید

صرف نظر از این‌که شرکت مورد نظر شما در چه حیطه‌ای فعالیت می‌کند، هزاران هزار سازمان، نهاد و شرکت در سراسر جهان وجود دارند که به دنبال تنوعی بی‌نهایت از مهارت‌ها هستند. هرچه تنوع مهارتی بالاتری داشته باشید، شانس بیشتری برای تاثیرگذاری روی کارفرما و پذیرفته شدن در این سازمان‌ها و شرکت‌ها خواهید داشت.
با این حال، این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که به عنوان مثال، داشتن مهارت در رشته کیک‌باکسینگ نمی‌تواند مضمن موفقیت شما در زمینه بیمه باشد. بنابراین، مهارت‌هایی را هدف قرار دهید که حقیقتا در آن استعداد دارید، به آن علاقمند هستید و دوست دارید در آن زمینه وارد شغل شوید.

 

۲) بهبود توانمندی‌های ارتباطی

مهارت‌های ارتباطی یکی از لازمه‌های موفقیت در هر شغلی است. فارغ از این‌که قرار است با ارباب رجوع در ارتباط باشید یا نه، همواره باید سعی کنید با افراد جدیدی آشنا شده و روابط خود را با اطرافیان‌تان تقویت کنید.
در سایه این ارتباطات است که می‌توانید دیدگاه‌ها و اطلاعات جدیدی را از اطرافیان کسب کرده و در راستای موفقیت شغلی خود مورد استفاده قرار دهید. به علاوه، بهبود ارتباط با افراد و تعدد این ارتباطات، روی اعتماد به نفس و نحوه برخورد و حتی صحبت کردن شما نیز به شدت تاثیرگذار خواهد بود.

مصاحبه استخدامی

۳) مشارکت با یک شرکت بزرک برای کسب تجربه

مصاحبه کننده یا کارفرما باید احساس کند که این فرصت شغلی، برای شما صرفا یک منبع درآمد بالقوه نیست بلکه به آن به چشم یک تجربه کاری سودمند می‌نگرید که برای پیشرفت مشتاق‌ترتان می‌کند. شاید در مورد افرادی که از جاهای کوچک شروع کرده‌اند اما اکنون در بالاترین نقطه قرار دارند زیاد شنیده یا خوانده باشید.
افرادی همچون تام هکس (Tom Hanks) یا استیون اسپیلبرگ (Steven Allan Spielberg) که از هیچ شروع کرده‌اند و امروز برای همه جهان نام آشنا هستند.
به‌ویژه اگر تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید، این مورد را یکی از مهم‌ترین اهداف شغلی خود هدف‌گذاری کرده و معرفی کنید و شک نداشته باشید که آینده، به کامتان رقم خواهد خورد.

 

۴) راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان

اگر چه راه‌اندازی یک کسب‌وکار آن هم برای خودتان می تواند هدفی بلند مدت باشد، اما هیچ دلیلی ندارد که از همین اکنون برای آن برنامه‌ریزی و تلاش نکنید.
اینترنت، روزهای اولی که اینترنت پا به عرصه وجود گذاشت، سیستم بسیار ساده‌ای بود که صرفا قرار بود سه کامپیوتر دفتر کار آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته (Advanced Research Projects Agency) وزارت دفاع آمریکا را به هم لینک کند. سیستمی که بعدها به یک انقلاب بزرگ در جهان تبدیل شد.
اگر دوست دارید کسب‌وکار خود را داشته باشید، همین امروز و هین لحظه بهترین زمان برای هدف‌گذاری و آغاز تلاش برای آن است.
شک نکنید که مصاحبه کننده شما نیز نه تنها از این ایده بدش نمی‌آید، بلکه از آن استقبال کرده و اعتماد به نفس و دور اندیشی شما را تحسین می‌کند. البته، این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که منظور از این کسب‌و کار، صحبت از بوتیک‌داری در جلسه مصاحبه شغلی حقوق نیست!

 

۵) تبدیل شدن به یک متخصص در حیطه خودتان

با وجود این‌که امروزه، بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که در حیطه کاری خود خبره و متخصص هستند، اما باید به این نکته اشاره کنیم که در فرهنگ لغت، متخصص به فردی اطلاق می‌کند که در یک زمینه خاص به اندازه کافی فعالیت کرده، وقت گذاشته و مهارت ها و دانش کافی در آن را کسب کرده است.
برای این‌که بتوانید در یک حیطه شغلی خود به مرحله تخصص برسید، باید کار کنید، مطالعه کنید، کسب تجربه کنید و به عبارت دیگر کفش آهنی به پا داشته باشید. اگر مصاحبه کننده این روحیه و هدف‌گذاری را در شما ببیند، شک نکنید که بازی را برده‌اید.

 

چند نکته مهم

در کنار هدف‌گذاری‌هایی که دارید باید چند نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید تا مضمن دستیابی به این اهداف باشند:

  • هر چیزی که فکر می‌کنید حتی بسیار اندک، در موفقیت‌تان در این حیطه تاثیر گذار است را بیاموزید، در موردش مطالعه کنید و بی‌اهمیت تقلی نکنید.
  • شکست‌ها شما را قوی‌تر خواهند ساخت. از آن‌ها نهراسید، درس بگیرید و تجارب خود را با همکاران به اشتراک بگذارید.
  • قبول کنید که همیشه افرادی هستند که بیشتر از شما می‌دانند و کمک گرفتن از آن‌ها، نه تنها بد نیست بلکه باعث بهبود ارتباطات و ارتقای مهارت‌های‌تان نیز می‌شود.
  • کار کردن حتی بیشتر از دیگران در خلال یک کار تیمی، هیچ آسیبی به جایگاه شما نمی‌زند.
  • آماده پذیرش و انطباق با تغییرات مجموعه باشید و بیاندیشید که چطور می‌توانید در خلال این تحولات بهتر شوید.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d9%87%d8%af%d8%a7%d9%81-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c-%d8%b4%d9%85%d8%a7-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f-%d8%af%d8%b1-%d9%85/



:: برچسب‌ها: مصاحبه شغلی ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در php :تا به‌ حال به این موضوع فکر کرده ‌اید که اگر امکان استفاده از تاریخ در وب سایت‌ها وجود نداشت، چه اتفاقی می‌افتاد؟ تقریبا بدون ثبت و خواندن تاریخ در وب سایت ها، پیاده سازی هیچ کدام از خدماتی که در حال حاضر در سایت‌ها ارائه می‌شوند، کار ساده ای نخواهد بود. ثبت نام کاربران، گزارش‌های مالی، زمان پست‌های ارسالی و… نمونه ای از خدماتی است که با تاریخ در ارتباط اند. بنابراین کار با تاریخ یکی از رایج‌ترین مواردی است که در طراحی و برنامه نویسی سایت‌ها صورت می‌گیرد. کمتر سایت و یا اپلیکیشنی پیدا خواهید کرد که از تاریخ استفاده نکرده باشد.

 

تبدیل تاریخ شمسی به میلادی php

روش‌های زیادی برای استفاده از تاریخ در PHP وجود دارد. برای کار با تاریخ توابع و کتبخانه‌های زیادی توسعه داده شده است که استفاده از آن‌ها با توجه به مستندات ارائه شده کار چندان سختی نخواهد بود. اما تاریخی که به صورت پیش فرض در این زبان استفاده می‌شود به صورت میلادی است. یکی از مشکلات برنامه نویسان و طراحان ایرانی، استفاده از تاریخ شمسی و قابلیت تبدیل آن به تاریخ میلادی در سایت‌ها است. در این مقاله، روش‌های مختلف تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در زبان برنامه نویسی php را به شما آموزش خواهیم داد. پس اگر قصد دارید از تاریخ شمسی در وب اپلیکیشن‌های خود استفاده کنید، از شما دعوت می‌کنیم تا در انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تبدیل تاریخ

تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در PHP با استفاده از کتابخانه Verta

ورتا (Verta) پکیجی برای تبدیل تاریخ شمسی و میلادی به یکدیگر است که برای فریم ورک لاراول عرضه شده است. این پکیج توابع کمکی زیادی را شامل می‌شود که کاربران با بکارگیری آن‌ها می‌توانند به راحتی تبدیلات تاریخ را انجام دهند. زبان PHP دارای کلاسی برای تاریخ و زمان است که پکیج ورتا از همین کلاس ارث بری کرده است. ورتا از الگوریتم تبدیل تاریخ شمسی به میلادی و بالعکس استفاده می‌کند. الگوریتم مبدل تاریخی که در این پکیج استفاده شده است بر اساس الگوریتم تاریخ جلالی وحید سهراب لو، روزبه پورنادر و محمد توسی می‌باشد.

برای استفاده از این پکیج در وب اپلیکیشن‌های خود نیاز به نصب و استفاده از کامپوزر (Composer) دارید. کامپوزر یک ابزار کامند لاین است که به منظور کاهش وابستگی نرم افزارها به کتابخانه‌ها و پکیج‌های خارجی ارائه شده است. با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توان پکیج‌ها و کتابخانه را دریافت و مدیریت کنید. منبع اصلی پکیج‌ها و کتبخانه‌های کامپوزر سایت Packagist است که به عنوان مخزن پیش‌فرض پروژه‌های PHP شناخته می‌شود. در این سایت توسعه دهندگان مختلف کتابخانه‌ها و پکیج‌های مختلف پروژه ‌های خود را در دسترس سایر توسعه دهندگان قرار می‌دهند.

شما می توانید از نرم افزار تقویم آنلاین برای مدیریت زمان و تاریخ امور خود و تبدیل تاریخ میلادی به شمسی استفاده کنید.

 

آموزش نصب Composer

ابتدا باید ابزار کامپوزر را باید دانلود کنید. برای دانلود کامپوزر به سایت رسمی این برنامه به نشانی getcomposer.org مراجعه کنید. برای دانلود آخرین نسخه این برنامه مطابق عکس زیر بر روی Download کلیک کنید. آموزش نصب کامپوزر تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در PHP
در صفحه بعد که هدایت می‌شوید، روش‌های مختلفی برای نصب کامپوزر وجود دارد. در این بخش ساده‌ترین روش نصب این ابزار بررسی می‌شود. در این صفحه برای دریافت فایل نصبی کامپوزر بر روی عبارت Composer-Setup.exe کلیک کنید.

پس از دریافت فایل اجرایی کامپوزر، آن را اجرا کنید و مراحل را مانند تصاویر دنبال کنید. در این مرحله از نصب باید نشانی فایل اجرایی php را برای نصب Composer مشخص نمایید. فایل اجرایی PHP معمولا توسط نرم افزارهایی مانند Xampp، Wamp و… نصب می‌شود. البته معمولا فایل نصبی به صورت اتوماتیک آدرس فایل اجرایی PHP را شناسایی می‌کند. اگر نرم‌ افزار نصب نتوانست به صورت خودکار این فایل را شناسایی کند، لازم است تا با زدن دکمه‌ Browse این مرحله را به صورت دستی پیش ببرید. پس انجام این کار بر روی گزینه Next کلیک کنید.

آموزش نصب کامپوزر تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در PHP
برای نصب این ابزار باید به اینترنت متصل باشید. پس این مرحله، دیگر نیازی به تغییرات و انجام عمل خاصی وجود ندارد و کافی است بر روی گزینه‌های Next و در نهایت Install کلیک کنید. تبریک می‌گویم، کامپوزر شما نصب شده است. اکنون می‌توانیم برای دریافت کتابخانه ورتا از این ابزار استفاده کنیم.

 

نصب کتابخانه Verta

برای نصب و بکارگیری کتابخانه ورتا در کامند لاین پروژه خود، دستور زیر را وارد کنید.

$ composer require hekmatinasser/verta

حال اگر بخواهید از این کتابخانه در پروژه لاراولی خود استفاده کنید، باید این پکیج را درون پروژه خود اضافه کنید. برای این کار دستور زیر را وارد کنید. البته در صورتی که قصد دارید از این پکیج در پروژه‌های غیر لاراولی استفاده کنید، می‌توانید این مرحله را نادیده بگیرید.

// config/app.php
‘providers’ => [

Hekmatinasser\Verta\VertaServiceProvider::class,

],

‘alias’ => [

‘Verta’ => Hekmatinasser\Verta\Verta::class,
]

نحوه استفاده از کتابخانه Verta

نحوه استفاده از این پکیج در نرم افزارها بسیار ساده است. کافی است در بالای هر فایلی از پروژه که نیاز به استفاده از کلاس ورتا دارید، از دستور زیر استفاده کنید. با این کار به راحتی می‌توانید از توابع پیش فرض این پکیج در کدهای خود استفاده کنید. پکیج ورتا توابع بسیار زیادی را به منظور کار با تاریخ برای توسعه دهندگان آماده کرده است. با استفاده از این توابع می‌توانید برای بدست آوردن تاریخ و زمان کنونی شمسی، نمایش تاریخ شمسی، نمایش تاریخ میلادی، تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی و…. استفاده کنید.

use Verta;
// or
use Hekmatinasser\Verta\Verta;

تصور کنید که قصد دارید در نرم افزار خود با استفاده از این کتابخانه، تاریخ میلادی را به شمسی تبدیل کنید. برای این کار کافی است از دستور زیر استفاده کنید. البته از آنجایی که این تبدیلات در نرم افزارها بسیار پر استفاده هستند، توابع ساده‌تری برای استفاده از آن‌ها در این پکیج نوشته شده اند.

$v = new Verta(‘2016-12-27 14:12:32’);
$v = Verta::instance(‘2016-12-25 11:12:36’);
$v = Facades\Verta::instance(‘2016-12-25 11:12:36’);

برای تبدیل تاریخ از میلادی به شمسی به صورت ساده، می‌توانید از دستور زیر استفاده کنید :

return Verta::getGregorian(1394,10,4);
//جواب این دستور به صورت زیر است
// [2015,12,25]

همچنین برای تبدیل تاریخ از شمسی به میلادی به صورت ساده، از دستور زیر استفاده کنید :

return Verta::getJalali(2015,12,25);
//جواب این دستور به صورت زیر است
// [1394,10,4]

همانطور که اشاره شد این پکیج کاربردهای بسیاری در نرم افزارهای ایرانی و فارسی زبان دارد. بنابراین اگر قصد دارید از سایر قابلیت‌های این پکیج استفاده کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که مستندات آن را مطالعه کنید.

 

تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در PHP با استفاده از کتابخانه Jdf

دومین روش استفاده از کتابخانه Jdf است. Jdf کتابخانه ای برای تبدیل تاریخ شمسی و میلادی به یکدیگر است که برای زبان‌های برنامه نویسی مختلف توسعه داده شده است. استفاده از این روش نسبت به روش قبل از مزیت‌های کمتری برخودار است. زیرا پکیج ورتا امکانات بسیار زیادی را برای کار با تاریخ در اختیار توسعه دهندگان وب قرار می‌دهد. ازطرفی دیگر پکیج ورتا با استفاده از کدنویسی شی گرا پیاده سازی شده است، به همین دلیل می‌تواند به راحتی در هر بخش از کدهای شما استفاده شود. همچنین علاوه بر تمیز شدن کدهای شما، باعث کاهش میزان کدنویسی می‌شود.

بنابراین زمانی که نیاز به استفاده از توابع مختلف کار با تاریخ احساس نمی‌شود، استفاده از کتابخانه Jdf می‌تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین اگر پروژه شما به صورت شی گرا پیاده سازی نشده است، استفاده از این روش پیشنهاد نمی‌شود. در این کتابخانه دو تابع gregorian_to_jalali و jalali_to_gregorian از توابع بسیار کاربردی برای تبدیل تاریخ از میلادی (گرگوری) به هجری شمسی (جلالی) و برعکس می‌باشند. توابع مورد استفاده در این کتابخانه برای تبدیل تاریخ میلادی به شمسی با استفاده از PHP در یک فایل تعریف شده اند. پس در هر جایی از که نیاز به تبدیل تاریخ داشته باشید کافی است که ابتدا فایل اصلی کتابخانه را دانلود و سپس در پروژه خود Include کنید. بعد از این کار می‌توانید به راحتی از توابع این کتابخانه در کدهای خود استفاده کنید.

 

 

راهنمای تابع gregorian_to_jalali و jalali_to_gregorian

این تابع‌ها دارای 4 پارامتر (آرگومان) بوده و وظیفه اصلی آن ها، تبدیل تایخ هجری شمسی به میلادی و یا برعکس می‌باشد. سه پارمتر اول این توابع حتما باید وارد شوند، اما پارامتر چهارم در آن‌ها اختیاری است. اگر بخواهیم تاریخ میلادی را به شمسی تبدیل کنیم باید از تابع gregorian_to_jalali استفاده کنیم. تاریخی که در این تابع وارد می‌کنیم، حتماً باید میلادی باشد تا در خروجی به هجری شمسی تبدیل گردد. خروجی این تابع در حالت پیشفرض به صورت آرایه است، اما به وسیله پارامتر چهارم می‌توان خروجی را به عبارت (متن-رشته) تبدیل کرد.

