نوشته شده توسط : مژده

مرحله اول در سال‌های (1966ـ 1960) :

شروع اندیشه حسابداری منابع انسانی را رنسیس لیکرت در اوایل دهه 1960 مطرح کرد. در این سال‌ها حسابداری منابع انسانی استنتاجی از نظریه اقتصادی «سرمایه انسانی» و بعد از آن برگرفته از مکتب «منابع انسانی نوین» و سرانجام متأثر از روان‌شناسی سازمان‌های متمرکز و مؤثربودن نقش مدیریت در سازمان‌ها و رهبری مؤثر نیروی انسانی بود. در سال 1964 هرمانسون مقاله‌ای تحت عنوان «حسابداری دارایی‌های انسانی» منتشر کرد که در آن به موضوع منعکس‌‌نشدن ارزش دارایی‌های انسانی در صورت‌های مالی اشاره کرد و در این مقاله چندین الگو را توسعه بخشید.

در این مرحله پیرامون بحث در زمینه اجزای سرقفلی میان حسابداران، منابع انسانی به عنوان یکی از اجزای سرقفلی شرکت‌ها مطرح شد. موضوع مورد بحث در جامعه حسابداران به این مضمون بود که آیا می‌‌توان سرقفلی را تجزیه و اجزای پدید آورنده آن را مشخص و تفکیک کرد؟ واینکه چه عواملی باعث ایجاد و توسعه سرقفلی شرکت‌ها می‌شود؟ در ا ین میان مطرح شد که نیروی انسانی و تعهد سازمانی آن و نیز میزان اعتمادی که به سازمان دارند منجر به انجام کار بهتر و متعهدانه‌تر و نیز تولید بهتر می‌شود و درنهایت سرقفلی افزایش می‌یابد. به این ترتیب در این مرحله انسان به عنوان یکی از اجزای سرقفلی شرکت مورد توجه قرار گرفت .

مرحله دوم درسال‌های (1971- 1996):

دوره‌ای که در آن تحقیقات فنی و عملی به الگوهایی برای اندازه‌گیری دقیق و تعیین هویت ااستفاده ‌کنندگان بالقوه این روش و استفاده تجربی حسابداری منابع انسانی در سازمان‌های واقعی معطوف شد.

در این سال‌ها تلاش بسیاری درجهت بیان منابع انسانی در قالب اعداد و منعکس‌کردن آن در ترازنامه انجام گرفت و افرادی چون «راجر هرمانسون» در زمینه اندازه‌گیری هزینه‌های منابع انسانی و «لیکرت» در زمینه تعیین بهای تمام شده منابع انسانی تحقیقاتی انجام دادند.

 

  استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، فکس آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

مرحله سوم در سال‌های ‌(1976ـ 1971):

این مرحله، دوره توجه هرچه بیشتر محققان و سازمان‌ها به حسابداری منابع انسانی بود. در این سال‌ها تحقیقات بسیاری در دانشگاه‌های غرب، استرالیا و ژاپن انجام شد و در آن کوشش‌های بسیاری در سازمان‌های تجاری در زمینه به‌کارگیری حسابداری منابع انسانی به عمل آمد و بعضی از شرکت‌ها نیز منابع انسانی را در صورت‌‌های مالی خود لحاظ کردند.

مرحله چهارم درسال‌های (1980- 1976):

این مرحله، دوره کاهش توجه محققان و سازما‌ن‌ها به حسابداری منابع انسانی بود. یکی از دلایل کاهش توجه این بود که بیشتر تحقیقات مقدماتی آسان صورت گرفته بود، در حالی که ادامه تحقیقات تا حدودی پیچیده به نظر می‌رسید وفقط تعداد کمی از خبرگان حاضر به انجام آن بودند.

از طرفی این امر نیاز به سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیقات داشت که با توجه به هزینه‌های زیاد اجرای تحقیق و عدم تأثیرگذاری مستقیم آن بر سودآوری شرکت‌های سرمایه‌گذار، تلاش کمتری درجهت ادامه تحقیقات در این زمینه صورت گرفت.

مرحله پنجم در سال‌های 1980 تاکنون:

این دوره، دوره توجه مجدد محافل علمی و تجاری و نیز سازمان‌ها به حسابداری منابع انسانی است. در این مرحله کوشش‌هایی در بعضی از سازمان‌های بزرگ در جهت به‌کارگیری حسابداری منابع انسانی صورت گرفت .

یکی از مهم‌ترین دلایل توجه مجدد به حسابداری منابع انسانی، مطرح‌شدن ژاپنی‌ها در دنیای تجارت غرب به عنوان یکی از رقبای اصلی بود.

