نوشته شده توسط : مژده

نامه های اداری به شکل های مختلف و با کاربردهای متفاوتی در نظام اداری جریان دارد، از این رو برای بررسی بهتر این نامه ها می توان آنها را از دو دیدگاه ماهیت کار و سطوح سازمانی تقسیم بندی نموده و سپس در تنظیم عنوان های آنها به ضوابط یادشده پرداخت:

 

نامه های اداری از دیدگاه ماهیت کار:

نامه های اداری از نظر ماهیت کار به چهار دسته تقسیم می شوند:

  • نامه های خبری: نامه هایی که به واسطه آنها نتیجه کاری یا آغاز و پایان کاری اطلاع داده می شود.
  • نامه های بازدارنده : نامه هایی که از انجام کاری یا بروز حادثه ای بطور موقت یا دائم جلوگیری می کنند.
  • نامه های دستوری–درخواستی : نامه هایی که در آنها ارتباط عمودی حاکم است، مثل درخواست از مقام بالا و یا دستور مافوق به کارمند زیر دست.
  • نامه های هماهنگی : نامه هایی همانند بخشنامه ها که بمنظور هماهنگی بین دو یا چند واحد و سازمان تهیه میشوند.

 

 نامه های اداری از دیدگاه سطوح ارتباطی:

نامه های اداری ممکن است در داخل سازمان جریان داشته باشد که به آنها نامه های داخلی می گویند و یا اینکه از سازمانی به سازمان دیگر تهیه و ارسال می شود و نامه خارجی می نامند. در ادامه به بررسی انواع مختلف این نامه ها می پردازیم:

 

نامه های داخلی :

نامه های داخل ادارات، بر اساس سطوح ارتباطی خود به پنج دسته تقسیم می شوند:

  • نامه بین دو واحد هم سطح: نامه هایی برای ارتباط و هماهنگی میان واحدهای داخلی یک سازمان
    همانند ارتباط بین واحد مالی و واحد اداری که واحد مالی برای امورات خود به نیروی انسانی آنها و واحد اداری به منابع مالی امور مالی نیازمند است.
  • نامه واحد بالاتر به واحد پایین تر : این نامه ها به دو صورت جریان می یابند: حاشیه نویسی بر روی نامه های وارده از خارح از سازمان که با دستور اطلاع و نظرخواهی و یا اقدامی همراه است و نامه هایی که برای انجام اموری خاص از سوی مقام بالاتر به مقام پایین صادر می شود.
  • نامه از واحد پایین تر به واحد بالاتر: ارائه گزارش و پاسخ در برابر نامه مقام بالاتر، درخواست و تقاضا از مقام بالاتر، گزارش عملکرد واحد و پیشنهادات واحد اجرایی به مقام بالاتر در این دسته قرار می گیرد.
  • نامه یک کارمند به واحد اداری : این نامه ها شامل درخواست کارمند از واحد خود یا سایر واحدها و
    ارائه گزارش وی از ماموریت خود را شامل می شود و در صورت استناد آینده، باید ثبت و بایگانی شود.
  • نامه واحد اداری به کارمند : احکام ماموریت، تشویق نامه ها، توبیخ نامه ها و پاسخ نامه هایی که کارمند به اداره داده است، در زمره این نامه ها قرار می گیرند.

 

    استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، ارسال فکس آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

 

 نامه های خارجی:

مکاتباتی که از سوی سازمان با ادارات و سازمان های دیگر انجام می شود و به اشکال زیر نگاشته می شود:

  1. نامه به یک واحد مشخص از سازمان : زمانی از این شکل نامه استفاده می شود که با ماموریت اداره مقصد آشناهستیم و مستقیما به آن اداره نامه می نویسیم.مثلا نامه به اداره کل آموزش و پژوهش استانداری البرز٫
  2. نامه به سازمان در ارتباط با وظایف سازمان : اگر با تشکیلات داخلی سازمانی آشنایی نداشته باشیم و مشخص نباشد که درخواست ما به کدام بخش از سازمان مرتبط است، از عنوان کلی آن سازمان استفاده می کنیم.
  3. نامه به یک شخص حقیقی : در پاسخ به تقاضای فرد و یا صدور تقدیرنامه، احضارنامه، توبیخ نامه و ابلاغ و اخطار به یک فرد این نوع نامه ها نوشته می شوند.
  4. نامه به یک شخص حقیقی مشخص در بخش خصوصی: نامه ای که بر حسب ضرورت ارتباط سازمانی دولتی با بخش خصوصی ایجاد شده و برای مدیر آن موسسه نوشته می شود.