همچنین اگر قصد داشته باشیم که تاریخ شمسی را به میلادی تبدیل کنیم، باید از تابع jalali_to_gregorian استفاده کنیم. تاریخی که در این تابع باید وارد شود حتما باید شمسی باشد تا در خروجی به صورت میلادی نمایش داده شود. پارامترهای این توابع مشابه هم هستند و از نظر کارکرد تفاوتی ندارند.

  • تابع تبدیل تاریخ میلادی به شمسی :

mixed gregorian_to_jalali( int $year , int $month , int $day [, string $mod = “” ] )

gregorian_to_jalali($g_y,$g_m,$g_d,$mod);

 

  • تابع تبدیل تاریخ شمسی به میلادی

:

([ “”=mixed jalali_to_gregorian( int $year , int $month , int $day [, string $mod

jalali_to_gregorian($j_y,$j_m,$j_d,$mod);

 

پارامترهای تابع gregorian_to_jalali عبارتند از :

  • g_y$ : پارامتر اول ، سال میلادی یا شمسی ( کامل 4 رقمی )
  • g_m$ : پارامتر دوم ، ماه میلادی ( 12- 1 )
  • g_d$ : پارامتر سوم ، روز میلادی ( 31 – 1 )
  • mod$ : پارامتر چهارم ، یک پارامتر اختیاری است. تا زمانی که این پارامتر را وارد نکنید یا خالی بگذارید، خروجی تابع به صورت یک آرایه از سال و ماه و روز هجری شمسی خواهد بود . اما اگر هر مقدار دلخواهی را برای این پارامتر وارد نمایید، نوع خروجی به یک عبارت (متن-رشته) تغییر خواهد کرد که ترکیبی از سال و ماه و روز است و در بین سال و ماه و روز، همان کاراکتری که در این پارامتر وارد نموده بودید، به عنوان جدا کننده قرار می‌گیرد. به مثال توجّه بفرمایید:
    include jdf.php;

gregorian_to_jalali(2011,2,11);// خروجی: array(1389,11,22);

gregorian_to_jalali(2011,2,11,’ / ‘);// خروجی: 1389 / 11 / 22

 

پارامترهای تابع jalali_to_gregorian عبارتند از :

  • j_y$ : پارامتر اول ، سال هجری شمسی ( کامل 4 رقمی )
  • j_m$ : پارامتر دوم ، ماه هجری شمسی ( 12- 1 )
  • j_d$ : پارامتر سوم ، روز هجری شمسی ( 31 – 1 )
  • mod$ : پارامتر چهارم ، یک پارامتر اختیاری است. تا زمانی که این پارامتر را وارد نکنید یا خالی بگذارید، خروجی تابع به صورت یک آرایه از سال و ماه و روز میلادی خواهد بود . اما اگر هر مقدار دلخواهی را برای این پارامتر وارد نمایید، نوع خروجی به یک عبارت (متن-رشته) تغییر خواهد کرد که ترکیبی از سال و ماه و روز است و در بین سال و ماه و روز، همان کاراکتری که در این پارامتر وارد نموده بودید، به عنوان جدا کننده قرار می‌گیرد. به مثال توجّه بفرمایید:
    include jdf.php;

jalali_to_gregorian(1389,11,22);// خروجی: array(2011,2,11);

jalali_to_gregorian(1389,11,22,’ – ‘);// خروجی: 2011 – 2 – 11

 

نکته :

صفر قبل از اعداد ورودی را حذف کنید: مثلا 02 را به 2 تبدیل نموده، سپس به آرگومان‌ها وارد کنید.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%aa%d8%a8%d8%af%db%8c%d9%84-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae-%d8%b4%d9%85%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d9%85%db%8c%d9%84%d8%a7%d8%af%db%8c-php/



:: برچسب‌ها: سیستم آنلاین تبدیل تاریخ ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

 

تاریخ شمسی و میلادی با کمی تقریب، قابلیت تبدیل به یکدیگر را دارند. به این معنی که به کمک یک رابطه ریاضی، تاریخ شمسی به تاریخ میلادی تبدیل شده و حتی برعکس می‌توان تاریخ میلادی را به شمسی تبدیل کرد. البته برای انجام این کار در نسخه‌های قدیمی اکسل، احتیاج به افزونه‌ یا Addin تاریخ شمسی در اکسل داشتیم. ولی در نسخه اکسل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹، دیگر احتیاجی به این افزونه‌ها نیست و می‌توان مستقیم هر تاریخ شمسی را به میلادی یا برعکس تبدیل کرد. بنابراین موضوع این نوشتار از مجله فرادرس را تبدیل تقویم شمسی به میلادی در اکسل قرار داده‌ایم تا با نحوه انجام این کار آشنا شویم.

تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در اکسل

با توابع و محاسبات برحسب تاریخ در اکسل در مطلب محاسبات تاریخ در اکسل — راهنمای کاربردی آشنا شده‌اید. در این نوشتار قصد داریم بدون فرمول نویسی یا استفاده از افزونه‌های تجاری (رایگان-پولی)، عمل تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در اکسل را اجرا کنیم. البته توجه داشته باشید که این امر فقط در نسخه‌های اکسل ۲۰۱۶ به بعد امکان‌پذیر است.

ابتدا یادآوری می‌کنیم که تاریخ و ساعت، به صورت یک شماره سریال در سلول ثبت می‌شوند و آنچه باعث می‌شود، به شکل تاریخی نمایش داده شوند، انتخاب قالب تاریخی برای آن‌ها است. از آنجایی که در ویندوز ۱۰ و اکسل ۲۰۱۶، تاریخ شمسی قابل شناسایی و استفاده است، می‌توان به راحتی هر تاریخ شمسی را به میلادی یا تاریخ میلادی را به شمسی تبدیل کرد.

به تصویر ۱ دقت کنید، تاریخ اولین روز شمسی در سال ۱۳۹۹ در سلول A1 به صورت «۰۱/۰۱/۱۳۹۹» ثبت شده است. برای ثبت این مقدار ابتدا لازم است روی سلول کلیک راست کرده و از فهرست ظاهر شده، گزینه Format Cells را انتخاب کنیم. با تنظیم پارامترهای پنجره مطابق با تصویر ۱، محتویات سلول با تاریخ شمسی، کامل می‌شود.تبدیل تاریخ

تصویر ۱: مراحل انتخاب قالب تاریخ شمسی در اکسل

همانطور که مشخص است، ترتیب و مراحل کار با شماره در تصویر ۱، دیده می‌شوند. توجه داشته باشید که در قسمت شماره ۶، نحوه نمایش تاریخ شمسی در سلول دیده می‌شود و بخش شماره ۷ نیز محتویات واقعی سلول را در نوار فرمول نشان می‌دهد. از آنجایی که گزینه شماره ۵، یعنی Input dates according to selected calendar را انتخاب کرده‌اید، مقدار ثبت شده در سلول به صورت شمسی خواهد بود.

حال با کمک همین پنجره تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در اکسل را اجرا می‌کنیم. به این منظور کافی است قالب نمایش سلول یعنی فرمت سل را تغییر داده و طبق مثلا تقویم میلادی (Gregorian) در آوریم. این کار در تصویر ۲ به خوبی نمایش داده شده است. البته در قسمت Sample‌ نیز قبل از ثبت کامل، تغییرات به صورت پیش‌نمایش در این پنجره دیده می‌شوند.تقویم آنلاین

تصویر ۲: تغییر تاریخ شمسی به میلادی در اکسل

به این ترتیب مشخص می‌شود که تاریخ اول فروردین سال ۱۳۹۹، برابر با ۲۰ام مارس ۲۰۲۰ خواهد بود. به همین سادگی می‌توان تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در اکسل را انجام داد. حتی می‌توان گامی به جلو برداشت و برای تبدیل عکس نیز اقدام کرد. کافی است پس از وارد کردن تاریخ میلادی در یک سلول، قالب‌بندی آن را بر مبنای تقویم آنلاین شمسی در آورید. درست به مانند روشی که در تصویر ۱ مشخص شده است.

نکته: از این شیوه برای تبدیل تاریخ شمسی به قمری، تبدیل تاریخ هجری قمری به شمسی، تبدیل تاریخ هجری قمری به میلادی و … نیز می‌توان استفاده کرد. موضوع قابل توجه آن است که محاسبات و بعضی از توابع تاریخ در اکسل، برای هر یک از تقویم فارسی های معرفی شده در تصویر ۲، قابل اجرا هستند.

خلاصه و جمع‌بندی
با توجه به وجود قالب یا فرمت نمایش و ثبت تاریخ شمسی در اکسل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹، بدون هیچ افزونه‌ای قادر به تبدیل هر یک از این تاریخ‌ها به یکدیگر هستیم. کافی است شکل تاریخ را در هر یک از قالب‌ها به درستی وارد کرده و با انتخاب قالب جدید برای نمایش تاریخ، عمل تبدیل تاریخ را اجرا کنیم. روش‌هایی که در نسخه‌های قدیمی اکسل اجرا می‌شوند، فقط شامل تغییر در نمایش تاریخ میلادی و نمایش آن به صورت شمسی هستند. ولی در این حالت اگر تاریخی را به صورت شمسی می‌نوشتیم، نمی‌توانستیم آن را به صورت میلادی نشان دهیم، زیرا در اغلب موارد شکل تاریخ شمسی در اکسل قابل درک نبود. ولی با توجه به نسخه‌های 2016 و 2019، امکانات جدیدی برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در اکسل ایجاد شده است و کاربران بدون زحمت و به راحتی می‌توانند از هر دو تاریخ استفاده کرده یا آن‌ها را به یکدیگر تبدیل کنند.

 

منبع:



:: برچسب‌ها: سیستم آنلاین تبدیل تاریخ ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

در سازمان‌ها اعم از خدماتی، بازرگانی و تولیدی، واحد فروش به‌عنوان واحد درآمدزا تأثیر زیادی در تصمیم‌گیری‌های مدیران دارد که در صورت کارکرد نامطلوب می‌تواند کل سازمان را دچار اختلال کند.

در فرایند فروش عوامل زیادی مانند کالا، مشتری، شرایط پرداخت، پراکندگی جغرافیایی تأثیرگذار هستند که تبادل اطلاعات این عوامل با سایر واحدها اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل یک نرم‌افزار فروش به‌تنهایی نمی‌توان آینه تمام نمای عملیات سازمان باشد و فقط بخشی از اطلاعات واحد فروش را نشان می‌دهد و به دلیل جزیره‌ای بودن در عملکرد سازمان بهبودی ایجاد نمی‌گردد.

تفکیک اطلاعات سازمان به بخش‌های مختلف و نرم‌افزارهای مستقل، عامل کاهنده در کیفیت اطلاعات سازمان بوده و هم‌افزایی لازم (synergy) برای نمایش یکپارچه عملکرد سازمان را ندارد درصورتی‌که نرم‌افزار یکپارچه می‌تواند تبادل اطلاعات بین همه واحدها را برقرار و نیاز مدیران به گزارشات لحظه‌ای را تأمین و تصمیم‌گیری را آسان سازد.

 

فروش صرفاً ثبت یک فاکتور نیست

فروش، صرفاً ثبت یک فاکتور نیست و در پشت آن دنیایی از اطلاعات در حال تبادل است، در یک فرایند فروش می‌بایست در ابتدا اعتبار مشتری ارزیابی گردد که لازمه آن ثبت توافقات نحوه تسویه و ارتباط آن با خزانه‌داری و حسابداری است همچنین کنترل موجودی انبار جهت تأمین کالا و در صورت لزوم ارتباط با واحد برنامه‌ریزی تولید ضروری است، علاوه بر آن نحوه قیمت‌گذاری و تخفیفات و جوایز بخشی از مقرراتی است که در برای ثبت یک فاکتور فروش می‌بایست لحاظ شود.

وصول مطالبات از مسائل مهم واحد فروش است که اجرای درست آن سازمان را از آسیب‌های ناشی از کمبود نقدینگی مصون می‌سازد، با توجه به تعهدات مشتری شرکت‌ها نیز پرداخت‌هایی را متعهد شده که تأمین به‌موقع منجر به پرداخت‌ بدون تأخیر تعهدات می‌گردد. گریزی از بدحسابی مشتریان نیست به‌هرحال فروش اعتباری و یا اسنادی بخشی از طبیعت کسب‌وکار است اما در بسیاری از شرکت‌ها کمبود نقدینگی ناشی از عدم یکپارچگی اطلاعاتی و عملیاتی بین واحدهای فروش، حسابداری و خزانه‌داری است که کنترل‌های دقیق را کاهش می‌دهد.

فروش انلاین

نرم‌افزارهای جزیره‌ای فروش!!!

نرم‌افزار جزیره‌ای به‌صورت مستقل از یکدیگر کار می‌کنند و اطلاعات به روش‌های مختلف بین نرم‌افزارها مبادله می‌شود که هزینه‌های ریالی و زمانی زیادی را به همراه دارد، به‌طور نمونه پس از ثبت فاکتور جهت ثبت در حساب مشتری نیاز به صدور سند حسابداری است که به‌منظور کاهش تبادل اطلاعات بین دو واحد فروش و حسابداری، فاکتور فروش به‌صورت روزانه و یا چند روز یک‌بار به واحد حسابداری تحویل و اسناد آن صادر می‌شود و پس از طی این مراحل حساب مشتریان قابل استناد است.

این فرایند منجر به ایجاد یک پروسه زمان‌بر برای بروز رسانی اطلاعات می‌گردد و به‌صورت لحظه‌ای امکان کنترل اعتبار مشتری و یا سودآوری کالا وجود ندارد.

نرم‌افزارهای جزیره‌ای و Link بخش‌های جداگانه از یک سیستم اطلاعات مدیریت هستند و اگر سیستم اطلاعات مدیریت یک شرکت را تکه‌تکه کنیم، کسب‌وکار آن نیز تکه‌تکه خواهد شد و حتی اگر به طریقی به یکدیگر وصل شود و این نرم‌افزارها منجر به کاهش بهره‌وری و کارایی می‌شود و راه‌حل این موضوع استفاده از نرم‌افزارهای جامع و یکپارچه است که جامعیت لازم برای پوشش کلیه نیازهای سازمان مخصوصاً واحد فروش را داشته باشد.

سازمان ها و شرکت ها می توانند برای افزایش راندمان امور خود از نرم افزار هایی مانند تبدیل تاریخ میلادی به شمسی و… استفاده کنند.

 

 

نرم‌افزارهای فروش یکپارچه با سایر نرم‌افزارها

نرم‌افزارهای یکپارچه فروش از یک بستر اطلاعاتی مشترک استفاده کرده و یک دیتا بیس جامع دارد که اطلاعات به لحظه در همه جای نرم‌افزار منتشر می‌گردد، وجود یک الگوی سند در کنار فاکتور فروش منجر به صدور سند لحظه‌ای در حسابداری می‌گردد و به‌محض صدور هر عملیاتی، اطلاعات حساب مشتری به روز می‌شود و تمام واحدها قابلیت گزارش‌گیری دارند.

سازمان‌ها به نرم‌افزار فروش مجزا نیاز ندارند بلکه نیاز اساسی سازمان‌ها تهیه نرم‌افزار جامع فروش و به‌صورت کاملاً یکپارچه با سایر سیستم‌ها است.

استفاده از نرم‌افزار فروش یکپارچه علاوه بر سرعت در تهیه اطلاعات مالی، این مزیت را دارد که می‌تواند کار گزارش‌گیری در یک شرکت را با دقت و صحت به عهده دارد و کارکنان کمتری در مقایسه با سیستم‌های دستی و جزیره‌ای مورد نیاز است و در مجموع مسائل و مشکلات پرسنلی و اداری یک شرکت را نیز تقلیل می‌دهد.

نرم‌افزار فروش آنلاین به‌عنوان یک نرم‌افزار جامع یک بستر کاملاً یکپارچه ایجاد کرده است که هر تغییری در هر بخش به لحظه در همه بخش‌ها انتشار می‌یابد، ثبت هر عملیات فروش منجر به یک رخداد مالی می‌گردد و سند حسابداری آن در نرم‌افزار حسابداری ثبت و با ثبت سند، دفاتر، ترازها نوشته و گزارش‌ها نیز آماده می‌گردد، درواقع فرایند تشخیص ماهیت حساب، صدور سند و تهیه دفاتر و گزارشات توسط نرم‌افزار انجام می‌شود.