با گسترش مبادلات فرهنگی کشورهای غربی بویژه ایالات متحده آمریکا، این کشورها متوجه شدند که شرکت‌ها وسازمان‌های ژاپنی از قبیل میتسوبیشی به تداوم فعالیت کارکنان خود می‌اندیشند و به کارکنان خود به مثابه بخشی از دارایی ‌های خود می‌نگرند، در حالی که شرکت‌های مشابه آنان در آمریکا نظیر جنرال موتورز، اغلب علاقه‌مند به نادیده‌گرفتن کارکنان خود هستند و به آنان به مثابه هزینه می‌نگرند . این امر سبب شد جنبشی در مورد افزایش بازدهی، بویژه در مورد مشارکت و نقش بالقوه منابع انسانی درجهت دستیابی به بازدهی و بهبود تولید به وجود آید.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/



:: برچسب‌ها: حسابداری امور مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

گفتیم که مدیریت انواع مختلف دارد. روی همین کلمه ایستادگی و تاکید می‌کنم. زیرا بعدها به جایی می رسیم تا مکاتب مختلف آن را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و بانیان و پایه گذاران آنها را!

برخی از این مدیریت ها، جنبه مکتبی ندارد. بلکه جنبه های دیگری دارد بسان “مدیریت سنتی” “مدیریت قبلیه ای” و…

 

مدیریت سنتی

مدیریت سنتی نه این روزها که از بدو طلوع خود، هیچ ضابطه و معیاری، هیچ الگو و جدولی نداشته است. این مدیریت به قولی آنقدر در و پیکرش باز بوده و باز هست که توجیه و تعریف جنبه‌های مثبت و منفی آن، ساعتها وقت لازم دارد.

در مدیریت سنتی، هیچ کتاب و کتابچه ای و هیچ خط و ربطی و هیچ چیزی که بتواند جنبه علمی و آموزشی داشته باشد، وجود ندارد. آنچه که در مدیریت سنتی، موجبات ماندنش را فراهم کرده، انتقال تجربه ها و عملکردهای نسل پیشین به نسل های جوانتر، بوده است.به عنوان مثال، در همدان فعلی یا اکباتان و هگمتانه گذشته از قدیم‌الایام هنر کوزه‌گری مرسوم و معمول بوده و با کوزه‌گری ها و سفال‌پردازیهایی روبه‌رو بوده‌ایم که این کوزه‌گران از لحاظ یادگیری فوت و فن کارشان، به هیچ مدرسه و دانشگاهی نرفته اند و هیچ کتاب و دفتر آموزشی هم ندیده‌اند. اما، استادان فن تمام زیر و بم های کوزه‌گری را به شاگردان خود، با صبر و حوصله تمام آموختند که چه موقع، با چه ابزاری و چگونه با فوت مستمر خود به آنها بدمند و لعاب بدهند.

در مدیریت سنتی آن چیزی که می‌تواند کارساز باشد، استعداد انسانها است. در مدیریت سنتی، صاحب کار و سرمایه گذار از فوت و فن تمام رشته ها، آشنایی کامل دارد و بر همه ابزار و ادوات کار هم تسلط و اشراف! و همین اشراف به او اجازه می دهد که به کارگرانش نیز تسلط فکری و روحی پیدا کند.

مثال دیگری بزنیم، برخی از کارمندان و پرسنل اداری نهادها، سازمانها و وزارتخانه ها یا همه کارکنان و استادکاران و مهندسان صنعت و تولید و کارگاه و کارخانه ها، گاهی در برابر رییس یا رئیسان بالاتر خود مقاومت می کنند. دستورات و اوامر او را به “هیچ” می‌گیرند. چون او را به اصطلاح قبول ندارند و درک و فهم و منزلت خودشان را بالاتر از او می دانند. لیک روزی که دانش مدیر یا رییس بالاتر خودشان را دیدند و به علم و مهارت و استادی او پی بردند، بی‌هیچ گفت و گویی ریاست و مدیریت او را هم با کمال میل و رغبت می‌پذیرند.بنابراین، یکی از “مدیریت”ها همین مدیریت سنتی، قدیمی و فراگیر است که به هرکجا نظر افکنیم، نمونه‌هایی از آن را در اداره و سازمان های دولتی، در کارگاه‌ها و صنایع تولیدی کوچک یا در دفتر و حجره و بنگاه‌های مختلف به چشم می‌بینیم

موضوع حسابداری مدیریت، استفاده بهینه و مطلوب از منابع است و منابع انسانی، منبع حیاتی برای موفقیت و بقای هر سازمان به شمار می‌رود. انسان‌‌ها، رکن اساسی در موفقیت در تولید و خدمات، بسیار بیشتر و مؤثرتر از تجهیزات، تکنولوژی و پول هستند.