مبنع:
https://blog.yar.cloud/%d8%a2%db%8c%db%8c%d9%86-%d9%86%da%af%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/



:: برچسب‌ها: سیستم آنلاین دبیرخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

صنعت مالی و بانکداری برای ایجاد یک تحول عظیم و شکل‌دادن دوباره به آن، با استفاده از رعایت ۳ اصل زیر، امکان پذیر می باشد:

  • کم کردن هزینه‌ها (با حفظ کیفیت و افزایش سرویس‌های مالی)
  • حذف کاغذ بازی‌ها و از بین بردن محدودیت‌های که برای موقعیت های زمانی و جغرافیایی به کار رفته است.
  • بررسی خطرها و ریسک‌های احتمالی با استفاده از توانایی هوشمندانه

استفاده کنندگان فین تک:

فین‌تک علاوه بر خدمت رسانی به کارها، می تواند به اشخاص نیز کمک رسانی کند. یعنی با کاربران نهایی ارتباط مستقیمی دارد. در واقع بیشترین استفاده کننده از فین تک شغل های کوچک یا تازه تاسیس می باشند که باید علاوه بر سرعت عمل بالا، هزینه های مالی خود را کاهش دهند، مانند فروشگاه های اینترنتی کوچک. در واقع کاربران با استفاده از آن در زمان خود صرفه جویی می کنند. البته برای کسب و کارهای بزرگ و ارتباط بین آنها نیز استفاده می شود. مثلا چنانچه شما جهت پیدا کردن خانه ای با بهترین قیمت در اینترنت سرچ می کنید، به گونه ای از خدمات فین تک استفاده کرده اید.

 

فین تک در ایران:

مانند سایر کشورهای دیگر در ایران هم از این فین تک ها در کارهایی همچون: پرداخت بیمه، تامین مالی جمعی، ارزهای رمزگذاری شده و …. استفاده میشود. قانون گذاری مهم ترین چالشی است که فین تک ها در ایران با آن مواجه اند. زیرا در سال 96 توسط دادستانی، تعدادی از استارت آپ ها فیلتر شدند که مجددا بعد از پیگیری هایی، رفع فیلتر شدند.

 

دلایل اهمیت فین تک:

امروزه یادگیری و قابل دسترس بودن تکنولوژی، سبب تغییر رفتار کاربران شده، و گوشی های هوشمند جز جدایی ناپذیر آنها شده است و سعی می کنند که بیشتر کارهای خود را از طریق این گوشی‌ها و با چندین حرکت ساده، انجام دهند.

شانس موفقیت خدماتی با این گوشی ها بسیار بالا رفته، از جمله خدمات بانکی که کارآمدتر شده اند. به این گونه که برای انجام یکی از عملیات بانکی که باید حداقل یک ساعت از زمان خود را صرف رفت و آمد به شعب بانک کنید، با استفاده از گوشی هوشمند و با سرعت بالا به انجام عملیات خود می پردازید.

 

  استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری،ارسال فکس از طریق اینترنت و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

مزایای فین تک:

  • سرعت و راحتی: چون محصولات فین تک به ‌صورت آنلاین ارائه می‌شوند و پس بهره ای که مصرف‌کنندگان می برند، دسترسی آسان تر و سریع ‌تر آن است.
  • انتخاب وسیع: با انتخاب از میان حجم وسیعی از محصولات و ارسال آن بدون درنظر گرفتن موقعیت مکانی خریدار، یکی از مزیت های این شرکت هاست.
  • معاملات ارزان‌تر: چون این شرکت ها احتیاجی به سرمایه گذاری در یک شعبه یا شبکه را ندارند، پس خریداران محصولات با قیمت های پایین تری نسبت به سایر شرکت ها مواجه می شوند.
  • محصولات شخصی‌تر: وجود تکنولوژی در این شرکت‌ها به آنها در جمع آوری و ذخیره اطلاعات بیشتر در خصوص مشتریان، کمک می کند، تا آنها با کمک این اطلاعات، بتوانند خدمات بهتر و شخصی تری به مشتریان خود بدهند.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%81%db%8c%d9%86-%d8%aa%da%a9-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/



:: برچسب‌ها: حسابداری امور مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

از آنجایی که حسابداری نیاز شدیدی به فناوری های جدید دارد، برای بقای خود در دنیا باید پا به عرصه گذاشته و استاندارد های حسابداری را به فناوری های جدید اطلاعاتی مجهز نمود.