در ادامه بخشی از امکانات نرم‌افزار فروش آنلاین ارائه‌شده است:

 

امکانات

  • تعریف مشخصات مشتریان و سقف اعتباری
  • امکان تعریف ۱۰ سطح قیمتی، کمیسیون فروشنده، بازاریاب و مدت گارانتی در بخشنامه‌های فروش
  • امکان تعریف مالیات بر ارزش‌افزوده به‌تفکیک سال توسط کاربر
  • تنظیمات فاکتور فروش بر اساس نیاز کاربر
  • ایجاد کنترل‌های لازم در فاکتور بر اساس نیاز کاربر
  • صدور فرم سفارش کالا بر اساس روز کاری یا روز تقویمی با کنترل مدت اعتبار
  • لیست خلاصه سفارشات بر اساس سفارشات قطعی شده و قطعی نشده
  • صدور پیش‌فاکتور فروش، حواله فروش و فاکتور فروش
  • دستور تحویل بر اساس سفارشات دریافتی
  • ثبت فاکتور فروش بر اساس حواله
  • ثبت فاکتور برگشت از فروش
  • صدور فاکتور فروش و برگشت از فروش ارزی
  • صدور صورتحساب درآمد برای انجام خدمات
  • لیست صورتحساب‌های درآمد
  • امکان ثبت عوارض و مالیات خدمات در فاکتور فروش
  • امکان صدور گروهی فاکتور فروش
  • امکان دریافت سفارش و فروش اینترنتی محصولات از طریق وب‌سایت
  • امکان پیگیری مراحل دریافت سفارشات اینترنتی
  • امکان تعریف دسترسی کاربران به گروه اشخاص

 

گزارشات

  • آمارهای فروش به‌ تفکیک گروه مشتریان، مناطق و گروه محصول
  • آمارهای مقایسه‌ای فروش بر اساس منطقه، گروه محصولات و گروه مشتریان
  • لیست خلاصه پیش‌فاکتورها بر اساس تاریخ ارسال
  • لیست مقایسه‌ای تسویه فاکتورها
  • خلاصه مطالبات دوره فروش
  • گزارش پیش‌فاکتورها به‌ تفکیک اشخاص و کالاها
  • گزارش تخفیفات جنسی بر اساس مشتری و کالا
  • گزارش مقایسه‌ای دستور تحویل و حواله
  • گزارش دستور تحویل‌ها بر اساس تحویل‌گیرنده
  • گزارش حواله‌های فروش به‌ تفکیک اشخاص، کالاها و پیش‌فاکتور
  • گزارش فاکتورهای فروش بر اساس حواله
  • گزارش خلاصه فاکتورهای فروش و برگشت از فروش
  • گزارش فروش و برگشت از فروش به‌ تفکیک اشخاص و کالاها
  • گزارش فروش ماهانه و فصلی فروش
  • گزارش سود و زیان فروش به‌ تفکیک کالاها و درصد سودآوری
  • گزارش سود و زیان فروش به اشخاص
  • گزارش درآمد از اشخاص
  • گزارش اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده (VAT)

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d9%86%d8%b1%d9%85%e2%80%8c%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%b1-%d9%86%d8%b1%d9%85%e2%80%8c%d8%a7/



:: برچسب‌ها: سیستم آنلاین فروش ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

انواع جلسه‌ها

جلسه یک نوع گردهمایی بوده که اعضای آن از دو یا چند نفر تشکیل شده باشد. این افراد دارای هدف­‌های مشترکی بوده که یکی از ابزارهای مهم رسیدن به هدف­‌های خود را در تشکیل جلسه می­‌دانند. جلسه از آنجایی دارای اهمیت است که می­‌تواند نقش به سزایی در تصمیم­‌گیری­‌ها و تغییر روش­‌ها ایفا نماید.

جلسه‌­های متفاوتی ممکن است در هر سازمانی برگزار گردد که برخی از انواع آن عبارتند از:

 

 

جلسه حل مساله:

مسائل و ابهامات زیادی در هر سازمان بوجود می‌­آید که جلساتی برای حل و روبرو شدن با آنها برگزار می‌شود. به اینگونه جلسه­‌ها، جلسه­‌ی حل مساله می‌­گویند. در این جلسات آنچه اهمیت دارد این است که وضعیت موجود باید تغییر یابد و مادامی که تمایلی به تغییر نباشد، مشکل حل نخواهد شد.

 

جلسه تصمیم‌گیری:

در بسیاری از مواقع لازم است برای تصمیم­‌گیری در خصوص موضوعی (کوچک یا بزرگ) جلساتی برگزار گردد. نتیجه‌ی اینگونه از جلسات، اتخاذ تصمیم نهایی به صورت جمعی یا مشورتی می‌­باشد. قبل از جلسه­‌ی تصمیم­‌گیری باید اطمینان حاصل شود که همه­‌ی افراد از نحوه تصمیم‌گیری آگاه بوده و آن را قبول داشته باشند. ضمناً تصمیم­‌گیرندگان در جلسه باید اختیارات لازم را داشته باشند.

 

جلسه گزارش‌دهی و اطلاع‌رسانی:

هدف مدیران از برگزاری چنین جلساتی، برقراری اعتماد و حصول اطمینان از انجام کارهاست. از آنجا که مبادله­‌ی اطلاعات، حکم اکسیژن برای هر سازمانی را دارد لذا این جلسات از اهمیت بالایی برخوارد هستند. از این طریق کارکنان می‌توانند مشکلات سازمان خود را مطرح و به حل ‌و فصل آنها بپردازند.
جلسه ارزیابی (بازخورد): پویایی جلسات بازخورد، بیشتر از جلسات گزارش‌دهی است. در چنین جلساتی افراد زیادی اظهارنظر و پیشنهاد ارائه می‌کنند. این‌گونه جلسات ارزشمند است چرا که هریک از افراد، فرصت مشارکت و گوش دادن به نظرهای دیگران را دارند. برخلاف جلسات گزارش‌دهی، جلسات بازخورد باید سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی شده باشد.

 

 

اتاق (جلسه) فکر:

اتاق فکر یکی از ابزارهای آفرینندگی برای حل مساله و توسعه‌ی خلاقیت در هر سازمانی‌ می‌باشد. مکانی برای اندیشیدن به یک مساله یا موضوع، بدون حضور عواملی که مانع آزاد­اندیشی و یا محدودیت می‌شوند مانند اعمال قدرت مدیران ارشد. اتاق‌های فکر به دور از تنش‌های رسمی موجود در فرآیندهای داخلی سازمان، به تدوین و انعکاس پیشنهادهای سازنده و خلاقانه‌ی خود می‌پردازند و با نوآوری، فضای سازمان و تصمیم‌گیری را از یکنواختی خارج می‌کنند. لازم به ذکر است که با توجه به تفاوت‌هایی که اتاق فکر با سایر جلسه‌ها دارد، امید است در آینده مطلبی مجزا در این خصوص در وبلاگ همورا قرار دهیم.

 

جلسه توجیهی:

در راستای توجیه افراد حاضر در جلسه در خصوص نحوه اقدام یا روند یک فعالیت تشکیل می­‌گردد.

 

جلسه آموزشی:

در این جلسات حاضرین همانند کلاس درس گرد آمده و آموزش می­‌بینند.

 

جلسه مشکل­‌گشایی:

به منظور بررسی و مطالعه مشکل یا مشکلات بوجود آمده تشکیل می­‌شود و نتیجه آن اقدام اجرایی مشخصی خواهد بود.

 

جلسات ترکیبی:

این جلسات چند نوع از انواع جلسات را شامل می‌شود. پیشنهاد می‌شود که مدت جلسه‌های ترکیبی به بخش‌هایی تقسیم شده و در هر بخش به صورت جداگانه هریک از انواع جلسه برگزار گردد.

همچنین جلسات از منظر سازمانی و افراد شرکت کننده به دو نوع درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم می­‌شوند. منظور از جلسه­‌های برون سازمانی آن است که برخی از افراد حاضر در جلسه جزء کارمندان، مدیران و یا مشاوران سازمان نباشند.

ضمنا می توان برای مدیریت بهتر و بالا بردن راندامان جلسات از نرم افزار تقویمانلاین نیز استفاده کرد.

جلسه‌ از رئیس، دبیر و عضو (یا اعضای) جلسه تشکیل‌ می‌شوند. رئیس جلسه و دبیر جلسه مسئولیت اجرایی و اداره­‌ی جلسه را بر عهده دارند که در ادامه به وظایف آنها اشاره می­‌شود.

 

1- رئیس جلسه

رئیس جلسه وظیفه دارد ضمن هدایت و رهبری جلسه، میزان وقت اعضا را تعیین کند تا امکان هم‌فکری و مشورت میسر گردد و همچنین جلسه از مسیر اصلی منحرف نشود. در برخی جلسات که تصمیم­‌ها بر اساس نظرسنجی اتخاذ می­‌شود؛ رئیس جلسه مانند سایر اعضا دارای یک حق رای است، ولی به موجب برخی مقررات و قوانین، هنگامی که آراء موافق و مخالف مساوی باشد، ملاک تصمیم­‌گیری در تصویب یا عدم تصویب، وجود رأی رئیس در هر یک از طرفین موافق و مخالف خواهد بود.

 

2- دبیر جلسه

دبیر جلسه نقش موثری در برگزاری و پیگیری­‌های قبل و بعد از جلسه دارد. توصیه می­‌شود دبیر جهت انجام وظایف خود از فرم‌های خاصی استفاده و آن را تکمیل نماید تا بتواند وظایف خود را بهتر انجام دهد. وظایف دبیر در ادامه آمده است:

  • تهیه­‌ی دعوتنامه و ارسال آن برای اعضا
  • تعامل با اعضای جلسه به منظور حصول آمادگی برای حضور در جلسه
  • هماهنگی جهت در اختیار گرفتن مکان جلسه و نظارت بر آن
  • انجام هماهنگی­‌ها جهت تهیه­‌ی ملزومات جلسه
  • شناسایی ترکیب اولویت مسائل برای طرح در دستور جلسه
  • زمان‌بندی مسائل در دستور جلسات
  • تنظیم صورتجلسه و به امضا رساندن آن
  • ارسال صورتجلسه برای اعضا
  • پیگیری نتایج جلسه
  • بایگانی سوابق
  • اعمال و اعلام تغییرات جلسه: چنانچه به عللی تغییراتی در زمان، مکان، دستورجلسه و برنامه به‌وجود آید، دبیر جلسه موظف است در اسرع وقت مراتب را به مدعوین اعلام نماید.

دبیر باید برای انجام وظایف خود در جلسه حاضر شود و بهتر است که دبیر جلسه در زمره­‌ی اعضای جلسه (که دارای حق رای و یا نظر هستند) نباشد تا در انجام وظیفه­‌ی دبیری خود خللی ایجاد نشود. چرا که ممکن است به دلیل مشارکت در مباحث، به خوبی از عهده نوشتن صورتجلسه برنیآید یا آن را مطابق نظرات خود بنویسد.

دبیر جلسه در راستای انجام مطلوب وظایف خود باید شرایط زیر را دارا باشد:

  • توان بالایی در درک مطالب و نگارش (آشنایی با آیین نگارش)
  • تخصص در خلاصه نویسی
  • روابط عمومی بالا
  • منظم و دقیق
  • پیگیر و مسئولیت­‌پذیر

 

3- دعوت به جلسه

دبیر جلسه برای دعوت از اعضای جلسه اقدام به تکمیل «فرم دعوت به جلسه» (با استفاده از اتوماسیون داخلی، فرم کاغذی، گوگل کلندر و…) می‌­نماید. موارد مندرج در این فرم باید به دقت تکمیل شده تا برای مدعوین کمترین سئوال یا ابهامی را بوجود آورد. توصیه می­‌شود که فرم دعوتنامه به صورت الکترونیکی به اطلاع مدعوین برسد.
همچنین شایسته است تا دبیر نسبت به یادآوری جلسه و اطمینان از دریافت دعوتنامه توسط مدعوین اقدام نماید.

 

4- مقررات جلسه

جلسات به طور کلی دارای مقررات عمومی بوده که بنا به نوع جلسه می­‌تواند قوانین خاص به خود را داشته باشد.

 

4-1- مقررات عمومی جلسات

از تمام اعضای دعوت شده توقع می­‌رود تا به مقررات جلسه که در ادامه آمده است احترام گذارند.

  • ساعات برگزاری جلسه یا زمان جلسه تا حد ممکن به نحوی تنظیم گردد که در روند جاری وظایف محوله­‌ی حاضرین وقفه­‌ای ایجاد نشود.
  • لازم است تا دقیقاً همان فرد دعوت شده در جلسه حضور یابد. مگر آنکه در فرم دعوت به جلسه امکان حضور نماینده­‌ی ایشان نیز بلامانع اعلام شده باشد. همچنین ممکن است مدیر ارشد مدعو به هر دلیلی نخواهد کارمندش در جلسه حضور داشته باشد. در این حالت لازم است مدیر ارشد موضوع را به دبیر جلسه اعلام و فرد یا افراد دیگری را معرفی نماید. دبیر جلسه نیز لازم است فوراً موضوع را به مدیر جلسه اعلام نماید.
  • در صورتی که مدیران و یا رؤسا یا هر یک از مدعوین به عللی موجه نتوانند در جلسه حضور یابند، باید مراتب را قبل از شروع جلسه و در اسرع‌وقت به دعوت کننده اعلام کنند تا در صورت لغو جلسه، زمان کافی برای اعلام به سایر مدعوین وجود داشته باشد.
  • در صورتی که هر یک از مدعوین به علت غیرموجه در جلسه حاضر نشوند لازم است تا مراتب به مدیر ارشد آنها گزارش شود.
  • ساعت شروع و پایان جلسه در دعوت‌نامه ذکر می­‌شود و شرکت­‌کنندگان در جلسه ملزم به رعایت مدت زمان تعیین شده هستند.
  • لازم است تا مدعوین قبل از حضور در جلسه، اسناد، مدارک و سوابق مربوط به موضوع را بررسی و با آمادگی کافی در جلسه شرکت نمایند.
  • در انتهای جلسه، صورت‌جلسه به امضای همه­‌ی مدعوین می­‌رسد و نتایج جلسه پس از تنظیم و تدوین برای شرکت‌کنندگان ارسال می­‌شود.
  • تمام شرکت‌­کنندگان در جلسه موظف به حضور در راس ساعت تعیین شده می­‌باشند. هر یک از اعضا در صورت تاخیر، وظیفه دارند از سایرین عذرخواهی نموده و سعی نماید تا از بیان توجیهاتی چون سنگینی ترافیک و… خودداری نمایند. متاخرین باید تلاش خود را نموده تا این موضوع تکرار نگردد.
  • شرکت­‌کنندگان باید دقت نمایند که از موضع‌گیری‌های شخصی و احساسی پرهیز نمایند. نیازها، درخواست­‌ها و نظرات را بر اساس استدلال عنوان کرده و جداً از حاشیه­‌پردازی بپرهیزند. همچنین ضرورت دارد که شرکت­‌کنندگان در جلسه، مباحثه را به مجادله تبدیل نکرده و به دور از تخریب، اجازه دهند تمامی نظرات ارائه گردد.
  • مدعوین جلسه بر اساس سه نیاز کلی زیر (و یا ترکیب آنها) انتخاب می­‌شوند:
    – به عنوان تصمیم­‌گیرنده که می­‌تواند مسیر جلسه و مصوبات آن را تحت شعاع قرار دهد.
    –  به عنوان مشاوری که نظرات، توصیه­‌ها و پیشنهادهای ایشان در جلسه می­‌تواند مفید باشد.
    – به عنوان فردی که حضورش در جلسه می­‌تواند جنبه­‌ی آموزشی و کسب تجربه داشته باشد.
  • شایسته است که مدعوین قبل از جلسه، در صورتی‌که که واقعاً نمی­‌توانند در موضوع جلسه، کمکی نموده و یا نمی­‌توانند نقش خاصی ایفا نمایند موضوع را به دبیر جلسه اعلام کرده و از شرکت در جلسه انصراف دهند.
  • هر فرد در جلسه به عنوان صاحب یک رای در جلسه حضور دارد و نباید فرصت صحبت از دیگران را بگیرد.

 

 

4-2- مقررات خاص برون سازمانی

  • بهتر خواهد بود اگر قبل از هر جلسه­‌ی برون سازمانی، یک جلسه­‌ی درون سازمانی با حضور مدعوین جلسه (درون سازمانی) انجام شود تا:
    – اهداف و نکاتی که باید در جلسه­‌ی نهایی دنبال شود کاملاً شفاف گردد.
    – مسئولیت هر فرد مشخص شود.
    – تیم اعزامی به جلسه که در واقع نمایندگان آن سازمان می­‌باشند باید در یک جهت و به طور منسجم و هماهنگ شده در جلسه حاضر شوند. در واقع طرف دیگر مذاکره نباید ناهماهنگی و مشکلات درون سازمانی را در جلسه شاهد باشد.
  • حضار باید در ابتدای جلسه، کارت ویزیت خود را به میهمانان نا آشنا ارائه دهند. در صورت فقدان کارت ویزیت مطلوب است که مدعوین با بیان نام و نام خانوادگی و همچنین پست سازمانی (با صدایی رسا) خود را به دیگران معرفی نمایند.
  • به آراستگی ظاهر باید در جلسات بیرون سازمانی دقت بسیاری شود.
  • نفراتی که در جلسه خارج از سازمان حاضر می‌شوند باید توسط مقامات بالادستی خود تایید شوند.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d9%88-%d9%82%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%86-%d8%a2%d9%86/



:: برچسب‌ها: سیستم آنلاین جلسات ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

آیا می خواهید کارفرمای آینده تان را تحت تأثیر قرار دهید؟ زمانی که در یک شرکتی کار می کردید که در آن دستاوردهای شما قابل اندازه گیری و به صورت کمی بوده است، نمایش این آمار و اعداد در رزومه، بهترین روش برای جلب نظر کارفرمای جدیدتان خواهد بود.