در اصل، ضرورت حسابداری منابع انسانی به عنوان محصول با واسطه توسعه مفهوم مدیریت ارتباطات انسانی در صنعت، از دهه شصتم قرن اخیر مطرح بوده است. دانشمندان علوم رفتاری (از جمله رنسیس لیکرت 1960) به مدیران و سازمان‌ها خاطرنشان کردند که درماندگی حسابداران در اندازه‌گیری، ثبت و گزارشگری ارزش‌های منابع انسانی یک مانع جدی درجهت مدیریت مؤثر و کارآمد است.امروزه در بسیاری از کشورها، نیروی انسانی به عنوان یک منابع سرمایه‌ای مورد توجه مدیران تمامی واحدهای اقتصادی و نهادهای اجتماعی درجهت ارتقای سطح عملکرد و افزایش بازدهی آنان قرار گرفته است.

  استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، فکس آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

سرمایه‌گذاران، اعتباردهندگان و سایر گروه‌های ذینفع به عنوان استفاده ‌کنندگان از صورت‌های مالی، به منظور اخذ تصمیمات صحیح‌تر در مورد سرمایه‌گذاری خود در شرکت، به اطلاعاتی در مورد ارزش دارایی‌های انسانی نیازمندند، همانطور که به اطلاعاتی در مورد وضعیت مالی، سوددهی، خالص دارایی‌ها، توانمندی‌ تولید، قیمت سهام و سایر اطلاعات با ارزش دیگر نیازمند هستند.

حسابداری منابع انسانی به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که یکی از وظایف مدیران، استفاده بهینه از تمام منابع موجود در شرکت درجهت تحقق اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمان تحت مدیریت آنان است و یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد مدیران، توانایی آنان در حفظ و نگهداری، به کارگیری و تخصیص منابع موجود و ایجاد و توسعه منابع جدید در سازمان است. لازمه این امر به دست آوردن اطلاعاتی در مورد منابع موردنظر است. در این راستا حسابداری منابع انسانی در تهیه و ارائه اطلاعات مورد نیاز مدیران برای بهره‌مندی از منابع انسانی، روشی را برای ارزیابی عملکرد مدیران و تخصیص کارآمد منابع انسانی فراهم می‌کند. به این ترتیب مدیریت درجهت بهبود کارایی و اثربخشی تصمیم‌گیری‌های خود، به اطلاعاتی در مورد این منابع ثروت ارزشمند نیازمند است.

قابل توجه است که حقیقت حسابداری منابع انسانی صرفاً «کمی» سرمایه انسانی نیست، بلکه شامل حمایت از توسعه و بهبود دارایی‌های انسانی و نیز مدیریت مؤثر منابع انسانی می‌شود، به عبارتی حسابداری منابع انسانی به عنوان یک ابزار مدیریتی و یا یک سیستم اطلاعاتی در اختیار مدیران و نیز سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/



:: برچسب‌ها: حسابداری امور مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

اگر به دنبال تحصیل در رشته برنامه حسابداری و امور مالی در یک دانشگاه برتر بین المللی هستید بهتر است که فهرست رتبه بندی موضوعی دانشگاه های جهان بر اساس معیار های QS را بررسی کنید.

زیرا آن رتبه بندی 200 دانشگاه برتر دنیا را بر اساس روش شناسی نشان می دهد که اعتبار کارفرما و اعتبار علمی را در نظر می گیرد.

 

دانشگاه های برتر دنیا برای حسابداری و امور مالی:

قابل ذکر است که دانشگاه های زیر 50 در محدوده ها رتبه بندی شدند (یعنی 100- 51) و بنابراین ما مقاله را با بررسی دانشگاه هایی شروع می کنیم که در بین 100 دانشگاه برتر از رتبه 150- 101 ارتقا پیدا کرده اند.

 

دانشگاه هیتوتسو باشی:

دانشگاه هیتوتسو باشی ژاپن، نخستین دانشگاه برتر حسابداری و امور مالی است که رتبه خود را ارتقا داده است که یک دانشگاه تحقیقاتی واقع در توکیو می باشد که مرکز علوم اجتماعی است.

هیتوتسو باشی برنامه آموزشی خود را از دانشکده مدیریت بازرگانی به عنوان “علوم اجتماعی کاربردی از کسب و کار تجاری و بازار ها” توضیح می دهد و برنامه های آن دانش تئوری را در زمینه مدیریت، حسابداری، بازاریابی و امور مالی برایتان فراهم می کند و چشم انداز بین المللی مورد نیاز برای نقش های رهبری در ژاپن و فراتر از آن را ارائه می کند.