تمامی رشته های علمی که در طول تاریخ پیشرفت زیادی داشته اند، این پیشرفت را از ترکیب با سایر رشته ها کسب نموده اند که علم حسابداری آنلاین از این موضوع فاصله گرفته است و زمان آن فرا رسیده است که باید حسابداری به سرعت خود را با سایر رشته ها تلفیق دهد.

یک حسابدار خوب و موفق به حسابداری اطلاق می شود که در روند توسعه تلاش کند و با مدیریت، اقتصاد و فناوری اطلاعات آشنایی کامل داشته باشد.

در سیستم های خدماتی مانند بیمه ها، بانک و بورس و… که با دیتا های بزرگ در ارتباط هستند، نمی توان آنها را با حسابداری قدیمی پردازش نمود و بایستی تحلیل داده ها را با نمونه گیری انجام داد که این روش ناقص می باشد و باید در آن تغییر ایجاد نمود.

در حال حاضر حدود 115 شرکت استارت آپی در بیمه مشغول فعالیت هستند که 13 شرکت آنها از شرکت های بیمه قدیمی بیشتر فعالیت می کنند به طوری که گردش مالی این استارت آپ ها بسیار بالا تر از سایر شرکت های بیمه است و تحول بزرگی را در عرصه بیمه به وجود آورده است که در این راستا نیاز است نگرش حسابداران آنها تغییر و تحول یابد.

  استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری،ارسال فکس از طریق اینترنت و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

حسابداری شرکت ها

حسابداری و مشکل آن در دانشگاه ها:

استاندارد هایی در حسابداری وجود دارند که هنوز با آنها با مشکل مواجه هستیم و در کار خلل وارد می نمایند مانند استاندارد های 28 در بخش اندوخته و 4 در بخش ذخایر مالی، بدهی ها و دارایی های احتمالی که از سال 95 تا کنون اجرایی نشده اند.

همچنین استاندارد شماره 17 بخش قرارداد های بیمه و… که باید برای آنها چاره ای اندیشید که در این خصوص باید نگاه ویژه ای به بلاک چین و آمیختن آن با حسابداری انداخت.

مبنع:

https://blog.yar.cloud/%d9%81%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/



:: برچسب‌ها: حسابداری امور مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده
  • امکان تعریف انبار و تغییر موجودی به محض فروش کالا و خارج شدن از انبار و یا برگشت فاکتور و اضافه شدن به انبار
  • امکان مدیریت فروش گرم
  • مشاهده موقعیت هرکدام از بازاریاب ها
  • کنترل ساعت کاری ویزیتورها
  • تعریف محدوده برای ویزیتورها
  • گزارش عملکرد بازاریاب ها بر اساس مشتری ، بازه زمانی روزانه ، هفتگی و ماهانه

بعد از همه اینها ، از بزرگترین مزایای نرم افزار مسیر بندی فروش مویرگی رخش ، می توان به قیمت آن اشاره کرد . به این صورت که به ازای هر بازاریاب ماهانه فقط مبلغ 25000 تومان میباشد و اگر کل هزینه یک سال را یکجا تسویه کنید هزینه 10 ماه و اگر هزینه شش ماه را بپردازید در واقع هزینه 5 ماه را پرداخت میکنید .

 استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، نرم افزار دبیرخانه ، فکس اینترنتی رایگان و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

سیستم فروش

نرم افزار پخش مویرگی کارا

نرم افزار بازاریابی اندروید کارا از دیگر نرم افزار های پخش مویرگی است که چند سال است در این زمنیه فعالیت دارد . مزایای استفاده از نرم افزار پخش مویرگی کارا عبارتند از:

  1. تعیین اعتبار ریالی برای هر یک از مشتریان و کنترل خودکار سیستم برای عدم صدور فاکتور بیشتر از اعتبار
  2. تعریف میزان پورسانت برای هر یک از بازاریاب ها
  3. گروه بندی مشتریان پخش مویرگی و تعیین قیمت های مختلف برای کالاها، متناسب با نوع مشتری
  4. حسابداری خرید، فروش، انبار و خزانه اتوماتیک
  5. تعریف ویزیتورها، سرپرستان فروش، و راننده ها و تعریف میزان پورسانت هرکدام بصورت داینامیک
  6. قابلیت جستجو، مرتب سازی، آرشیو، ادغام، کنترل، ویرایش، حذف و بازیابی اسناد حسابداری
  7. تعریف بیش از بیست نوع فرمول تخفیف و محاسبه خودکار در سیستم
    امکان جستجوی تمامی مشتریان و چک های ثبت شده در تمامی فرم های سیستم

https://blog.yar.cloud/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%be%d8%ae%d8%b4-%d9%85%d9%88%db%8c%d8%b1%da%af%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