مثلاً اگر در بخش بازاریابی و فروش کار می کنید، در رزومه نشان دهید که تا چه حد در کار خود موفق بوده اید و به چه میزان سقف فروش رسیده اید؟ یا اینکه چقدر از سقف تعیین شده فروش خود، فراتر رفته اید؟

این آمار و ارقام که در رزومه کاری خود می نویسید، به شدت کارفرمایی که رزومه تان را می خواند، تحت تاثیر قرار می دهد.

نمایش دستاوردهای شغلی در یک مسیر عددی و کمّی برای تمامی شغل ها اهمیت دارد. حتی اگر شغل تان طوری است که در آن ارزیابی عددی و کمّی معنایی ندارد، با این حال اعداد و ارقام نقش بسزایی در موفقیت رزومه تان خواهد داشت. اما چرا ؟

به خاطر اینکه گنجاندن اعداد در رزومه، به کارفرما این امکان را می دهد که دستاوردهای شما را در یک نگاه و در کم ترین زمان ممکن بررسی کنند. هر چه در زمان کوتاه تری اطلاعات بیشتری را به کارفرما ارایه دهید، احتمال دعوت شدن تان به مصاحبه کاری بیشتر خواهد بود.

اینکه در رزومه بگویید شما نیروی خوب و توانمندی هستید یک چیز است و اینکه خوب بودنتان را با نمایش هدف هایی که به آن ها دست پیدا کرده اید و دستاوردهایی که داشته اید، به کارفرما گوشزد کنید، چیز دیگری است!

 

همه چیز در اعداد نهفته است!

شما با نوشتن دستاوردهای کمّی شغل های قبلی خود در رزومه می توانید به راحتی خودتان را به کارفرمای آینده خود اثبات کنید. البته که همه دستاوردهای شغلی کمّی نیستند، اما برخی از آن ها را می توان به صورت آماری و عددی ارایه داد.

در رزومه نویسی، هدف شما باید فهمیدن این نکته باشد که کدام دستاوردها، تأثیر بیشتری در موفقیت رزومه تان خواهد داشت و اینکه بهترین زبان برای چارچوب بندی این دستاوردها چه لحن و زبانی است.

رزومه نوشتن

ترفندهایی برای گنجاندن اعداد و ارقام در رزومه

بهترین روش برای ارایه آمار و ارقام در رزومه چیست؟ بهتر است با شناسایی خروجی خود در تیم های کاری که در آنها عضو بوده اید، شروع کنید. اینها شاخص های کلیدی و مهمی در موفقیت رزومه هستند.

از خودتان بپرسید که در حوزه کاری شما چه شاخص های برای سنجش موفقیت پر رنگ تر و مهم تر است. اگر هم مطمئن نیستید، می توانید از همکاران خود این سوال را بپرسید.

به عنوان مثال شاخص سنجش موفقیت های حوزه کاری شما می تواند یک یا چند مورد از لیست زیر باشد:

  • پیدا کردن و جذب مشتریان جدید
  • درآمد حاصل از فروش
  • کاهش هزینه ها
  • افزایش میزان بازدید سایت
  • افزایش سود
  • افزایش نرخ جذب مشتریان
  • سطح کمک های مالی
  • تعداد پرونده های مختومه
  • حفظ مشتریان قدیمی
  • رتبه بندی مشتریان
  • افزایش رضایت مشتریان
  • شکایات حل و فصل شده
  • یافته های ممیزی
  • کاهش هزینه های اضافه کاری
  • حفظ کارمندان و نیروهای با ارزش
  • بالابردن روحیه و بهره وری کارکنان
  • نمرات آزمون دانش آموزان
  • زمان پاسخگویی

 

چگونه تغییرات را کمّی کنیم؟

با انتخاب یک روش مناسب تغییرات را کمّی کنید و به این وسیله نشان دهید که چه کمکی به شرکت و مجموعه کاری خود کرده اید.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d9%88-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b9%d8%af%d8%a7%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%a7/



:: برچسب‌ها: رزومه استاندارد ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

یکی از فاکتور‌های مهم در پیاده‌سازی موفق ERP، افرادی هستند که قرار است از آن استفاده کنند. حتی اگر سازمان بهترین سیستم ERP‌ را انتخاب کرده باشد، اگر پرسنل آمادگی این تغییرات را نداشته باشند، پیاده‌سازی ERP‌ موفق نخواهد بود. برای اطمینان از موفقیت در راه‌اندازی ERP، در این مقاله به معرفی برخی از افراد کلیدی که در این قضیه نقش مهمی دارند می‌پردازیم.

 

۱. مدیران

اجازه دهید از بالا شروع کنیم. هر پروژه موفق استقرار ERP نیاز به یک تیم اجرایی متعهد دارد. این تیم باید آماده و مشتاق انجام مسئولیت‌های خود در معرفی تغییرات اساسی در کل سازمان باشند. آن‌ها نه‌تنها پروژه را شروع می‌کنند بلکه موظف به مشارکت فعال در طول اجرای آن نیز هستند. وجود یک پشتیبان اجرایی در استقرار ERP بسیار حائز اهمیت است. این شخص معمولا یکی از افراد مهم شرکت در رده اجرایی بوده و به احتمال زیاد یکی از مدیران اجرایی است که به عنوان یک راهبر فعال، در پروسه استقرار ERP مشارکت داشته و در زمان تصمیم‌گیری‌های سخت نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد. این فرد نه تنها نظراتش را در پروژه بیان می‌کند بلکه در پشتیبانی تیم استقرار، مفید و فعال عمل می‌کنند.

 

۲. تیم فن‌آوری اطلاعات

برای اطمینان از موفقیت در استقرار ERP، تیم IT سازمان شما باید برای کمک در شرایط مورد نیاز و انجام مسئولیت بسیار قدرتمند عمل کند. وجود این تیم در استقرار ERP بسیار ضروری خواهد بود و نه‌ تنها در این زمینه بلکه برای حفاظت از سیستم ERP نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند. از طرفی، شما باید مطمئن باشید که تیم IT سازمان در این چرخه به‌عنوان یک قسمت مهم حضور دارد. در ارتباط بودن و همکاری موثر کلید اصلی این هدف است. علاوه بر همه این‌ها، پروسه استقرار ERP باید برای تیم IT سازمان یک تلاش هدفمند و همکاری دسته‌جمعی باشد. بنابراین اگر گمان می‌کنید که این تیم مهارت و دانش مورد نیاز را برای مدیریت این مسئولیت مهم ندارد، برای اعضای آن فرصت آموزش ایجاد کنید تا هرچه سریعتر به سطح موردنظر برسند.

پیاده سازی erp

سازمان ها می توانند برای بالابردن راندمان کاری خود از نرم افزار های سازمانی مانند نرم افزار دبیرخانه، اتوماسیون اداری و… استفاده کنید.

 

۳. عوامل کنترل تغییر

تغییر سخت است. در زمان استقرار یک سیستم ERP جدید، کسب و‌کار شما با تغییرات زیادی مواجه می‌شود. به‌همین دلیل درنظر گرفتن “عوامل کنترل تغییر” یا اعضای تیمی که در تمام پروسه، در استراتژی ها و اهداف استقرار حضور داشته باشند بسیار برای موفقیت در این امر حیاتی هستند. عوامل کنترل تغییر می‌توانند هر کدام از اعضای مدیریت پروژه باشند. نماینده اصلی کنترل تغییر در واقع همان مدیر پروژه است که پروسه استقرار را رهبری می‌کند. این شخص مهم باید در مدیریت پروژه کاملا باتجربه باشد و قابلیت رهبری این تیم را داشته باشد و همچنین توانایی شرح مسئولیت‌ها و شفاف‌سازی مسائل را نیز دارا باشد. نمایندگان کنترل تغییر همچنین مسئول فرستادن اهداف و به‌روزرسانی های پروژه ERP به سازمان‌های بزرگ‌تر هستند و در راستای به اشتراک‌گذاری اهداف سیستم ERP جدید درون سازمان بسیار فعال و باانگیزه عمل می‌کنند. این گروه نه‌تنها در تشخیص موثر بودن سیستم ERP در بهبود بهره‌وری سازمان مسئول است، بلکه باعث ایجاد هیجان و پیشرفت در پروسه استقرار نیز می‌شود. آن‌ها هم‌چنین با شفاف‌سازی و پاسخ‌گویی به سوالات پیش آمده کارمندان، از بروز شایعات و دیدگاه‌های منفی در این پروسه جلوگیری می‌کنند.

 

۴. تیم آموزش

سایر اعضای عوامل کنترل تغییر، اعضای فعال تیم آموزش هستند. آن‌ها معمولا در نقش کاربران کلیدی ظاهر می‌شوند. به‌منظور داشتن یک استقرار موفق، کارکنان تنها نباید روش برخورد با تغییرات را بدانند، بلکه باید روش بهره‌مندی از این سیستم را نیز یاد بگیرند. در این راستا، ایجاد فرصتی برای یادگیری بسیار مهم است. کاربران کلیدی ممکن است برای کارکنان، کارگاه‌های آموزشی برگزار کنند یا آموزش‌های انفرادی برای افراد در نظر بگیرند. آن‌ها به جلب اطمینان کاربران از آمادگی برای استفاده از سیستم ERP کمک می‌کنند. با این‌که کاربران کلیدی، جلسات آموزشی را تقریبا رسمی برگزار می‌کنند، به تمامی افراد فرصت مطرح کردن سوالاتشان را نیز می‌دهند.

 

۵. مشاوره ERP

اضافه کردن یک تیم مستقل مشاوره ERP عمل هوشمندانه‌ای است. یک مشاور معمولا قبل از اعضای دیگر تیم‌، به ریسک‌ها و گرایشات سازمان آگاه است؛ زیرا سایر اعضا نمی‌توانند هر روز در جریان فعالیت‌ها قرار بگیرند. تیم‌هایی که قبلا تجربه استقرار ناموفقی داشتند ممکن است برای استقرار ERP جدید کمی احساس ناامنی کنند. این را درنظر بگیرید که دنیای نرم افزار ERP بسیار پویا و تغییر‌پذیر است و یک مشاور توانای ERP می‌تواند در زمینه هدایت نرم‌افزار و نیروی انسانی بسیار موثر باشد.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d9%be%d8%b1%d8%b3%d9%86%d9%84%d8%8c-%d9%85%d9%87%d9%85%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%d9%be%db%8c%d8%a7%d8%af%d9%87%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2/



:: برچسب‌ها: سسیتم های آنلاین سازمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

وقتی از نظم در کار و زندگی صحبت می‌شود دو اصطلاح را زیاد می‌شنویم و به کار می‌بریم: رویه / عادت.

رویه یا روال معادل واژه‌ی Routine است و عادت هم همان چیزی که در زبان انگلیسی به عنوان Habit می‌شنویم و به کار می‌بریم.

اگر چه در کاربردهای عادی و گفتگوهای روزمره، ممکن است این دو کلمه را به جای یکدیگر به کار ببریم، اما وقتی بحث مدیریت زمان و نظم شخصی مطرح می‌شود، بهتر است این دو مفهوم را تا حد امکان جدا کنیم و به تفاوت ظریفی که بین آنها وجود دارد توجه داشته باشیم.

ما معمولاً واژه‌های روتین (روال / رویه) و عادت را به جای یکدیگر به کار می‌بریم.

 

آیا شما روتین های روزانه دارید؟

 

عادت‌ها با رویه‌ها (روتین‌ها) چه تفاوتی دارند؟

عادت‌ها کارهایی هستند که ما آن‌ها را نسبتاً زیاد انجام می‌دهیم.

ممکن است این کارها را در فواصل زمانی کاملاً مشخص یا به صورت پراکنده انجام دهیم.

معمولاً عادت‌ها به تدریج چنان برای ما عادی می‌شوند که دیگر به آنها توجه نمی‌کنیم. مگر اینکه آگاهانه در مورد آن‌ها فکر کنیم یا کسی با ما در موردش صحبت کند.

موارد زیر نمونه‌هایی از عادت محسوب می‌شوند:

– عادت به مطالعه
– عادت به رانندگی در شهر وقتی عصبی هستیم (برای تخلیه احساسی)
– عادت به ورزش
– عادت به دیر بیدار شدن از خواب
– عادت به تلویزیون دیدن
– عادت به تلویزیون ندیدن
– عادت به سحرخیزی

حالا که درباره عادت صحبت کردیم، می‌توانیم مفهوم روتین یا رویه را بهتر درک کنیم:

بنابراین می‌توانیم بگوییم: عادت از جنس تکرار است؛ اما روتین از جنس ترتیب است.

البته احتمالاً برای شما واضح است که روتین‌ها و عادت‌ها روی یکدیگر تاثیر می‌گذارند و حتی گاهی شاید نتوان دقیقاً یک مرز بسیار صلب و محکم بین آنها ترسیم کرد.

اما این نکته از اهمیت توجه به روتین‌ها نمی‌کاهد.

اجازه بدهید چند روتین (رویه) را با هم مرور کنیم:

– همیشه قبل از مطالعه، موبایل را سایلنت می‌کنم از دید خودم دور می‌کنم. به همسرم هم می‌گویم که می‌خواهم نیم ساعت با تمرکز مطالعه کنم. قبل از باز کردن کتاب، یک کاغذ و خودکار کنار دستم می‌گذارم. وقتی مطالعه تمام می‌شود خلاصه‌ی آنچه را برایم جذاب بوده در حد چند جمله یادداشت می‌کنم.

– وقتی از خواب بیدار می‌شوم، پرده‌ها را کنار می‌زنم و دوباره دراز می‌کشم. معمولاً پنج تا ده دقیقه به کارهای آن روز فکر می‌کنم. بعد از آن، موبایل را برمی‌دارم و همان‌طور که دراز کشیده‌ام تلگرام را چک می‌کنم. سپس از جایم بلند می‌شوم و برای یک پیاده‌روی کوتاه بیرون می‌روم.

– ما وقتی به شرکت می‌رسیم، حدود یک ربع وقت داریم که ایمیل‌ها و پیام‌های فوری را چک کنیم. سپس همه به سالن اجتماعات شرکت می‌رویم و یک جلسه‌ی ایستاده‌ی پانزده دقیقه‌ای با مدیرمان برگزار می‌کنیم. هیچکس حق ندارد بنشیند تا جلسه طول نکشد.

همان‌طور که در مثال‌ها می‌بینید، هر فعالیتی می‌تواند روتین‌های خود را داشته باشد. بسیاری از ما – حتی بدون این‌که این نام را به‌کار ببریم – روتین های روزانه بسیاری داریم:

– کارهایی که قبل از خواب انجام می‌دهیم.
– کارهایی که پس از بیداری انجام می‌دهیم.
– کارهایی که بلافاصله پس از ورود به محل کار انجام می‌دهیم.
– فعالیت‌هایی که قبل از خروج از محل کار انجام می‌دهیم.
– کارهایی که برای نوشتن یک پست در وبلاگ خود انجام می‌دهیم.
– حتی اگر دقت کنید هر یک از ما برای سر زدن به تلگرام یا اینستاگرام هم روتین‌های خودمان را داریم. اینکه اول چه چیزی را چک می‌کنیم و بعد چه کار می‌کنیم و در نهایت قبل از خروج از اپلیکیشن چه کاری انجام می‌دهیم.

برای حفظ روتین و داشتن یک برنامه درست استفاده از نرم افزارهایی مانند نرم افزار مدیریت کار آنلاین، تقویم آنلاین و… می تواند کمک کننده باشد.

روتین‌ها در مقایسه با عادت‌ها آگاهانه‌تر هستند و اگر از ما درباره آنها بپرسند، می‌توانیم ساده‌تر آنها را به خاطر بیاوریم و بیان کنیم.

اگر اهل تعریف روتین در زندگی خود باشید، قاعدتاً ارزش و اهمیت آن را تجربه کرده‌اید.

اما کسانی که به روتین‌ها چندان توجهی ندارند، معمولاً حس می‌کنند که این شکل از تعریف روتین، می‌تواند زندگی را مکانیکی کند.

ماریا پوپوا نویسنده‌ی وبلاگ مطرح Brain Pickings (که خود نمونه‌ی نظم شخصی و تعهد و پیوستگی کاری است) در این‌باره جمله‌ی زیبایی دارد.

او می‌گوید: [بر خلاف آنچه فکر می‌کنیم] شگفتی‌های زندگی برای کسانی پدیدار می‌شود که روتین‌ها و عادت‌های مشخص دارند.

این حرف البته از جنس استدلال نیست. اما به نکته‌ی مهمی اشاره دارد: روتین داشتن بیش از اینکه زندگی ما را مکانیکی کند، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و موفقیت‌های ما را افزایش می‌دهد و می‌تواند ما را از یک سرنوشت مکانیکی و جبری رهایی بخشد.

 منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%b4%d9%85%d8%a7-%d8%b1%d9%88%d8%aa%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b2%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%af%d8%9f/



:: برچسب‌ها: مدیریت امور ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

امروزه محیط‌های کسب و کاری با چالش‌های گوناگونی از قبیل گسترده شدن تعاملات درونی و بیرونی سازمان، با نیاز به ارتباط بیشتر واحدهای سازمانی و ضرورت نظارت مستمر بر پیشرفت کارها و .. . مواجهند. مدیران سازمان‌ها نیاز دارند که با سرعت و دقت بیشتری روند انجام امور را نظارت و پیگیری نمایند.