 

  استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، دبیرخانه آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

دانشگاه RMIT:

دانشگاه RMIT (آرمیت) نیز بزرگ ترین دانشگاه استرالیا در بین 100 دانشگاه برتر حسابداری و امور مالی است که پیشرفت های زیادی در امتیازات آن برای شاخص های مختلف مورد استفاده جهت دست یابی به این رتبه بندی ها ایجاد کرده است.

برنامه های حسابداری RMIT بسیار دقیق هستند و با داده های ورودی صنعتی توسعه یافته اند و برای آماده سازی دانشجویان به عنوان نیروی کاری طراحی شده اند.

دوره کارشناسی بازرگانی (حسابداری) RMIT که اکثرا در ساختمان علمی نوآورانه سوانستون تدریس می شود شامل گزینه های پویای جهانی است که به شما کمک می کند تا بعدا در بازار کار، مانند تور های مطالعاتی و برنامه های تبادل اطلاعات دانشجویان، به شکل برجسته تری عمل کنید.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%86%db%8c%d8%a7/

https://automation.yar.cloud/secretariat/

 



:: برچسب‌ها: حسابداری امور مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

در سراسر دنیا عملیات عمرانی پیچیده، بزرگ و طولانی مدت، نیازمند تخصص و دانش کافی برای به ثمر رسیدن است. این عملیات ها توسط مزایده های دولتی به شرکت‌های متقاضی واگذار می گردند.

در این واگذاری شرکت پذیرنده با دولت است قرارداد پیمانکاری بسته و آن را امضا می‌کنند و در طی آن طرفین مکلف به رعایت مفاد این قرارداد و پای بند به عهد خود می شوند که درنهایت باید تسویه حساب کنند.

همان‌طور که اشاره شد، دولت برای انجام پروژه ‌های بزرگی همچون راه ‌سازی، جاده کشی، آسفالت‌ ریزی، کشتی ‌سازی، برج ‌سازی، سد سازی ، هواپیما سازی و حتی ساخت برخی از فیلم‌ ها، با شرکت‌ های متخصص، قرارداد پیمانکاری می ‌بندد که در طی این قرار داد، شرکت عامل موظف می ‌شود با دریافت مبلغی معین از کارفرمای پروژه در مدت ‌زمان مشخصی عملیات عمرانی مربوطه را آغاز و به انجام برساند.

انجام تمامی امور مالی این پروژه ها موضوع اصلی حسابداری تحت وب پیمانکاری است.

 

 استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری،  نرم افزار دبیرخانه و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

ارکان اصلی عملیات پیمانکاری:

هر عملیاتی نیازمند ارکان و موارد مهمی است که باید رعایت شوند. در عملیات های پیمانکاری نیز این ارکان تشکیل دهنده وجود دارند که در زیر به تعریف برخی از آنها پرداخته می شود.

 

کارفرما:

شخصی حقیقی یا حقوقی است که به عنوان یک طرف قرارداد عملیات اجرایی معینی را برای پیمانکار مشخص می کند.

 

پیمانکار:

شخصی حقیقی یا حقوقی است که به عنوان طرف دیگر قرارداد، عملیات اجرایی پیمان را انجام می دهد.

 

قرارداد:

رابطه حقوقی بین کارفرما و پیمانکار می باشد که موضوع آن معمولاً ساختن یک دارایی است که طرحی را تشکیل می دهد.

حسابداری شرکت ها

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%be%db%8c%d9%85%d8%a7%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/



:: برچسب‌ها: حسابداری امور مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

‌‌‌‌‌هر صورت وضعیت که پیمانکار هر ماه، جهت رسیدگی توسط مشاور ارائه می نماید، از چندین بخش تشکیل شده است که در زیر به شرح آنها پرداخته می شود.

 

1. روکش صورت وضعیت:

اولین صفحه هر صورت وضعیت به اسم روکش صورت وضعیت شناخته می شود. در این صفحه اطلاعاتی از قبیل موارد زیر آورده می شود:

  • موضوع پیمان
  • مدت پیمان
  • تاریخ صورت وضعیت
  • کارفرما
  • مشاور
  • پیمانکار
  • وضعیت تعدیل قرارداد تا صورت وضعیت فعلی
  • اطلاعاتی کلی

نکته: در واقع می توان گفت که روکش حکم شناسنامه صورت وضعیت را دارد.

 

 استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، فکس آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

2. مبنا های قراردادی:

موارد زیر جز مبنا های کار به شمار می روند که در صورت وضعیت آورده می شوند و می توان آنها را در روکش قرارداد نوشت.