احتمالا تا به حال واژه دورکاری زیاد به گوشتان خورده، اما اصلا دورکاری چیست؟ به چه دردی می‌خورد؟ مزایا و معایب دورکاری چیست؟

 

دورکاری چیست؟

به هر شکلی از کار کردن با استفاده از ابزارهای دیجیتال که نیاز به حضور فیزیکی در محل کار نداشته باشد را دورکاری (Teleworking) یا (Remote Work) می‌گویند. دورکاری نوع جدیدی از کار کردن است که به لطف عصر مدرن و دنیای دیجیتال به وجود آمده است یعنی تا همین چند دهه پیش امکان دورکاری برای افراد تقریبا ناممکن بود ولی امروزه بر اساس آمار منابع معتبر، دورکاری به حدی گسترده شده که تا پایان سال 2016 چیزی حدود یک چهارم افراد شاغل در آمریکا به صورت دورکاری مشغول کار بوده و هستند.

شاید جالب باشد بدانید که حتی دورکاری یک انجمن مخصوص به نام «انجمن بین‌المللی کار از راه دور» یا همان (ITAC) دارد که نشان می‌دهد این مدل از کار کردن از اهمیت بالایی برخوردار است.

این انجمن دورکاری را بدین شکل بیان می‌کند: “دورکاری نوعی از کار است که افراد در انتخاب زمان، یا در انتخاب مکان برای پاسخ‌دهی به امور محوله، انعطاف‌پذیری حداکثری دارند.”

البته این نوع از کار برای کسب و کارهایی با عنوان جوامع صنعتی که بر اساس نیروی جسمانی کارگران دایر است کاربرد چندانی ندارد اما برای جامعه اطلاعاتی که بیشتر به دانش و علم کارکنان نیاز دارند مفید است، در واقع این علم و دانش جوامع اطلاعاتی است که می‌تواند به دورکاری معنا ببخشد.

 

استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری،  نرم افزار دبیرخانه ساده و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

تفاوت دورکاری با فریلنسینگ

دورکاری و فریلنسیگ (Freelancing) شباهت‌های زیادی با هم دارند و به همین دلیل هم معمولا در کشور ما با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند اما بین این دو تفاوت‌های مهمی وجود دارد. به فریلنسرها (Freelancer) اصطلاحا آزادکار نیز گفته می‌شود به این صورت که این افراد در حین اینکه کار خود را خارج از محیط کاری (شبیه به دورکاری) انجام می‌دهند ولی با کارفرما به صورت پروژه‌ای کار می‌کنند و بعد از تحویل کار رابطه کارفرما و فریلنسر به نوعی خاتمه می‌یابد اما اصطلاح “دورکار” معمولا برای افرادی به کار می‌رود که با کارفرمای خود قرارداد کاری دارند و به اقتضای شرایط (کاری، اقتصادی، اجتماعی و یا حتی بحرانی) اقدام به دورکاری می‌کنند و موظف هستند گزارش کار خود را به مانند کار حضوری در محل شرکت، به کارفرما ارایه دهند و البته از مزایای قوانین کار به مانند دیگر کارکنان حضوری بهره‌مند هستند.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%b1%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b9%d8%a8%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%a8%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7/



:: برچسب‌ها: دورکاری ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

بهترین نرم افزار حسابداری مدیریت یکی از عوامل با اهمیت در مدیریت تصمیم گیری می‌باشد و به هنگام سرمایه گذاری برای هر سازمان، سازگاری یا رویکرد ایمنی و ترفند تجاری ارزشی، فراهم می‌کند و هم چنین ما را قادر می سازد به جای چندین هدف که در تضاد با هم هستند، یک هدف اشتراکی را ببینیم.

با استفاده از روش BSC قادر خواهیم بود نظرات خویش را برای اقداماتی جهت کسب تصمیم گیری مناسب، به کار گیریم. معانی و شیوه های تخمین منفعت در سرمایه گذاری های دارای امنیت، موجود می‌باشند ولی می‌بایست از نظر MA گسترش یابند.