تعاملات روزمره سازمان و حجم تبادل اطلاعات در دوره‌های کاری فشرده به اندازه‌ای افزایش پیدا می‌کند، که انجام و پیگیری آنها به صورت دستی و سنتی عملا خارج از توان نیروی انسانی بوده و ممکن است با مشکلات زیادی همراه شود.
در سال‌های اخیر، پیشرفت فناوری اطلاعات و شاخه‌های وابسته به آن، راه حل‌های مختلفی را فراروی محیط‌های کسب و کاری قرار داده است. در این میان، سیستم‌های اطلاعات از مهم‌ترین و کاراترین راه حل‌ها برای تسهیل، کنترل و نظارت بر گردش اطلاعات در سازمان‌ها است. سیستم‌های اطلاعاتی، برنامه‌های نرم افزاری هستند که با استفاده از رایانه و بانک‌های اطلاعات (DATA BASE) ، کار جمع‌آوری، ذخیره، بازیابی و کنترل اطلاعات را در سازمان‌ها تسهیل می‌نمایند.
شاخه‌ای از سیستم‌های اطلاعاتی با عنوان سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت ، به مدیران و کارکنان در زمینه کنترل گردش اطلاعات در سازمان کمک می‌کند. یکی از پرکاربردترین انواع سیستم‌های اطلاعاتی که مدیران را در کنترل گردش اطلاعات در سازمان یاری می‌دهد، سیستم اتوماسیون اداری (OFFICE AUTOMATIONS SYSTEM) است. در این سیستم، عموما گردش مکاتبات اداری در سازمان مورد توجه قرار می‌گیرد. ولی معمولا دارای ابزارهای ارتباطی متعددی همچون ارسال و دریافت نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، ارسال و دریافت پیام‌های شخصی و فوری، ارسال و دریافت نامه‌های الکترونیکی داخلی و .. . است.
در این مقاله سعی بر آن است که نقش سیستم اتوماسیون اداری بر برخی معیارهای روابط سازمانی در میان کارکنان بررسی و تحلیل شود.

 

سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت

بکارگیری سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه در فرایندهای مدیریت، موجب تحولات بزرگی در این حوزه شده است. این سیستم‌ها با توجه به سرعت پردازش بالا و قابلیت ذخیره حجم عظیمی از داده‌ها و اطلاعات، امکان پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات را به وجود آورده‌اند، خصوصا زمانی که تحلیل حجم بزرگی از داده‌های عددی مد نظر باشد. این حجم از اطلاعات و داده‌ها، علیرغم بزرگی، از نظر فیزیکی حجم بسیار کمی را در مقایسه با روش‌های سنتی اشغال می‌کنند و دسترسی به آنها نیز سریع تر است.
از طرفی ارتباطات درون و برون سازمانی را سریع تر، دقیق تر و ارزان تر نموده‌اند؛ و مفهوم «ارتباطات در هر کجا و هر زمان» را عینیت بخشیده‌اند. به همین دلیل ارتباط اعضای یک گروه را ارتقاء بخشیده و در واقع انجام کار گروهی را در سازمان‌ها تسهیل نموده‌اند.
این سیستم‌ها، سطوح مختلفی از کار و تصمیم گیری را در برمی‌گیرند. چهار سطح معمول از اینگونه سیستم‌ها که معمولا در سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارتند از :
  • سیستم‌های اطلاعاتی جهت پشتیبانی از عملیات (مخصوص کارهای روزمره)
  • سیستم‌های اتوماسیون اداری و سیستم‌های اطلاعاتی مخصوص دانش‌کاران
  • سیستم‌های اطلاعات برای مدیران و سیستم‌های گزارش‌دهی به مدیریت
  • سیستم‌های اطلاعات برای مدیران ارشد (سیستم‌های پشتیبانی از تصمیم‌گیری و سیستم‌های خبره) .
امروزه انواع مختلفی از سیستم‌های اطلاعاتی مدیریتی در سازمان‌ها جهت اهداف گوناگونی از قبیل: تسهیل ارتباطات، آسان‌سازی گردش مکاتبات اداری، امکان گزارش‌گیریهای مستمر، طراحی و تولید کالاها با استفاده از نرم افزارهای رایانه‌ای، تصمیم‌گیریهای دوره‌ای یا کلان و .. . مورد استفاده قرار می‌گیرند. به نظر می‌رسد یکی از سیستم‌های اطلاعاتی که جایگاه مناسبی در سازمان‌های ایرانی پیدا کرده است و به طور روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد، سیستم اتوماسیون اداری باشد.

 

اتوماسیون اداری

اتوماسیون اداری شامل تمام سیستم‌های الکترونیکی است که انواع ارتباطات داخلی و خارجی سازمان را برقرار کرده یا تسهیل می‌کند.
حجم بزرگی از امور روزمره سازمان‌ها، امور دفتری هستند. می‌توان گفت امور دفتری از جمله کارهایی در سازمان است که تمامی کارکنان و سطوح مختلف مدیران (اجرایی، عملیاتی، میانی، ارشد) با آن سروکار دارند. از این میان، کارکنانی که مسئولیتهایی از قبیل انتشار یا ذخیره (بایگانی) اطلاعات و کار با واژه‌پردازها را بر عهده دارند (داده کاران) ، کاربران اصلی و دائمی سیستم‌های اتوماسیون اداری و سایر سیستم‌های ارتباطی (نظیر سیستم‌های مدیریت اسناد) هستند.
اتوماسیون اداری به افزایش بهره وری سازمان در حوزه امور دفتری کمک شایانی کرده است. امور دفتری در گذشته معمولا مورد بی اعتنایی در سازمانها قرار می‌گرفت. علیرغم اینکه سهم بزرگی از نیرو و انرژی را به خود اختصاص می‌داد، ولی هیچ گاه مورد یک بازبینی اصولی در جهت بهبود و افزایش بهره‌وری قرار نگرفته بود.
در اواخر دهه 1980، نتایج یک بررسی در یک دوره 10 ساله بر روی بهره‌وری سازمان‌ها در ابعاد مختلف نشان داد که علیرغم رشد 90 درصدی بهره‌وری در حوزه صنعت، بهره‌وری در بخش امور دفتری، تنها 4 درصد رشد داشته است. این در حالی بود که در همین دوره، هزینه‌های امور دفتری از حدود 30-20 درصد به رقمی حدود 40-30 درصد از کل هزینه‌های سازمان افزایش یافته بود.
نتایج این تحقیق و تحقیقات مشابه نشان داد که در حالی که افزایش بهره‌وری در حوزه‌های مختلف سازمانی به طور روز افزون مورد توجه قرار گرفته و ارتقا یافته است، لکن بهره‌وری در حوزه امور دفتری مورد بی‌توجهی واقع شده است. از این زمان بود که ارائه سیستم‌های اطلاعاتی تسهیل کننده امور دفتری و ارتباطات روزمره، مورد توجه قرار گرفت.

 

مزایا و کاربردهای اتوماسیون اداری

اتوماسیون اداری تأثیر بسیاری بر امور سازمان‌ها گذاشته است. برخی مزایای اتوماسیون اداری را می‌توان چنین برشمرد:
  • کنترل بهتر بر کار
  • کم شدن فعالیت‌های غیر مولد مانند بایگانی و نگهداری سوابق
  • کنترل و نظارت بهتر بر کارکنان
  • کم شدن هزینه مسافرتها و گردهماییها
  • افزایش رضایت شغلی کارکنان به دلیل افزایش اثربخشی
  • افزایش رضایت مشتریان به دلیل خدمات به موقع و ارائه بهتر اطلاعات
  • افزایش قابلیت رقابت سازمان
  • رشد پدیده دورا کاری (کار از راه دور)
اگر چه معمولا از اتوماسیون اداری برای برقراری ارتباطات روزمره مانند تبادل نامه یا پیام استفاده می‌شود، ولی کاربردهای واقعی آن فراتر از کاربردهای معمول آن هستند. البته این مسئله به نوع طراحی سیستم ارتباط دارد و اینکه طراح سیستم چه امکاناتی را در آن تعبیه کرده است. به طور کلی تا به امروز از این سیستم در جهت کاربردهای گوناگونی بهره‌برداری شده است. برخی کاربردهای شناخته شده این سیستم عبارتند از:
  • واژه پردازی
  • پست الکترونیکی
  • پست صوتی
  • ارسال نمابر (فاکس)
  • تقویم الکترونیکی
  • کنفرانس از راه دور
  • ویدئوتکس
  • ذخیره و بازیابی تصاویر (میکرو فیلم)
  • نشر رومیزی

منبع:

https://www.sis-eg.com/fa/article/43368-%D8%AA%D8%A3%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C.html



:: برچسب‌ها: اتوماسیون داده ها ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

چرا خودکار سازی فرآیندهای اداری لازم است؟

در دنیای امروز که فناوری جایگاه ویژه ای پیدا کرده، استفاده از روش های کند، غیرمکانیزه و دستی در سازمان ها قابل قبول نیستند. حجم بالای فرآیندها و سازمانهایی که به سرعت درحال تغییرند، گردش مکاتبات اداری و مدیریت زمان را با اهمیت تر از همیشه کرده است.

مدیران و مسئولان هوشمند دریافته اند که برای همگامی با این دنیای سریع بایستی به مدیریت زمان در مجموعه ی تحت رهبری خود بیشتر بها بدهند. همین امر نیز سازمان ها را به سمت اتوماسیون و خودکارسازی فرآیندهای اداری هدایت کرده است.

تمامی سازمان ها اهداف و ماموریت هایی دارند که در صدد تحقق آنها هستند. تحقق این اهداف مستلزم اجرای فعالیت ها و اقداماتیست که در طول اجرا و همچنین در پایان کار، درگیر اسناد و مدارک مختلفی می شود. پیش از این، اسناد و مدارک و هر گونه مکاتبات به صورت دستی و فیزیکی، و با صرف هزینه های بسیاری تهیه می شدند. نگهداری این اسناد و مدارک و حفظ امنیت آنها نیز از معضلاتی بود که با بزرگتر شدن سازمان ها، جدی تر میشد.

این اسناد و مدارک از این رو حساسیت دارند که حاوی اطلاعات و تجربیات ارزشمندی هستند و مسیر رشد سازمان و تحقق اهدافش را تضمین می کنند. اهمیت اطلاعاتی و استراتژیکی این اسناد و مدارک موجب شد تا روش های سنتی مکاتبات و بایگانی، جای خود را به سیستم های مکانیزه و الکترونیکی بدهند. نرم افزارهای اتوماسیون اداری گامی بلند در راستای تسریع فعالیت های سازمان است و مدیران سازمان ها لازم است با دیدی آینده نگر به این تکنولوژی توجه نمایند.

 

نقش قابلیت های نرم افزار اتوماسیون اداری فراگستر در رشد سازمان چیست؟

جامع ترین و بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری کشور یعنی فراگستر، ابزاری برای استفاده بهینه از وقت در سازمان ها ست. راهکارهای خودکار سازی ای که این سیستم به سازمان ها ارائه می دهد علاوه بر تاثیر شگرف بر سرعت انجام فرآیندها در سازمان، حذف مکاتبات کاغذی و صرفه جویی در هزینه ها، روشی اصولی برای مدیریت بر فرآیندهای کاری در سازمان است.

نرم افزار اتوماسیون اداری یک سیستم مکانیزه ی مکاتبات تحت وب به سازمان ها ارائه می کند که عملیات گردش نامه ها را یکپارچه می کند. خدمات این سیستم به همین جا ختم نشده و فراگستر با تعبیه امکانات کم نظیری مثل سامانه تخصصی دبیرخانه، پشتیبانی از دستگاهها و مرورگرهای گوناگون، پشتیبانی از سرویس فاکس و ایمیل، دفترچه تلفن شخصی و سازمانی، گفتگوی آنلاین و درون سازمانی، ابزار گزارش ساز حرفه ای و ده ها امکان و قابلیت کاربردی دیگر جایگاه خود را نسبت به تمامی نمونه های مشابه متمایز و برتر کرده است.

همچنین، نرم افزار مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS) فراگستر، توانسته اوج تجربه و تخصص ما را در مدیریت کسب و کار به نمایش بگذارد. یک سیستم BPMS واقعی راهکاری اصولی برای طراحی، اجرا، پایش و بهبود فرآیندهای کسب و کار به سازمان ارائه می کند تا در دستیابی به اهداف و اجرای ماموریت هایش به بهترین شکل ظاهر شود.

اتوماسیون اداری

نرم افزار اتوماسیون اداری و اثر آن بر افزایش بهره وری کارکنان

یکی از مهمترین منابع هر سازمان منابع انسانی آن است. از این رو مدیریت منابع انسانی سازمان ها امری انکار ناپذیر برای اثربخشی آنهاست. شرکت مهندسی فراگستر علاوه بر ارائه ی نرم افزار مدیریت منابع انسانی فراگستر که نقشی مهم در تحول و توسعه منابع انسانی سازمان دارد؛ با طراحی سایر سیستم ها توانسته در افزایش نرخ بهره وری این منبع مهم سازمان ها نقشی اساسی داشته باشد.

در ادامه بخش هایی از سازمان ها را که سیستم اتوماسیون اداری بر آنها تاثیر گذاشته را ذکر میکنیم و تاثیر آن بر بهره وری نیروی انسانی را نشان می دهیم :

دبیرخانه :

نرم افزار اتوماسیون دبیرخانه فراگستر تمامی عملیات مربوط به دبیرخانه، از فرآیندهای ثبت نام گرفته تا ارجاع و بایگانی را بصورت یک مجموعه ی یکپارچه اجرا و مدیریت می کند. این سیستم، کلیه عملیات و ابزارهای لازم برای ورود یا خروج یک نامه، مانند فکس، مودم، اسکنر، قلم نوری و … را به صورت یکجا فراهم کرده و با این کار نقش فیزیکی نیروی کار را به حداقل می رساند. این کار نه تنها راه حلی برای قانون پارکینسون در سازمان هاست، بلکه به درستی در راستای بهره وری مدنظر مدیران سازمان ها حرکت می کند.

 

مدیریت جلسات :

در گذشته مسئولیت برنامه ریزی قرارهای کاری و ثبت و پیگیری برنامه های طرح شده در جلسات بر عهده ی یک شخص در سازمان بود. این روش نه تنها زمان زیادی را از نیروی انسانی میگرفت بلکه احتمال خطا و فراموشی نیز در آن وجود داشت. سیستم اتوماسیون اداری با ثبت، نگهداری و پیگیری برنامه ریزی های لازم برای جلسات در سازمان و همچنین نگهداشت مستندات آن مدیریت این امور را به بهترین نحو بر عهده می گیرد.

 

مکاتبات درون و برون سازمانی :

بخش زیادی از هزینه های مصرفی در سازمان ها هزینه های مربوط به کاغذ و متعلقات آن است. مکاتبات درون و بیرون سازمانی هم هزینه های زیادی را به این مراکز تحمیل می کند و هم انرژی و زمان زیادی را از نیروهای انسانی میگیرد. این مساله نیز به خوبی به کمک سیستم اتوماسیون اداری فراگستر حل شده است. ارسال و پیگیری درخواست و امور اداری در محیط درون و بیرون سازمان ضروریست و بهینه سازی آن به کمک نرم افزار اتوماسیون اداری فراگستر اثری چشمگیر بر سازمان ها خواهد داشت. بعلاوه به دلیل تحت وب بودن این سیستم دسترسی و پیگیری آن سریعتر و آسان تر از هر روش دیگری خواهد بود.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%81%d8%b1%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b3/



:: برچسب‌ها: مدیریت امور ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

حسابداری آنلاین چیست؟

حسابداری آنلاین (online accounting) یا حسابداری اینترنتی نوع خاصی از حسابداری است که در آن محاسبات مالی تجاری را با استفاده از فناوری‌های اینترنتی انجام می‌دهیم. حسابداری آنلاین می‌تواند جایگزین مناسبی برای حسابداری سنتی کاغذ و قلمی، پایگاه‌های داده و حتی نرم‌افزارهای حسابداری آفلاین باشد. با حسابداری آنلاین دیگر مجبور نیستید از حسابداران محلی استفاده کنید یا اسناد و مدارک مهم کسب و کار خود را دست به دست کنید.

مزایای حسابداری اینترنتی

مزایای حسابداری اینترنتی

حسابداری از راه دور به شما کمک می‌کند تا:

 

به داده های مالی خود دسترسی دائمی داشته باشید

حسابداری از راه دور به شما نشان می‌دهد که وضعیت کسب‌وکار شما در هرلحظه چگونه است. شما با استفاده از حسابداری آنلاین می‌توانید درجا و بدون وقفه خریدها، فروش‌ها، طلب‌ها و بدهی‌های شرکت خود را مشاهده کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر تصمیم‌گیری کنید و مسائلی که نیاز به توجه بیشتری دارند، قبل از اینکه خیلی دیر شود، پوشش دهید.