  • ابلاغ قرارداد
  • ابلاغ کار
  • تحویل زمین
  • تاریخ های مهم

 

3. مستندات:

در برخی از صورت‌ جلسه ها، دستور کار های جدید و ابلاغیه های دریافتی از کارفرما و مواردی مشابه، به عنوان مستند جهت تاکید، به صورت ضمیمه آورده می شود.

 

4. روکش مالی کل:

در این صفحه از صورت وضعیت، خلاصه ای از برآورد کلی پروژه آورده می شود. این جدول مبلغ کل کار های انجام شده بر اساس فهرست بهای استفاده‌ شده با تقسیم بندی مبالغ آیتم های زیر می باشد:

  • فهرست بها
  • ستاره دار (غیر پایه)
  • برگ خرید
  • مصالح پای کار
  • هزینه تجهیز و برچیدن کارگاه

در این برگه که ابتدا مقادیر مورد درخواست پیمانکار، با رنگ مشکی نمایش داده شده است، پس از تحویل به ناظر مقیم پروژه (شرکت مشاور) و بررسی اولیه، مشاور این حق و اختیار را دارد که ادعای پیمانکار را با رنگ قرمز رد کرده و مقدار محاسبه شده خود را اعلام نماید.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%aa%d8%b9%d9%87%d8%af%db%8c/



:: برچسب‌ها: حسابداری امور مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

صورت کارکرد ماهانه یک پیمانکار را در اصطلاح صورت وضعیت می گویند که در قالب جدول ارائه می گردند.

 

انواع صورت‌ وضعیت:

صورت وضعیت‌ ها از لحاظ زمان، تحویل و مطالبه، به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. صورت وضعیت موقت
  2. صورت وضعیت ما قبل قطعی
  3. صورت وضعیت قطعی

در ادامه برای هر یک از این صورت وضعیت ها، توضیحی ارائه خواهد شد.

 

 استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، فکس آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

1. صورت وضعیت موقت:

همان گونه که از اسم آن مشخص است این صورت‌ وضعیت به‌ طور موقت تحویل کارفرما داده می شود و مطالبه پیمانکار نیز نهایی نمی باشد بلکه موقتی است.

کسورات قانونی شامل موارد زیر است:

  • ده درصد بابت حسن انجام کار
  • علی الحساب بیمه، مالیات، عوارض شهرداری و …
  • اقساط پیش پرداخت
  • جمع وجوهی که بابت صورت وضعیت های موقت قبلی پرداخت شده است
  • اقساط بها مصالح و لوازم تجهیزات تحویلی، از طرف کارفرما به پیمانکار
  • کسر متفرقه دیگر که بر اساس مفاد شرایط عمومی پیمان، بر عهده پیمانکار است

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%aa%d8%b9%d9%87%d8%af%db%8c/



:: برچسب‌ها: حسابداری امور مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

کاربرد ویژگی‌های نرم‌افزار اتوماسیون اداری آنجا روشن می‌شود که انواع مختلفی از سیستم اتوماسیون اداری برای کارکردهای تجاری و ارتباطی استفاده می‌شود. انواع فعالیت‌هایی که امروزه تحت عنوان نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری انجام می‌شده است قبلا به صورت دستی یا در مکان‌های مختلف یک شرکت انجام می‌شد، مثل تهیه نامه‌های کتبی. همچنین کارکردهایی مثل حروف‌چینی یا چاپ،کارهای موردنیاز هر شرکت است که در گذشته نیاز به متخصصانی در خارج سیستم داشت و امروزه با صرفه‌جویی در هزینه و زمان، در درون سازمان انجام می‌شود. به طور کلی سه فعالیت اساسی سیستم اتوماسیون اداری از این قرار است:

ذخیره‌سازی اطلاعات

ذخیره‌سازی سوابق اداری و سایر فرم‌ها و اسناد اصلی. که شامل تصاویر و فایل‌های ویرایش شده است.

استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، نرم افزار دبیرخانه ، تقویم آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

تبادل اطلاعات

نامه الکترونیکی، نامه صوتی و نمابر نمونه‌ای از اطلاعات الکترونیکی هستند

 

مدیریت اطلاعات

ردیابی داده‌های کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه برنامه‌های مالی، برنامه‌های تخصیص نیروی کار، مخارج بازاریابی و تبلیغات، اطلاعات موجودی و سایر اطلاعات مربوط به کار

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b1%d9%85%e2%80%8c%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1/



:: برچسب‌ها: اتوماسیون داده ها ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

اتوماسیون اداری ماشین‌آلات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای متنوعی را شامل می‌شود که برای جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، ویرایش و انتقال اطلاعات مورد نیاز، در انجام کارهای اساسی اداری ایجاد می‌شود. ویژگی‌های برتر نرم افزار اتوماسیون اداری شامل: ذخیره‌سازی داده‌های خام، مدیریت اطلاعات، بهبود ارتباطات، افزایش بهره‌وری و افزایش کیفیت خروجی سیستم است،که فعالیت‌های اصلی یک سیستم اتوماسیون اداری را تشکیل می‌دهند. ستون فقرات یک سیستم اتوماسیون اداری LAN است و LAN شبکه‌ی کامپیوترهای محلی است که به هم متصل هستند و پیوستگی دارند.