 

مداخلات و میانجی‌ گری های ایمنی:

مزیت های غیرپولی، مثل توسعه ایمنی و نفع بردن، می‌بایست در کنار مزیت های پولی مورد توجه باشند. توسعه نفع بری سبب عملکرد بیشتر و مناسب تر سوددهی می‌شود، غالبا میانجی‌گری ایمنی را موجب توسعه بهره‌ وری می‌توانیم در نظر بگیریم. میانجی‌گری ایمن امکان دارد تاثیرات مثبتی، مثل تعهد بیشتر کارمندان را به دنبال بیاورد ولی آگاهی از علت اصلی هر موضوعی مشکل است. اضافه بر این، چگونگی و در معرض استفاده بودن داده های مربوط به سلامت هم اکنون نیز یک محدودیت کلی برای عملکرد تجاری و پیوند OSH محسوب می‌شود.

مسئله دیگر انتخاب کردن پایه و ماخذی است که به صورت واقعی بر عملکرد سازمان تاثیرگذار است. احتساب و تصمیم گیری در موردهای ساده‌ای که از یک تصادف قابل جلوگیری که در آن هزینه های بی‌ واسطه‌ ای وجود دارد و طریقه پیشگیری از آن شناخته شده باشد، عمل ساده‌ ای است. با این وجود اغلب موارد، هنگام تخمین هزینه و مزیت های سرمایه گذاری OHS و میانجی‌گری ها، می‌بایست نقاط ضعف روش به کار برده شده را تشخیص دهیم.

یک سری فرض ها وجود دارد که باید به آن توجه شود از جمله؛ مشکلات بنیادی ناشی از نبود اطمینان، بررسی، تحلیل مقدار منفعت ها و هزینه ها که هیچ گونه پاسخ مناسبی برای این گونه سوالات وجود ندارد اما این مفاهیم، تعریف یا توضیح یک مجموعه MA می‌باشند.

استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، تقویم آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

 

شیوه عمل کردن میانجی‌ گری های OHS:

در شرایط معمولی میانجی‌گری های OHS هیچ گاه به صورت آزمایش کنترل شده نیستند و به همین علت نمی‌توان کل نتیجه ناشی از میانجی‌گری را در آن گنجاند چون امکان دارد در سال های بعدی رخ دهد و علت واقعی و واضحی در دست نباشد. باید در نظر داشت که بعضی از اتفاق ها قادرند بدون هیچ گونه دخالتی اتفاق افتند. میانجی‌گری های OHS قادر هستند جهت پیشگیری از حوادث مورد استفاده قرار گیرند، ولی اغلب، حوادث به صورت اتفاقی یا تصادفی اتفاق می‌افتند و حدس و احتمال به صورت معمولی کم است.

در BSC، ارزش پولی ندادن برای همه چیز و اضافه کردن مقادیر غیرمالی در فرایند محاسبات، یک ایده مناسب است. شیوه BSC با ترفند های ایمنی و اهداف تجارت، مطابقت و هماهنگی دارد به ویژه زمانی که ایمنی برای تجارت امر مهمی تلقی شود.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%af%db%8c%d8%af%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5-%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%86%db%8c-%d9%88/



:: برچسب‌ها: حسابداری امور مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

کارکنان حسابداری قادر هستند با آشکار کردن مشکل ها و تحلیل اطلاعات و حساب ها فرایندهای مالی را سامان ببخشند. به لحاظ صفات شخصیتی، نظم و انضباط، صبر، دقت و توجه کافی، برخورداری از دانش کاربردی مخصوص و همچنین بینایی قوی در این عمل تاثیر می‌گذارند. به همین جهت، مدیریت و دقت به سلامت جسم و روان کارکنان حائز اهمیت است.

برای کارکنان حسابداری، از نظر بهداشت یا ایمنی مشکل جدی وجود ندارد. بر اساس قوانین، محیط کار باید سالم و کارکنان به رعایت بهداشت موظف می‌باشند و می‌بایست از لوازم (میز، صندلی، …) مناسب و استاندارد استفاده شود.

در این نوشتار قصد داریم به ترسیم روش های حسابداری ابری مدیریت مرتبط با مسائل ایمنی و سلامت بپردازیم و در آخر به بحث درباره‌ استفاده از شیوه های مخصوص حسابداری مدیریت نیز خواهیم پرداخت.

 

استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، فکس انلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

 

حسابداری مدیریت و چگونگی انجام فرایند های آن:

حسابداری تحت وب مدیریت با جمع آوری داده های مرتبط و وارسی هزینه ها، عملکردها و منفعت حاصل از عمل مخصوص، تصمیم گیری های گرفته شده توسط سازمان ها را حمایت می‌کند. این بخش، محاسبات صورت گرفته بر طبق هزینه تسلط کار و دیگر اقدامات رایج در بردارنده‌ هزینه هر ضرر (صدمه) یا هزینه تمامی تصادف ها می‌باشد.