مشاهده لحظه‌به‌لحظه داده‌های مالی به شما کمک می‌کند تا تصمیمات راهبردی خود را قبل ازآن‌که خیلی دیر شود اتخاذ کنید و آن را با همکاران خود در میان بگذارید.

 

همیشه به‌روز باشید

حسابداری از راه دور چون تحت وب است،  همیشه به‌روز است و شما نیاز ندارید هرچند وقت یک‌بار آن را به‌روزرسانی کنید. سیستم‌های پشتیبانی نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین بدون اینکه هزینه‌ای از شما دریافت کنند، مرتباً به‌روز می‌شوند و اطلاعات شما نیز متناسب با ساختار جدید دسته‌بندی خواهد شد.

 

حساب بانکی شرکت را مدیریت کنید

حسابداری آنلاین این امکان را به شما می‌دهد تا حساب بانکی شرکت را به صفحه داده‌های مالی متصل کنید و تغییرات حساب بانکی خود را به‌صورت اتوماتیک در داده‌های مالی خود اعمال کنید.

 

اطلاعات را به صورت یکجا داشته باشید

حسابداری آنلاین به شما کمک می‌کند تا داده‌های مالی شعبه‌های مختلف فروشگاه خود را به‌صورت پیوسته و یکجا داشته باشید و بتوانید بهترین تصمیم‌ها را دراین‌باره اتخاذ کنید. درحسابداری آنلاین شما می‌توانید برای هر کسب و کاری یک فایل داده‌ها داشته باشید. مشکل بزرگ نرم افزارهای قدیمی حسابداری این بود که فایل داده‌های متعددی وجود داشت و ممکن بود به‌روزرسانی فایل‌های داده‌ها به اشتباه انجام شود. در حسابداری آنلاین یک فایل وجود دارد که به طور خودکار به روز شده و نسخه پشتیبان نیز تهیه می‌کند.

 

نگران پشتیبان گیری (Backup) از داده های خود نباشید

با استفاده از حسابداری از راه دور دیگر نگران پشتیبان گیری از داده‌های مالی خود نباشید. اطلاعات شما در سرورهای امن شرکتی که خدمات حسابداری آنلاین خود را از آن دریافت می‌کنید، ذخیره می‌شود.

 

هر کجا که هستید، به اطلاعات مالی خود دسترسی داشته باشید

حسابداری آنلاین محدودیت جغرافیایی ندارد و شما هرکجا که هستید، می‌توانید به داده‌های مالی خود دسترسی داشته باشید. همین موضوع به بهره‌وری کسب و کار شما کمک می‌کند، چرا که لازم نیست حتما در محل کار خود باشید تا بتوانید حساب‌ها، تراکنش‌ها، فاکتورها و سایر اطلاعات مالی کسب و کار خود را چک کنید، بلکه در هر جایی این اطلاعات در دسترس شما هستند.

 

دسترسی کاربران را مدیریت کنید

حسابداری از راه دور این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید برای هر کاربر متناسب با مسئولیت و اختیاراتی که دارد، دسترسی تعریف کنید و با این کار، اطلاعات محرمانه شرکت را حفظ کنید و اجازه ندهید اطلاعات سری شما را هرکسی بداند.

 

فاکتور آنلاین حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد

شما می‌توانید درجا فاکتور صادر کنید و این موضوع باعث می‌شود بعدا حجم زیادی از داده‌ها برای ورود به سیستم تلبار نشود. ضمن اینکه، استفاده از کاغذ و خودکار حذف می‌شود و زمانی‌که صرف ورود داده‌ها می‌شودبه حداقل می‌رسد.

 

به فروشگاه اینترنتی متصل شوید

با استفاده از نرم افزارهای حسابداری آنلاین می‌توان به راحتی به فروشگاه اینترنتی متصل شد. در واقع، این مشتری است که داده‌های مربوط به سبد خرید خود را وارد می‌کند. سپس تراکنش به واسطه ابزارهای تجارت الکترونیک (E-commerce) انجام می‌شود و به طور خودکار در نرم افزار حسابداری آنلاین شما که از قبل سینک شده ثبت و ذخیره می‌شود.

معایب حسابداری آنلاین

معایب حسابداری آنلاین

با وجود مزایای بسیار، معایبی نیز می‌توان در مورد حسابداری آنلاین مطرح کرد:

قیمت: قیمت خریدیک پکیج کامل، هر چند در برابر سایر هزینه‌ها رقم بزرگی نیست، اما در مقایسه با حسابداری سنتی که کاغذمحور است گران‌تر به نظر می‌رسد. ضمن اینکه، برای خرید سرویس پشتیبانی، باید سالانه هزینه‌ای را پرداخت کنید.

 

پیاده‌سازی و شروع کار: به طور کلی، حسابداری دستی می‌تواند آسان‌تر و انعطاف‌پذیرتر از حسابداری رایانه‌ای باشد. شاید برای شروع و آماده‌سازی نرم افزار حسابداری نیاز به کمک دیگران پیدا کنید.

 

نیاز به آموزش: گاهی اوقات ممکن است کار کردن با نرم افزارهای حسابداری نیاز به آموزش اولیه داشته باشد. البته جای نگرانی نیست، چرا که اصولا ویدئو یا فایل‌های آموزشی لازم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

 

کرونا و حسابداری انلاین

شیوع کرونا باعث شده که خیلی از کسب‌وکارها از فضای حضوری به دورکاری تبدیل شوند. در چنین شرایطی ضرورت استفاده از حسابداری آنلاین بیش‌ازپیش خودش را نشان می‌دهد.

 

منبع:

https://www.mahaksoft.com/37178/online-accounting/



:: برچسب‌ها: حسابداری امور مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

مقاله­ جلسات مؤثر، هدف یک دستور جلسه و چگونگی تنظیم آن را در برمی‌گیرد، همچنین مقاله­ نقش دبیر جلسه شرح می‌دهد که طرح دستور جلسه کاری است که معمولاً توسط رئیس جلسه و دبیر جلسه انجام می‌شود.

 

نحوه تنظیم دستور جلسه برای جلسات

این مقاله جزئیات بیشتری در مورد این وظیفه­ اساسی فراهم کرده و به شما کمک خواهد کرد تا دستور جلسه‌هایی تهیه کنید که جلسات آنلاین باکیفیت و مؤثری را در پی داشته باشند.

 

دستور جلسه چیست؟

در ساده‌ترین تعریف، دستور جلسه، فهرستی از موارد موردبحث در جلسه را ارائه می‌دهد و باید شامل موارد زیر باشد:

هدف جلسه؛ و ترتیب موارد موردبحث، به‌طوری‌که جلسه به هدف خود برسد. این متن در انتها صورت‌جلسه را تشکیل می‌دهد.

دستور جلسه ممکن است تا حدودی شامل جزئیات باشد و اغلب حاوی زمان موردنیاز برای هر مورد است.

دستور جلسه ابزاری برای تمام شرکت‌کنندگان در جلسه است و تنها به رئیس و دبیر جلسه محدود نمی‌شود. همچنین، در طول جلسه و پس‌ازآن کاربردهای متنوعی دارد.

 

این کاربردها شامل موارد زیر هستند:

  • به افراد کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند که آیا آن‌ها نیاز به حضور در جلسه دارند یا خیر. با تعیین آنچه موردبحث قرار خواهد گرفت و مدت‌زمان بحث، شرکت‌کنندگان متوجه خواهند شد که آیا حضور آن‌ها برای این بحث حیاتی است و برعکس، آیا بحث برای آن‌ها ضروری است. سپس آن‌ها می‌توانند آگاهانه تصمیم بگیرند که در جلسه حضور داشته باشند و یا به‌صورت کتبی یا از طریق شرکت‌کننده دیگری مشارکت خود را نشان دهند.

 

  • به دعوت‌شدگان کمک می‌کند برای جلسه آماده شوند. همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بدانند که چه چیزی موردبحث قرار خواهد گرفت و پیش از جلسه در مورد آن­ فکر کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند اطلاعات ضروری را به‌منظور همکاری مؤثر در جلسه تهیه کنند.

 

  • برای جلسه یک ساختار فراهم می‌کند. بدان معنی که اگر فردی از موضوع خارج شود، به‌سرعت و به‌راحتی می‌توان وی را به موضوع اصلی بازگرداند.

 

  • به‌طور مشابه، صورت‌جلسه این امکان را فراهم می‌کند تا رئیس، جلسه را کنترل کند. یک دستور جلسه­ زمان‌بندی‌شده به‌ویژه برای این امر بسیار مفید است، زیرا رئیس جلسه می‌تواند در صورت نبود زمان کافی بحث بعدی را شروع کرده و از شرکت‌کنندگان درخواست کند تا در صورت لزوم بحث را خودشان بعداً ادامه دهند.

درنهایت، کمک می‌کند تا بفهمیم که آیا جلسه موفق بوده یا خیر. ازآنجاکه دستور جلسه شامل اهداف جلسه است، شرکت‌کنندگان می‌توانند ببینند که آیا جلسه به اهداف خود دست پیداکرده است یا نه. این امر روشن می‌کند که آیا جلسات دیگری با همین موضوع در آینده ضروری هستند یا خیر.


چگونگی تنظیم دستور جلسه

به‌طورکلی، باید پنج یا شش موضوع در دستور جلسه قرار بگیرند:

 

تدارکات جلسه

این بخش شامل تاریخ، زمان و مکان جلسه، عنوان آن و فهرست افراد دعوت‌شده به جلسه است.

 

هدف

هدف از جلسه و هر اطلاعات ضروری دیگر مانند این‌که آیا این اولین جلسه از سری جلسات موردنیاز است یا خیر.

 

مقدمه‌چینی

این بخش باید خوش‌آمد گویی، معرفی و هرگونه عذرخواهی که برخی از دعوت‌­شدگان به جلسه بابت غیبت داشته­‌اند را شامل شود. همچنین باید صورت‌جلسه‌های قبلی و هرگونه مسائل مربوط به آن‌ها که در جای دیگر دستور جلسه رسیدگی نشده­اند را پوشش دهد.

در یک جلسه­ رسمی، این بخش شامل اصلاحات لازم برای صورت‌جلسه‌های قبلی است، این اصلاحات باید در ضمیمه این جلسه به‌صورت رسمی ثبت شوند.

منبع:
https://blog.yar.cloud/%d8%aa%d9%86%d8%b8%db%8c%d9%85-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%aa/

 



:: برچسب‌ها: برگزاری جلسه ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

مصاحبه‌های شغلی برای افرادی که به دنبال شغل هستند و هم‌چنین برای سازمان‌ها بسیار مهم است. در یک آزمون استخدامی شما فرصت کافی برای فکر کردن و پاسخ دادن به سوالات را دارید، اما در مصاحبه استخدامی گفتگوها دو جانبه است و هیچ زمانی برای فکر کردن وجود ندارد.

بنابراین باید به دنبال راهکارهایی باشید که بتوانید بهترین پاسخ به سوالات را در کمترین زمان ممکن ارائه کنید. هر چه تعداد متقاضیان یک شغل بیشتر باشد، کار شما هم سخت‌تر خواهد بود.

 

در مصاحبه شغلی چه بگوییم؟

بنابراین بهترین کار اینست که لیستی از سوالات معمول مصاحبه‌های استخدامی را همراه با پاسخ‌های خود تهیه کنید. اما ممکن است، سوالاتی از شما پرسیده شود که قبلا به ذهن شما نرسیده باشد و در آن‌ لحظه مرتکب اشتباهاتی شوید که باعث شود نتوانید شغل مورد علاقه خود را به دست آورید. ب

نابراین ما به جمع‌آوری برخی اشتباهات رایج در مصاحبه‌های حضوری پرداخته‌ایم. اگر قبولی در یک مصاحبه شغلی برای‌تان از اهمیت بالایی برخوردار است، از مرتکب شدن اشتباهات زیر اجتناب کنید:

 

۱) راستش را بخواهید من دقیقا نمی‌دانم اینجا چه کاری انجام می‌دهید!

قانون مهمی که همیشه باید در ذهن داشته باشید، اینست که شما هرگز نباید بدون اطلاعات کافی از یک شرکت و موقعیت شغلی برای استخدام اقدام کنید. این موضوع به طرف مقابل شما این مفهوم را القا می‌کند که برای شما فرقی نمی‌کند در کجا و به چه شغلی مشغول باشید.

شما باید نشان دهید که این فرصت را به صورت کامل می‌شناسید و برای جذب آن هیجان‌زده هستید. بنابراین از هر کجا که می‌توانید راجع به شرکت، موقعیت شغلی، بنیان‌گذاران، چشم‌انداز و … تحقیق کنید.

 

۲) شرکت قبلی من افتضاح بود

در جواب سوال چرا از شرکت قبلی‌تان استعفا دادید، در مصاحبه شغلی چه بگوییم؟ این سوالی است که بسیاری ما با آن درگیر هستیم.

حتی اگر در شغل قبلی‌تان بسیار اذیت شده‌اید و موقعیت مناسبی نداشتید، به هیچ وجه نباید به بدگویی از آن بپردازید یا بخواهید از رفتارهای غیر حرفه‌ای رئیس قبلی‌تان سخن بگویید. لحن گفتار خود را مثبت نگه دارید، روی تجاربی تمرکز کنید که در شرکت قبلی آموخته‌اید.

 

۳) استرس دارم

حتی اگر استرس بسیار شدیدی دارید، به آن اقرار نکنید. سعی کنید اهمیت این جلسه را در ذهن خود کم کنید تا بتوانید استرس خود را کنترل کنید. هیچ شرکتی نمی‌خواهد کارکنانی استخدام کند که از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستند.

مصاحبه استخدامی

۴) من هر کاری انجام می‌دهم

این جمله نشان می‌دهد که شما در کارتان حرفه‌ای نیستید. مثل اینست که شما می‌گویید برای من مهم نیست که در چه کاری مشغول به فعالیت باشم، من فقط می‌خواهم شاغل باشم.

بدانید که دقیقا چه کارهایی را می‌توانید به بهترین شکل ممکن انجام دهید. موقعیت شغلی مورد نظر را به خوبی بشناسید و توضیح دهید که چرا شما یک گزینه‌ی مناسب برای انجام آن شغل هستید.

 

۵) من تجربه زیادی ندارم، اما…

اغلب افرادی که تجربه‌ی زیادی در زمینه‌ی شغلی که برای آن اقدام کرده‌اند، ندارند، این اشتباه را مرتکب می‌شوند. زمانی که اقرار می‌کنید که تجربه‌ی چندانی در این شغل ندارید، در واقع، می‌گویید که گزینه‌ی مناسبی برای این شغل نیستید.

به جای این‌که راجع به تجربه‌ی کم‌تان از این شغل صحبت کنید، روی نقاط مثبت خود تمرکز کنید. مهارت‌ها و اشتیاق خود برای استخدام در این شغل و پیشرفت در آن را بیان کنید.

 

۶) داخل رزومه نوشته‌ام

کسی که با شما مصاحبه می‌کند، احتمالا رزومه‌ کاری شما را به دقت خوانده است. بنابراین، اگر سوالی از شما پرسیده شد که پاسخ آن به طور کامل در رزومه‌تان آورده شده است، سعی کنید به صورت مفصل این موضوع را توضیح دهید.

به احتمال زیاد، مصاحبه‌کننده می‌خواهند مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی شما را بسنجد.

یک رزومه بی‌نظیر بسازید که جای هیچ سوالی باقی نماند

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ac%d9%85%d9%84%d8%a7%d8%aa%db%8c-%da%a9%d9%87-%d9%86%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87%e2%80%8c%db%8c-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c-%d8%a8%da%af%d9%88%db%8c/



:: برچسب‌ها: رزومه استاندارد ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که خریدار و یا خواهان یک کالا و یا خدمت به فروشنده پرداخت می نماید.

 

میزان مالیات بر ارزش افزوده چقدر است؟

میزان مالیات بر ارزش افزوده بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور ۹ درصد (۶ درصد آن مالیات و ۳ در صد آن عوارض می باشد) بهای یک کالا و یا خدمت بوده که مودیان مالیاتی (فروشندگان محصول و یا عرضه کنندگان خدمت) موظف هستند پس از دریافت آن از مشتری (در اصل مالیات بر ارزش افزوده به مبلغ نهایی آن کالا و یا خدمت افزوده می گردد)، آن را به صورت فصلی (هر سه ماه یک بار) به سازمان امور مالیاتی پرداخت نمایند.

 

نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده چگونه است؟

برای واریز این مالیات، مودیان می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها با مراجعه به سامانه اینترنتی www.evat.ir اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده خود را تکمیل کرده و در انتها مالیات مورد نظر را از طرق مختلف بانکی مانند تلفن بانک، پرداخت اینترنتی، دستگاه پوز، مراجعه حضوری به بانک و یا ای تی ام واریز نمایند.

محاسبه مالیات ارزش افزوده

نحوه ثبت حسابداری مالیات بر ارزش افزوده:

با توضیح اجمالی که در مورد این مالیات و نحوه پرداخت آن به سازمان امور مالیاتی شد، لازم است که پیش از پرداخت، میزان آن با دقت محاسبه گردیده و ثبت گردد.