 

استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، نرم افزار دبیرخانه، تقویم فارسی و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

کاربرد و ویژگی‌های نرم‌افزار اتوماسیون اداری

کاربرد ویژگی‌های نرم‌افزار اتوماسیون اداری آنجا روشن می‌شود که انواع مختلفی از سیستم اتوماسیون اداری برای کارکردهای تجاری و ارتباطی استفاده می‌شود. انواع فعالیت‌هایی که امروزه تحت عنوان نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری انجام می‌شده است قبلا به صورت دستی یا در مکان‌های مختلف یک شرکت انجام می‌شد، مثل تهیه نامه‌های کتبی. همچنین کارکردهایی مثل حروف‌چینی یا چاپ،کارهای موردنیاز هر شرکت است که در گذشته نیاز به متخصصانی در خارج سیستم داشت و امروزه با صرفه‌جویی در هزینه و زمان، در درون سازمان انجام می‌شود. به طور کلی سه فعالیت اساسی سیستم اتوماسیون اداری از این قرار است:

ذخیره‌سازی اطلاعات

ذخیره‌سازی سوابق اداری و سایر فرم‌ها و اسناد اصلی. که شامل تصاویر و فایل‌های ویرایش شده است

 

تبادل اطلاعات

نامه الکترونیکی، نامه صوتی و نمابر نمونه‌ای از اطلاعات الکترونیکی هستند

 

مدیریت اطلاعات

ردیابی داده‌های کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه برنامه‌های مالی، برنامه‌های تخصیص نیروی کار، مخارج بازاریابی و تبلیغات، اطلاعات موجودی و سایر اطلاعات مربوط به کار

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b1%d9%85%e2%80%8c%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1/



:: برچسب‌ها: اتوماسیون داده ها ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

در این مطلب سعی داریم ویژگی‌های نرم‌افزار اتوماسیون اداری را بررسی کنیم. سیستم اتوماسیون اداری با نام مخفف (OAS) اصطلاحی است که امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار ترکیب جدیدی از تکنولوژی است و درک جدیدی از پتانسیل بالای ابزارهای اطلاعاتی موجود را برای انسان به ارمغان می‌آورد.

 

استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، دبیرخانه آنلاین، تقویم آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

اتوماسیون اداری چیست؟

اتوماسیون اداری ماشین‌آلات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای متنوعی را شامل می‌شود که برای جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، ویرایش و انتقال اطلاعات مورد نیاز، در انجام کارهای اساسی اداری ایجاد می‌شود. ویژگی‌های برتر نرم افزار اتوماسیون اداری شامل: ذخیره‌سازی داده‌های خام، مدیریت اطلاعات، بهبود ارتباطات، افزایش بهره‌وری و افزایش کیفیت خروجی سیستم است،که فعالیت‌های اصلی یک سیستم اتوماسیون اداری را تشکیل می‌دهند. ستون فقرات یک سیستم اتوماسیون اداری LAN است و LAN شبکه‌ی کامپیوترهای محلی است که به هم متصل هستند و پیوستگی دارند.

 

کاربرد و ویژگی‌های نرم‌افزار اتوماسیون اداری

کاربرد ویژگی‌های نرم‌افزار اتوماسیون اداری آنجا روشن می‌شود که انواع مختلفی از سیستم اتوماسیون اداری برای کارکردهای تجاری و ارتباطی استفاده می‌شود. انواع فعالیت‌هایی که امروزه تحت عنوان نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری انجام می‌شده است قبلا به صورت دستی یا در مکان‌های مختلف یک شرکت انجام می‌شد، مثل تهیه نامه‌های کتبی. همچنین کارکردهایی مثل حروف‌چینی یا چاپ،کارهای موردنیاز هر شرکت است که در گذشته نیاز به متخصصانی در خارج سیستم داشت و امروزه با صرفه‌جویی در هزینه و زمان، در درون سازمان انجام می‌شود. 