برای ثبت اطلاعات مالی صاحبین کسب و کار از نرم افزار های مالیاتی استفاده می گردد که حسابداران یک شرکت و یا موسسه موظف به درج دقیق اطلاعات مالی و از جمله این مدل از مالیات در این نرم افزار ها می باشند.

به جهت ثبت مالیات بر ارزش افزوده در نرم افزار حسابداری لازم است که دو سر فصل با عناوین مالیات بر ارزش افزوده خرید (زیر گروه حساب های دریافتنی) و مالیات بر ارزش افزوده فروش (زیر گروه حساب های پرداختنی) ایجاد گردد.

در سر فصل اول ارزش افزوده ای که در زمان خرید محصول و یا کالا به تولید کننده می پردازیم را درج می نماییم، این ارزش افزوده از این جهت که مطالبه ما محسوب می گردد همان طور که پیش تر گفته شد در سر فصل یا زیر گروه کلی حساب های دریافتنی قرار می گرفت.

در سر فصل دوم ارزش افزوده ای که در هنگام فروش کالا و یا خدماتمان دریافت می نماییم را وارد می کنیم. از آن جایی که مبلغ دریافتی را برای فروش محصول و یا خدماتمان دریافت می نماییم در گروه بدهی ها یا سرفصل کلی حساب های دریافتنی درج می شود.

 

نکات ثبت حسابداری مالیات بر ارزش افزوده:

در انتها ذکر دو نکته لازم است و آن این که چنان چه در دوره سه ماهه ای که بایستی مالیات بر ارزش افزوده توسط مودی به سازمان امور مالیاتی گزارش و پرداخت گردد، تنها خرید کرده اید و فروشی صورت نگرفته باشد، تمام مبلغی که بابت مالیات بر ارزش افزوده به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت کرده اید قابل باز ستانی می باشد.

هم چنین اگر در این دوره خریدی نکرده باشید و تنها فروش داشته باشید، تمامی مبلغ دریافت شده به عنوان مالیات بر ارزش افزوده فروش به عنوان بدهی شما به سازمان أمور مالیاتی لازم است که پرداخت شود.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d9%88%d8%af%d9%87/



:: برچسب‌ها: امور حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

اگر به تازگی می خواهید وارد بازار کار شوید و این اولین تجربه ی نوشتن رزومه شما است و دقیقاً نمی دانید چه بخش هایی را باید در اولین رزومه بنویسید، یا چطور بخش های سوابق تحصیلی، سوابق شغلی، مهارت ها و دیگر بخش ها را در کنار یکدیگر قرار دهید تا شما را به بهترین شکل به کارفرما معرفی کند، توصیه می کنیم این مقاله کوتاه را مطالعه نمایید.

رزومه دانشجویی

در این مقاله درباره ی نوشتن رزومه حرفه ای، نحوه انتخاب یک فرمت و قالب مناسب رزومه کاری و همین طور چگونگی نوشتن یک رزومه هدفمند و آن چه که باید در رزومه بنویسید، با شما صحبت خواهیم کرد. در انتها نیز می توانید نمونه رزومه ساخته شده توسط رزومه ساز سی وی بیلدر (CV BUILDER) را مشاهده نمایید. دقت داشته باشید اگر در بیش از یک حوزه کاری تخصص دارید، توصیه می شود که برای هر تخصص و زمینه کاری خود یک نمونه رزومه تخصصی و سفارشی جداگانه بسازید.

 

نکات رزومه نویسی

1. بهترین مدل رزومه را انتخاب کنید.

تعداد زیادی سبک و روش رزومه نویسی برای ایجاد نمونه رزومه کاری در مدل های متفاوت وجود دارد که شما با توجه به وضعیت و شرایط خود باید بهترین فرم رزومه و سبک رزومه نویسی را برای درخواست کار انتخاب کنید. به عنوان مثال شما می توانید از یک رزومه زمانی، مهارتی، ترکیبی یا هدفمند استفاده کنید. اگر می خواهید یک رزومه حرفه ای فارسی و حتی یک رزومه انگلیسی بسازید، توصیه می کنیم برای پیدا کردن مدل مناسب رزومه خود زمان کافی بگذارید.

 

2. چه چیز هایی را در رزومه کاری بنویسیم؟

این خیلی مهم است که بدانیم چه مطالبی را در فرم رزومه خود باید بنویسیم و رزومه کاری خود را با اطلاعات اضافی و کم ارزش پر نکنیم. برای این کار باید بدانیم که چیزهایی مطلوب کارفرما است و آن دسته از مهارت ها و توانایی ها را در نمونه رزومه کاری خود بنویسیم. برای این کار می توانید از آگهی استخدامی شرکت مذکور کمک بگیرید و آن مهارت ها و توانایی هایی که شرکت استخدام کننده در آگهی درخواست کرده را (در صورت دارا بودن آن مهارت ها) در نمونه رزومه خود برجسته تر کنید.

دقت کنید یک رزومه طولانی عامل موفقیت شغلی نخواهد بود. هنر شما در رزومه نویسی باید در هم تنیدن اطلاعات و ساخت یک رزومه خلاصه و کاملاً مفید و کاربردی باشد. رزومه کاربردی یعنی این که رزومه کاری شما باید کاملاً مشخص کند که شما چه باری را از دوش کارفرما و شرکت برخواهید داشت و چه آورده ای برای رزومه شرکت او خواهید داشت. لزومی ندارد رزومه را با جملاتی هم چون علاقه مند به یادگیری و پیشرفت در کار و دارای پشت کارو اراده ی استوار استفاده کنید!

مهارت ها و توانایی های خود را به صورت کاملاً کمی برای کارفرما شرح دهید. برای این کار می توانید از نمودار هایی برای نمایش درصد تسلط خود استفاده کنید. در ضمن یک خلاصه رزومه حرفه ای بنویسید.

 

3. چطور یک رزومه خوب بسازیم؟

بعد از ساخت نسخه اولیه رزومه برای حرفه ای تر شدن نمونه رزومه باید آن را بارها ویرایش کنید و همین طور تمامی خطاهای نوشتاری و گرامری خود را اصلاح کنید. وقتی انتخاب کلمات و جمله بندی تان خیلی آماتور و غیر حرفه ای باشد قطعاً ذهنیت کارفرما از شخصیت شما خراب خواهد شد و هرگز شانس مصاحبه کاری را به دست نخواهید آورد.

 

4. از رزومه های آماده الگو بگیرید.

بهترین کار قبل از شروع به رزومه نویسی، مشاهده برخی از نمونه رزومه ها و رزومه های آماده است. می توانید در صفحه ی رزومه های برتر سایت، رزومه های آماده مشاغل مختلف را مشاهده نمایید.

 

5. چه زمانی باید و کی نباید اهداف خود را در رزومه بنویسید؟

شما باید اهداف و انگیزه خود از انتخاب این شغل و این شرکت را در نامه درخواست کار یا کاور لتر خود بنویسید. اما اگر می خواهید در بخش پروفایل رزومه ا توصیف خلاصه یا همان خلاصه رزومه انگیزه و شوق و اشتیاق خود را به کارفرمای آینده ی خود نشان دهید، می توانید از اهداف خود در این قسمت آن هم در میان سایر اطلاعات مهم و کاربردی (مهم ترین و مرتبط ترین مهارت ها و سوابق شغلی با فرصت شغلی موردنظرتان) می نویسید، سخن بگویید.

 

منبع:

https://cvbuilder.me/article/61



:: برچسب‌ها: رزومه استاندارد ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

در دنیای معاملات امروزی، چک استفاده بیشتری نسبت به پول نقد دارد و در حسابداری معاملاتی که از چک استفاده می کنند، نوعی از بدهی به نوعی دیگر از بدهی مبدل می گردد.

این نوع بدهی که بر اثر استفاده از چک به وجود می آید، تا زمانی که وصول می گردد و تسویه می شود، شخص بدهکار ملزم به پاس کردن آن می باشد و لازم است در برابر آن چک، وجهی را پرداخت نماید.

 

ثبت چک در حسابداری:

نرم افزار چک و بانک که در حسابداری تحت وب شرکت ها بسیار از آن استفاده می شود، یکی از زیر سیستم های نرم افزار حسابداری، به شمار می رود که در آن تمامی چک هایی که از سوی مشتریان دریافت شده اند و چک هایی که صادر می گردند، ثبت می شوند و پس از طی مراحل ضروری برای روند ثبت آنها در، صدور سند حسابداری مراحلی انجام می گیرد.

 

اسناد دریافتنی:

این نوع اسناد در واقع به چک هایی گفته می شود که سازمان مورد نظر در برابر خدمتی که انجام می دهد و یا در صورت طلبکار بودن از طرف مقابل خود، دریافت می نماید. اسناد دریافتی در واقع اوراقی هستند که پرداخت کننده آنها تعهد می دهد که مبلغ معینی را در زمان معینی پرداخت نماید.

 

انواع اسناد دریافتنی:

  • کوتاه مدت
  • بلند مدت

در چک ها مشخصات زیر ثبت می شوند:

  • تاریخ
  • شماره چک
  • مبلغ
  • نام شخصی که چک را داده
  • بانک و شعبه آن

صدور سند برای چک به صورت زیر می باشد:

  • حساب ها و اسناد دریافتنی/ اسناد دریافتنی نزد صندوق
  • حساب ها و اسناد دریافتنی/ بدهکاران تجاری

 

دریافت چک:

چکی که برای انجام معامله دریافت می گردد، با فرآیند هایی رو به رو می باشد که هر کدام از آنها به شرخ زیر است:

 

نقد کردن چک:

در صورتی که صاحب طلب بتواند چک را در بانک نقد نماید، پول آن وارد صندوق می شود و به صورت زیر در حسابداری شرکت ثبت می گردد:

 

موجودی نقد و بانک/ صندوق

  • حساب ها و اسناد دریافتنی/ اسناد دریافتنی نزد صندوق

اگر صاحب طلب پول دریافت شده را به حساب خود واریز نماید، لازم است که یک مرحله دیگر به ثبت ها اضافه گردد که در آن بانک صاحب طلب، بدهکار صندوق بستانکار می شود.

 

خواباندن چک به حساب:

زمانی که چک به حساب خوابانده شود، لازم است که ثبت شود و سندی مانند زیر برای این فرآیند صادر شود:

  • حساب ها و اسناد دریافتنی/ اسناد دریافتنی در جریان وصول
  • حساب ها و اسناد دریافتنی/ اسناد دریافتنی نزد صندوق

ثبت اسناد

واگذاری چک به دیگران:

زمانی که صاحب طلب، خود به شخص دیگری بدهکار باشد و چک دریافت شده را به نفر سوم واگذار نماید، که به آن خرج چک می گویند، آن گاه ثبت آن در حسابداری به صورت زیر صورت می گیرد:

نکته: ردیف اول می تواند مواردی همچون حقوق پرسنل یا جاری شرکا و… باشد.

 

عودت چک واگذار شده:

این اتفاق زمانی رخ می دهد که چک دریافت شده به هر دلیلی (عدم موجودی، فسخ معامله)، به صاحب چک بر گردد. در این صورت ثبت آن در حسابداری درست بر عکس مرحله دریافت چک انجام می گیرد.

 

پاس شدن چک:

زمانی که چکی که به حساب خوابانده شده وصول گردد، به حساب بانکی واریز می شود و ثبت پاس شدن چک انجام می شود که این ثبت به صورت زیر است:

  • موجودی نقد و بانک/ بانک ها
  • حساب ها و اسناد دریافتنی/ اسناد دریافتنی در جریان وصول

 

اسناد پرداختنی:

زمانی که شرکت یا سازمان مورد نظر به منظور انجام کاری، چکی را صادر نماید، به چک صادر شده در اصطلاح، اسناد پرداختی می گویند که در این صورت نیز برای ثبت حسابداری آن فرآیند های متفاوتی دارد.

 

صدور چک و واگذاری به دیگران:

در این نوع صدور، مشخصات مورد نیاز مانند مراحل قبل در سیستم ثبت می گردند و شخصی که قرار است چک را دریافت نماید مشخص می کنند که به شکل زیر صادر شدن آن ثبت می شود:

  • حساب ها و اسناد پرداختنی تجاری/ بستانکاران تجاری
  • حساب ها و اسناد پرداختنی تجاری/ اسناد پرداختنی تجاری

نکته: در این نوع ثبت، طرف بدهکار سند با توجه به هدف صدور چک، متغیر می باشد.

 

وصول چک:

زمانی که چک مورد نظر پاس می شود و وجه از حساب برداشت می گردد، اصولا گفته می شود که چک وصول شده است. در این صورت ثبت سند حسابداری آن به صورت زیر است:

  • حساب ها و اسناد پرداختنی تجاری/ اسناد پرداختنی تجاری
  • موجودی نقد و بانک/ بانک ها

 

عودت چک:

هر موقع و با هر دلیلی اگر چک صادر شده از طرف سازمان برای مشتری، برگشت داده شود، به آن عودت می گویند که دقیقا برعکس مورد اول در اسناد پرداختی ثبت می گردد.

 

پرسش و پاسخ متداول در مورد ثبت چک در حسابداری:

 

1. در معاملات امروزی به چه صورت از چک استفاده می کنند؟

چک در معاملات امروزی بیشتر از پول نقد استفاده می شود و در حسابداری این نوع معاملات، یک نوع بدهی می باشد که شخص بدهکار، ملزم به پاس کردن این چک می باشد و باید در برابر آن مبلغی را پرداخت کند.

 

2. آیا در سیستم حسابداری شرکت ها، چک های دریافتی از معاملات، ثبت می شود؟

در سیستم حسابدرای شرکت ها، نرم افزار چک و بانک وجود دارد و کلیه چک های دریافتی از مشتریان در آن ثبت می گردد.

 

3. اسناد دریافتنی شامل چه اسنادی می باشند؟

اسناد دریافتنی در واقع چک هایی می باشند که شرکت برای انجام خدمات و یا طلبکار بودن دریافت می کند. این اسناد اوراقی می باشند که در برابر پرداخت آن، به صورت کوتاه مدت و بلند مدت تعهد داده می شود.

 

4. چه مواردی در چک ها باید ثبت گردد؟

تاریخ، شماره چک، مبلغ، نام صادر کننده چک، بانک و نام شعبه باید در چک ذکر شود.

 

5. در سیستم حسابداری نقد کردن چک به چه صورت می باشد؟

بعد از اینکه چک نقد شود، مبلغ این چک وارد صندوق می شود و به صورت موجودی نقد و بانک- صندوق- حساب ها و اسناد دریافتنی و اسناد دریافتنی نزد صندوق ثبت می شود.

 

6. آیا در زمانی که چک به حساب خوابانده می شود هم باید در سیستم حسابدرای ثبت شود؟

بله، زمانی که چکی به حساب خوابیده می شود لازم است که در سیستم ثبت شود و سندی با فرایند زیر در سیستم صادر گردد: حساب ها و اسناد دریافتنی – اسناد دریافتنی در جریان وصول، حساب ها و اسناد دریافتنی- اسناد دریافتنی نزد صندوق

 

7.در صورت واگذاری چک به دیگران، به چه صورت در سیستم باید ثبت گردد؟

اگر چنانچه صاحب طلب، به شخص دیگر بدهی داشته باشد و چک دریافتی را به شخص دیگر بدهد باید در سیستم ثبت گردد و ثبت آن به این صورت می باشد: حساب ها و اسناد پرداختنی تجاری – بستانکاران تجاری ( البته این چک می تواند برای حقوق پرسنل و جاری شرکاء و … خرج شود). حساب ها و اسناد دریافتنی- اسناد دریافتنی نزد صندوق

 

8. عودت چک به چه صورت می باشد؟

اگر چنانچه، چک دریافتی بنا بر هر دلیلی مانند عدم موجودی، فسخ معامله و … به صادر کننده چک بازگردانده شود، ثبت آن در سیستم حسابداری بر عکس مرحله دریافت چک می باشد.

 

9.ثبت چک دریافتی وصول شده در سیستم حسابداری به چه صورت می باشد؟

هر زمان که چکی بعد از به حساب خواباندن، پاس شود و به حساب ریخته شود، باید به صورت مراحل ذیل در سیستم حسابدرای ثبت گردد: موجودی نقد و بانک- بانک ها حساب ها و اسناد دریافتنی – اسناد دریافتنی در جریان وصول

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%da%86%da%a9-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/



:: برچسب‌ها: سیستم آنلاین حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

با ورود تکنولوژی های گوناگون به سازمان ها و شرکت های نوین، خیلی ها فکر کردند دیگر استفاده از نیروی انسانی، به اهمیت خود باقی نمی ماند. با ماشینی شدن صنایع خیلی از مدیران با ارزش بودن کارکنان خود را نادیده انگاشتند. غافل از آن که هنوز هم مهم ترین چیز برای هر کسب و کاری منابع انسانی یا به عبارت بهتر مدیریت منابع انسانی است.

در گذشته بسیاری از مدیران فکر می کردند، مدیریت منابع انسانی اغلب برای شرکت های بزرگ و متوسط است. برای کسب و کار های نوپا لزومی به داشتن همچین واحدی ندارند. ولی به قطعیت می توان گفت اگر شما هر کسب و کاری داریدکه بیش از دو نفر در آن فعالیت دارند؛ نیاز به مدیریت منبع انسانی هست.

 

مدیریت کار آنلاین

تعریف مدیریت منابع انسانی

واحد مدیریت منابع نیروی انسانی، از میان وظایف مختلف مدیریتی، مسئولیت کلیه فعالیت‌ها و خط مشی‌های مربوط به کارکنان سازمان را بر عهده دارد. برای مثال جذب افراد جدید، بحث هایی مثل آموزش و عملکرد اعضای جدید و قدیمی، پاداش دادن به آن ها و ایجاد انگیزه برای بهتر شدن و … .
به طور کلی مدیریت کردن و ایجاد محیطی سالم و مناسب برای با ارزش ترین چیز هر سازمان، ینی افراد آن سازمان است. واحد مدیریت منابع انسانی باید سازمان را کمک کند تا در بلند مدت و با استفاده از کارکنان، به اهداف استراتژیک با هزینه کم و کارایی زیاد دست یابند.

همچنین در این حوزه نرم افزار های مدیریت کار آنلاین با مدیریت پروژه، نرم افزار جلسات آنلاین و… برای افزایش راندمان کاری بسیار مفید هستند.

 

تاریخچه ای از مدیریت منابع انسانی

در زمان های گذشته افراد نیروی فیزیکی ساده ای بودند که به راحتی کنار گذاشته می شدند. در صورت رفتن یا بازنشستگی بسیاری از مدیران فکر می کردند، می توان به سادگی با افراد دیگر جا به جا شوند. فرقی نمی کرد چه کسی چه کاری را انجام دهد. صرفا پس از یک آموزش کوتاه مدت هر فردی مهارتی را که می آموخت در بقیه مراحل کاری در آن بخش استفاده می کرد.
اغلب به رضایت کارکنان یا موارد اینچنینی کوچکترین توجهی نمی شد. مدیران صرفا در پی افرایش خروجی کار بودند. به عبارت دیگر ماندگاری افراد و نیروی انسانی در آن زمان، دغدغه‌ ای برای مدیران محسوب نمی شد. صرفا مهم این بود که هر کارگری، در مدتی که مشغول به فعالیت است، حداکثر خروجی را داشته باشد. بالاترین سود صرفا مادی، بدون توجه به خود کارکنان هدف قرار داده می شد.

 

چرا به مدیریت منابع انسانی نیاز داریم؟

رفته رفته با علمی شدن شیوه ی مدیریت، رشد جوامع، رقابتی شدن کسب و کار ها، پیچیده تر شدن صنایع و برجسته شدن نقش انسان ها در پیشبرد مقاصد کوچک و بزرگ سازمان ها، نیاز به مدیریت نیروی ارزشمند انسانی بیش از پیش احساس شد.
به تدریج در یافتند که یکی از سنگین ترین هزینه ی یک کسب و کار، از دست رفتن کارکنان با تجربه‌ای هستند که به هر دلیل محیط کار را ترک می‌کنند و آموخته‌ ها و تجربیات خود را به محیطی دیگر می‌برند.
مدیران دریافتند کارکنان فقط مهره های فیزیکی نیستند. باید از همه ی ابزار های ممکن استفاده کنیم، تا ماندگاری و رضایت کارکنان مفید در یک سازمان افزایش بیابد. مواردی از قبیل آرامش، رضایت روانی و جسمی، انگیزه، شوق و اشتیاق نیز مهم است. مدیران از فضای صرفا مکانیکی به فضای انسانی تغییر نگرش دادند. به بیان بهتر رسیدن به اهداف هر کسب و کاری تا حد زیادی منوط به افرادی است که در آن جا مشغول به کار هستند.
همه ی این موارد باعث شد تا همگان به مهم بودن واحدی به نام مدیریت منابع نیروی انسانی پی ببرند. اهداف و چالش ها ی پیش رو را مورد مطالعه قرار دادند. تصمیمات جدیدی گرفته و اهمیت موضوع بیش از پیش نمایان شد. 

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%a7%d9%87%d9%85%db%8c%d8%aa-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%a8%d8%b9-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86%db%8c/

 



:: برچسب‌ها: مدیریت امور ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

از دیدگاه حقوق اسلامی :

یکی از معانی مشهور سند در اصطلاح و فقه اسلامی، رُوات یک حدیث است. سند به معنی طریق متن است و منظور از متن، متن حدیث است که آنرا لفظ حدیث گویند و معنی سند به طریق متن برای آن است که دانسته شود حدیث، برگرفته از قول چه کسی است

 

از دیدگاه قوانین مالی ایران :

در قوانین مالی ایران سند به صورت کلی تعریف نشده است، بلکه بر حسب مورد تعریف گردیده‌است.ماده ۱۶ قانون محاسبات عمومی(مکتوب ۲۱ سفر ۱۳۲۹): “بودجه دولت سندی است که معاملات دخل و خرج مملکتی برای مدت معینی در آن پیش‌بینی و تثبیت می‌گردد. مدت مزبور را سند مالیه گویند، که عبارت است از یکسال شمسی.”

 

دیدگاه اصول حسابداری:

“هر نوشته‌ای که ذمه سازمان یا شخص حقیقی یا حقوقی را که به نحوی با سازمان طرف حساب و معامله‌است مشغول یا بری نماید یا مبین پرداخت وجهی جهت خرید کالا یا خدمات و یا حاکی از انعقاد قرارداد یا وقوع عقدی باشد و یا از آثار ناشی از حقوق خاصی حکایت نماید به شرط وجود اهلیت و دارا بودن امضاء مجاز لازم برای رسیدن به یکی از مقاصد, سند محسوب می‌شود.”

سازمان ها امروزه برای مدیریت بهتر اسناد و مدارک خود و کاهش خطاهای احتمالی، از نرم افزار هایی مانند اتوماسیون آنلاین، نرم افزار بایگانی و… استفاده می کنند.

 

قانون سازمان اسناد ملی ایران :

در دوران قاجار به خصوص از زمان ‘فتحعلی شاه’، اسناد به صورت آرشیو اداره بیوتات در دربار، نگهداری و در زمان ناصرالدین شاه، اسناد سیاسی در وزارت امور خارجه و اسناد مالی در دفتر میرزا یوسف خان مستوفی الممالک گردآوری می شد . وزارت خارجه ایران در سال 1278 توانست با پیروی از روش بایگانی کشورهای اروپایی، بایگانی خود را با رعایت اصول صحیح حفظ و نگهداری اسناد انسجام بخشد. در سال 1345، لایحه تاسیس ‘سازمان اسناد ملی ایران’ ارائه شد، در روز هفدهم اردیبهشت ماه، سال 1349 ، مجلس شورای ملی، قانون تاسیس این سازمان را تصویب کرد.اسناد ملی عبارت است از: “کلیه اوراق، مراسلات، دفاتر، پرونده‌ها، عکسها، نقشه‌ها، کلیشه‌ها، نمودارها، فیلم‌ها، نوارهای ضبط صوت و سایر اسنادی که در دستگاه دولت تهیه شده و یا به دستگاه دولت رسیده‌است و بطور مداوم در تصرف دولت بوده از لحاظ اداری، مالی، اقتصادی، قضایی، سیاسی، فرهنگی، علمی، فنی و تاریخی به تشخیص سازمان اسناد ملی ایران ارزش نگهداری داشته باشد.”

 

از دیدگاه علم کتابداری:

“هر نوع نوشته ی خطی، چاپی، عکسی یا به صورتهای دیگر و هر شیئی مادی را که بتوان از محتوای آن اطلاعاتی بدست آورد “دبیزه” یا “مدرک” گویند.”

 

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%aa%d8%b9%d8%b1%db%8c%d9%81-%d8%b3%d9%86%d8%af/



:: برچسب‌ها: بایگانی اسناد و مدارک ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

تاریخچه :

عملیات حسابداری در جهان کاربرد و قدمتی چند هزار ساله دارد و پرداخت دستمزد کارگران یا کنترل موجودی خزانه شاهان در لوح های گلی باستانی ثبت شده است. در حدود پانصد سال قبل ، آقای لوکا پاچیولی که “پدر علم حسابداری” شناخته می شود ، اولین کتاب را در مورد حسابداری دوبل یا دوطرفه تدوین و معرفی کرد. ایشان چگونگی استفاده از دفتر روزنامه و دفتر کل را شرح دادند و بر برابر بودن بدهکاری و بستانکاری تاکید داشتند .

در زمانهای نه چندان دور حسابداران برای صدور اسناد مالی از شیوه دستی و صدور سندهای کاغذی استفاده می کردند . آنها گزارشها و تراز های مالی را با صرف زمان طولانی تهیه نموده و در اختیار صاحبان مشاغل و سهامداران می گذاشتند. هر بنگاه اقتصادی کوچک و بزرگی برای کنترل کیفیت کارها و پاسخ دهی به مراجع قانونی ، نیاز به ارائه دفاتر و گزارشهای قانونی و مالیاتی داشت .

 

شروع عصر رایانه:

با شروع عصر رایانه ، نرم افزارهای حسابداری از جمله اولین ابزارهای کاربردی بودند که توسط مهندسین نرم افزار برای استفاده در شرکتها و سازمانهای بزرگ طراحی شدند. در این راستا زبانهای برنامه نویسی مخصوص محاسبات عددی توسعه پیدا کرد و سرعت ورود اطلاعات و گزارش گیری به شکل باورنکردنی کاهش یافت. در ادامه سازمان های ذینفع مانند سازمان امور مالیاتی و بیمه ها نیز استفاده از نرم افزارهای حسابداری را تایید کردند و شیوه دریافت اطلاعات و رسیدگی به گزارشهای ارسالی نیز به روزرسانی شد. قوانین و روشهایی در این زمینه تدوین شد که مطابق با آنها ارسال گزارشها و  ثبت دفاتر مالی سریعتر و ساده تر شد. استفاده از نرم افزار های مالی در طی این مسیر از سازمانهای بزرگ به شرکتها و بنگاههای اقتصادی کوچک تر سرایت کرد و در نهایت به یک نیاز و الزام تبدیل شد.

 

نقش و اهمیت نرم افزار حسابداری در سازمان :

نرم افزار حسابداری قلب گزارشگری سازمان در حوزه مالی و ابزار اصلی تصمیم گیری در حوزه مدیران و هیات مدیره است. براساس گزارشهای مالی ، خط مشی و مسیر حرکت سازمان مشخص شده و یا اصلاح می گردد. براساس اطلاعات و شاخصهای ارائه شده توسط نرم افزارهای حسابداری ، ارزش ریالی دارایی ها ، بهای تمام شده محصولات ، میزان بدهی های کوتاه و بلند مدت شرکت نمایان و مشخص شده و سود یا زیان دهی شرکت به صورت شفاف و براساس آمار و اطلاعات مشخص می گردد.

گزارشهای حسابداری که بر اساس استانداردها و روش های مدون بین المللی برای کنترل و ارزش گذاری شرکتها استفاده می گردد بوجود آمده اند. این گزارشها  مورد وثوق و تایید مدیران و حسابداران و مدیران مالی در سراسر دنیا می باشد.

 

پیاده سازی موفق یک نظام مالی

برای موفقیت در سازماندهی واحد مالی و داشتن یک مجموعه منظم، دقیق ، شفاف و  پاسخگو در مجموعه حسابداری باید از زیرساخت مناسب ، روش های مشخص ، تدوین شده و دقیق و کنترل صحیح عملیات و اطلاعات ثبت شده استفاده نمود.

در پیاده سازی موفق نرم افزار مالی ، توجه به بخش های زیر اهمیت زیادی دارد :

  • مشخص کردن شیوه اجرا و داشتن مقررات و شیوه های ثبت اطلاعات یکسان
  • پیاده سازی ساختار کدینگ حسابها، متناسب با نیاز سازمان
  • پیاده سازی کنترلهای داخلی

 

مشخص شدن شیوه اجرا:

در پیاده سازی سازمان مالی باید مقررات و استانداردهای ثبت اطلاعات یکسان ، شفاف و مشخص باشد . مطابق با قوانین و مقررات جاری کشور ، “سازمان حسابرسی” مرجع تدوین اصول و ضوابط حسابداری و حسابرسی در ایران می باشد. البته باید توجه داشته باشیم که اگر در شرکتی با سرمایه گذاری خارجی نظام مالی پیاده سازی می کنیم در حوزه گزارشگری باید ملاحظات سرمایه گذار خارجی را هم مدنظر قرار دهیم.

 

ساختار کدینگ حسابها :

مهم ترین بخش در پیاده سازی نرم افزار حسابداری در یک سازمان ، پیاده سازی ساختار کدینگ حسابها ، متناسب با نیازهای آن مجموعه است. کدینگ حسابها زیرساخت و شالوده اصلی پیاده سازی حسابداری در سازمان است و طراحی درست و متناسب با نیازهای سازمان نیازمند تحلیل و صرف زمان توسط حسابداران خبره و باتجربه است. این کدینگ بنابر امور مختلف مانند توسعه یا تغییر فعالیت یا گسترش جغرافیایی سازمان می تواند اصلاح و تغییر یابد.

در طراحی کدینگ حسابها از دو نوع حساب استفاده می شود:

  • حسابهای ثابت (شامل حسابهای موقت و دائمی)
  • حسابهای تفصیلی (شامل مراکز هزینه ، پروژه ها، قراردادها و …)

 

مثال :   برخی موارد تاثیرگذار در طراحی کدینگ مناسب عبارتند از :

  • در شرکتهای فنی مهندسی و پیمانکاری ، بهای تمام شده پروژه ها مهم است و پروژه ها بخشی از بدنه اصلی کدینگ حسابهای تفصیلی را به خود اختصاص می دهند.
  • در شرکتهای هلدینگ ، گردش حسابهای شرکتهای زیرمجموعه هلدینگ و تبادلات مالی و حسابهای فیمابین در طراحی کدینگ حسابهای ثابت و تفصیلی تاثیرگذار است.
  • در شرکت های بازرگانی ، بهای تمام شده قراردادها و پروژه ها، مراکز هزینه و بازاریابها در ساختار کدینگ حسابهای ثابت و تفصیلی اهمیت کلیدی دارد.

 

پیاده سازی کنترلهای داخلی :

برای اطمینان از پیاده سازی صحیح و شفافیت عملیات پیاده سازی کنترلهای داخلی در سازمان انجام می شود. نظارت بر اینکار می تواند توسط پرسنل مجموعه، تیم حسابرسی داخلی یا حسابرسان مستقل انجام پذیرد. کنترلهای داخلی مجموعه فرآیندی است که برای کسب اطمینان از دست پیدا کردن به اهداف زیر پیاده سازی می شود:

  • اطمینان از اثربخش و کارابودن فعالیت ها
  • رعایت شدن استانداردها و مقرارات و قانونها
  • قابل اتکا بودن گزارشهای مالی

 

چند نکته مهم در  پیاده سازی نرم افزار حسابداری:

یکپارچگی نرم افزار حسابداری با نرم افزارهای مالی و اداری دیگر:

نرم افزار حسابداری دریافت کننده سند از کلیه زیرسیستم های دیگر مانند نرم افزار خزانه داری ، خرید و فروش کالا ، انبار و حسابداری انبار ، اموال و دارایی های ثابت ، حقوق و دستمزد می باشد و می تواند از طریق وب سرویس از نرم افزارهای ثبت درآمد آنلاین مانند سیستمهای فروش آنلاین ، سند درآمد و سند دریافت وجه را دریافت نماید.

نرم افزار حسابداری به عنوان حلقه ارتباطی و نقطه پایانی کلیه عملیات مالی در سازمان و کنترل کننده صحت و دقت عملکرد واحدهای دیگر عمل می کند.

 

معرفی نرم افزار حسابداری به سازمان امور مالیاتی :

برای استفاده از مزایای ثبت سندهای حسابداری و دفاتر حسابداری به صورت خلاصه سند، باید از نرم افزار حسابداری که مورد تایید سازمان امور مالیاتی باشد استفاده نمود. این نرم افزار باید به ممیز مالیاتی معرفی شود تا استفاده از آن مورد تایید قرار گیرد.

 

استفاده از نرم افزار مالی متناسب با رشد و نیاز شرکت :

در زمان انتخاب نرم افزار مالی در نظر داشته باشید که در حال سرمایه گذاری برای یکی از مهمترین ابزارهای جمع آوری اطلاعات و گزارش سازی در راستای تصمیم سازی صحیح در شرکت هستید. بنابراین انتخابی را انجام دهید که بتوانید بر روی آن سالها تکیه کنید و با رشد شرکت متبوع به سادگی مجبور به کنارگذاشتن آن و خرید نرم افزاری بهتر نشوید. نرم افزار مناسب می تواند ایده هایی کاربردی، براساس تجربه استفاده در انواع شرکتها در اختیار شما قرار دهد.

 

منبع:

https://payvast.com/kb/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

 



:: برچسب‌ها: امور حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1400 | نظرات ()