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b1%d9%85%e2%80%8c%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1/



:: برچسب‌ها: اتوماسیون داده ها ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

رای داشتن اتوماسیون اداری در یک سازمان ، ابتدا نیاز است تا مدیران سازمان لزوم داشتن این نرم‌افزار را احساس کنند. لازم است که مدیران به این نتیجه برسند که روش‌های سنتی جوابگوی نیاز آنان نیست و برای ارتباطات کارآمدتر باید روش‌های جدید را جایگزین کنند. همچنین لازم است کاربران سازمان نیز توجیه شوند. فراهم‌سازی ارتباطات سخت‌افزاری نیز از دیگر پیش‌نیازهای پیاده‌سازی نرم‌افزار اتوماسیون اداری می‌باشد.

 

انتخاب یک نرم‌افزار مکاتبات اداری مناسب

برای داشتن یک نرم‌افزار مکاتبات اداری مناسب در وهله اول شناخت خود سازمان بصورت دقیق اهمیت دارد. اهداف مکاتبات، سطح دسترسی کاربران، نوع مکاتبات اعم از درون سازمانی یا برون‌سازمانی و… را باید به دقت بررسی کرد و با نرم‌افزارهای موجود در بازار مطابقت داد.

 

        برای مشاهده  تاریخ امروز می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

 

دستاوردهای نرم‌افزار مکاتبات اداری

در انتهای این مطلب مزایا و دستاوردهای یک نرم افزار مکاتبات اداری را یادآور می‌شویم :

  • امکان پاسخ‌دهی به مکاتبات در هر زمان و هر مکان
  • دقت بالاتر و سرعت بیشتر در جوابدهی یا پیگیری مکاتبات
  • امکان دسترسی به تمامی مکاتبات با جستجویی ساده و بدون صرف وقت زیاد

همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که برای تولید یک تن کاغذ ۱۷ درخت تنومند قطع می‌شوند. از آنجا که حدود ۱۰ درصد از زباله‌ها را نیز کاغذ تشکیل میدهد رقم قطع درختان در ایران به سالانه ۷ میلیون اصله میرسد،. از آنجا که در سالهای اخیر محیط زیست به دغدغه‌ای برای هر انسان آگاه تبدیل گشته است،‌ برداشتن یک گام در جهت حفظ و نگهداری حتی یک درخت بسیار مهم قلمداد می‌شود. شما برای نجات یک درخت چه کرده‌اید؟

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%b1%d9%85%e2%80%8c%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/



:: برچسب‌ها: اتوماسیون داده ها ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

امروزه نرم‌افزار مکاتبات اداری درون یک سازمان که شامل مکاتبات اعضای سازمان با یکدیگر و همچنین با زیر مجموعه‌های وابسته به سازمان میباشد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در یک سازمان الکترونیکی تمامی مکاتبات از طریق نرم‌افزار مکاتبات اداری صورت میگیرد. این امر از مزایایی چون صرفه‌جویی در وقت ، دسترسی آسان به تمامی نامه‌ها ، نگهداری آسان نامه‌ها و اسناد و… برخوردار است.

برای درک لزوم داشتن نرم‌افزار مکاتبات اداری به وقایع اخیر اشاره کوتاهی میکنیم. پس از اعتراضات روزهای گذشته اپلیکیشن تلگرام در ایران فیلتر و دسترسی به آن محدود شد. همین امر به یکباره اطلاعات بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها را از دسترس خارج کرد. بسیاری از سازمان‌ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر به اپلیکشین‌های دیگر روی آوردند. این امر درحالی بود که عملا نمی‌توانستند به اطلاعات گذشته خود در اپلیکیشن تلگرام دسترسی داشته باشند. ذکر همین نمونه برای ما روشن می‌سازد که داشتن یک نرم‌افزار اتوماسیون اداری یا یک نرم‌افزار مکاتبات اداری که اطلاعات آن بدست خود مجموعه باشد تا چه اندازه برای یک سازمان حیاتی است.

 

        برای مشاهده امروز در تاریخ  می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

 

پیش‌نیازهای پیاده‌سازی نرم‌افزار مکاتبات اداری در سازمان

برای داشتن اتوماسیون اداری در یک سازمان ، ابتدا نیاز است تا مدیران سازمان لزوم داشتن این نرم‌افزار را احساس کنند. لازم است که مدیران به این نتیجه برسند که روش‌های سنتی جوابگوی نیاز آنان نیست و برای ارتباطات کارآمدتر باید روش‌های جدید را جایگزین کنند. همچنین لازم است کاربران سازمان نیز توجیه شوند. فراهم‌سازی ارتباطات سخت‌افزاری نیز از دیگر پیش‌نیازهای پیاده‌سازی نرم‌افزار اتوماسیون اداری می‌باشد.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%b1%d9%85%e2%80%8c%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/



:: برچسب‌ها: اتوماسیون داده ها ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

امروزه با گسترش لحظه‌ای اطلاعات و فن‌آوری، سرعت در انجام امور برای مدیران معنایی تازه یافته است. مدیران سازمان‌ها و ادارات باید بتوانند سازمان خود را با سرعت گسترش اطلاعات هماهنگ سازند. امروزه دیگر روش‌های وقت‌گیر گذشته جواب کار سازمان‌ها و ادارات را نمی‌دهد. مدیران باید به فکر راهکار تازه‌ای باشند تا علاوه بر اینکه سازمان آنها را منسجم نگه دارد،‌ بر سرعت کار آنها نیز بیفزاید.

        برای مشاهده تاریخ به میلادی  می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

 

اتوماسیون اداری یکی از همان راهکارهاست. اتوماسیون آنلاین اداری در یک سازمان قادر است جایگزین تمامی کاغذ بازی‌ها و مراحل وقت‌گیر آنها شود. توانایی نظم بخشیدن به کارهای هر فرد در درون سازمان را دارد و حتی میتواند قابل برنامه‌ریزی جهت کارهای پیش رو باشد. شما با داشتن اتوماسیون اداری تنها با صرف چند دقیقه وقت میتوانید از کارهای روزمره و حتی کارهای گذشته‌تان گزارش تهیه کنید. در حالیکه همین امر در سیستم‌های قدیمی موجب اتلاف وقت بسیار بیشتری میشد.

در واقع بطور قطع میتوان گفت دیگر روش‌های سنتی گذشته پاسخگوی نیاز سازمان‌های امروزی نیست. یک اداره یا سازمان برای اینکه بتواند در بازار رقابتی امروز بماند باید بتواند همسو با اطلاعات روز سرعت انجام امور کاری خود را نیز در نظر بگیرد. در یک سازمان الکترونیکی دو گزینه صحت اطلاعات و سرعت دسترسی به آنها قطعا از اعتبار بالاتری نسبت به روشهای سنتی برخوردار میباشد.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%b1%d9%85%e2%80%8c%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/



:: برچسب‌ها: اتوماسیون داده ها ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

در ادامه به برخی از مدل هایی که توسط پژوهشگران طراحی شده اند اشاره می شود:

 

مدل شکاف کیفیت خدمات:

این مدل، کیفیت خدمات را در 5 اصل تعریف می کند که سازمان ها را با روبرو شدن با انتظارات مشتری مواجه کرده وخدمات به عنوان عملکردی که مالکیت هر چیزی است، تعریف شده است.

این مدل نشان دهنده این است که عوامل کیفیت خدمات از قبیل، انتظار، ادراک مدیریت، مشخصات، تجربه، سیستم تحویل و درک، SMEها و حسابداری را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

 

تئوری مبتنی بر منابع (RBT):

RBT یکی از نظریه های ارتباط برای این موضوع می باشد زیرا این سه جنبه، به عنوان یک اثر مدیریتی، به طور مثبت مربوط به حسابداری و SMEها در بخش تولیدی، بررسی خواهد شد.

RBT برای مطالعات برون سپاری خدمات حسابداری، مفید می باشد و پایه های سازنده ای براساس در نظر گرفتن عواملی که تمایل یک شرکت را برای برون سپاری حسابداری تعیین می کنند، ارائه می دهد که عبارتند از:

  • دانش مدیرکه تا حدی موثر بر عملکرد شرکت وهمچنین صلاحیت فنی یک حسابدار بر عملکرد SMEها قرار دارند.
  • صلاحیت فنی که یکی از اهداف RBT، به منظور تحقق بخشیدن به بهبود عملکرد شرکت می باشد.
  • اندازه شرکت که در این مورد RBT نشان می دهد که شرکت های کوچک، به دنبال کسب خدمات حسابداری برای گسترش شرکت خود می باشند.

 

        برای مشاهده تقویم تاریخ امروز می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

 

تئوری سازمانی:

منطق، انتخاب کننده تئوری سازمانی است، زیرا عملکرد و حاکمیت مدیر و مشتری برای رسیدن به عملکرد بالا در این شرکت ها بسیار مهم می باشد. این نظریه باعث توسعه ساختار بخش های مورد نظر می شود.

تئوری سازمانی، اطلاعات، یک کالا است که مانند هر کالای دیگری، با یک هزینه مشخص می تواند داد و ستد، جعل و… شود.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%af-sme-%d9%87%d8%a7/



:: برچسب‌ها: حسابداری امور مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 دی 1400 | نظرات ()