داده های مالی برای جهت دادن مرتبط با ایمن بودن تصمیم گیری لازم است. همگام با تمرکز و توجه به مسائل پولی، حسابداری مدیریت ملزم است روی اطلاعات غیر پولی، مثل توسعه ایمنی، ارتباط کارمندان و امنیت راهبردی تمرکز کند.

در طی سرمایه گذاری های مرتبط با ایمنی و امنیت، هزینه های مالی سرمایه گذاری ها غالبا به شیوه مناسب شناخته می‌شوند، ولی کسب ارزش مالی سود، جهت انجام محاسبه سخت می‌باشد. به همین جهت، لازم است شیوه های تخمین هزینه ها، به ویژه مزیت های غیرپولی و ارزش به وجود آمده حاصل از پیشگیری از اتفاقات موجود در نظر گرفته شود. همگام با احتساب هزینه سرمایه گذاری ایمن، سود برندگی از پیشرفت، بهبود سود برندگی و چگونگی و ماهیت نیت ایمنی، می‌بایست به شیوه‌ای مناسب بررسی شود.

مسائل مرتبط با تصمیم گیری ایمن و این که به چه صورت این موضوع برای بهبود روش های فعلی می‌تواند به کار برده شود:

شیوه های مرتبط شامل شیوه کارت برآورد متوازن، نوبت بازپرداخت، رابطه سود و هزینه و بهای ساده بازگشت است. تمامی این ها استفاده از احتساب هزینه ها و مزیت های امنیت را نشان می‌دهند. اگر مشکلات مربوط به ناتوانی در بررسی، اطمینان، تحلیل مقدار منافع و هزینه ها استنباط شده باشند، درباره ارزشمند بودن زندگی انسان ها در ارزیابی هزینه سود، گفت وگو صورت خواهد گرفت.

مدیریت تصمیم گیری به وسیله عامل های گوناگون دیگری جز حسابداری آنلاین ارزان مدیریت رهنمود می شود. در این مورد احساسات و وجدان پاک، یک عامل به حرکت درآورنده قوی به شمار می‌رود و ممکن است عوامل احساسی نقش پررنگ تری از هر نوع محاسبه و حساب و کتاب داشته باشند.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%af%db%8c%d8%af%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5-%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%86%db%8c-%d9%88/



:: برچسب‌ها: حسابداری امور مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

در طول تاریخ، فعالیت های زیادی باعث تغییر شده اند و مبادله های کالا به کالا در جهت توسعه و بهبود رشد اقتصادی، به ضرب سکه و چاپ اسکناس رسید. در طول زمان، مشکلات زیادی برای حمل و نقل و گردش پول وجود داشت که در این راستا اسناد تجاری به منظور سهولت معامله ها طراحی شدند.

این نوع اسناد تجاری انواع مختلفی همچون سفته، چک، برات، بارنامه، اوراق سهام، اوراق بهادار و… می باشند که روش های مطمئنی برای فعالیت های تجاری هستند. در این مقاله حواله و چگونگی بهره مندی از آن، شرح داده می شود.

 

حواله (برات):

حواله در ایران حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد وارد سیسم بانکداری شد که در فارسی به آن برات گفته می شود. حواله یکی از انواع اسناد تجاریست که استفاده های زیادی دارد.

 

مزیت های استفاده از حواله:

برات، یک تحول عظیم در سیستم اقتصادی بشر می باشد که دارای مزایای زیر است.

  • عدم نیاز به جابه جایی مستقیم پول
  • افزایش امنیت در معامله ها
  • راحتی در مبادله
  • انبارش راحت
  • افزایش توانایی خلق پول
  • خدمات حسابداری ابری

 

   استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری،  فکس اینترنتی ، تقویم انلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

معایب و مشکلات استفاده از حواله:

حواله یا برات مزیت ها و پتانسیل های زیادی در اختیار استفاده کنندگان می گذارد اما نمی توان بدون آگاهی و شناخت از آن استفاده نمود. با این حال نیز می توان از حواله یا برات برای معاملات خود به نحو احسن استفاده نمود.

حواله دارای معایب و نقاط ضعف زیر می باشند که باید به آنها توجه نمود.

  • شفاف نبودن سیستم حواله ها
  • امنیت کم در حواله
  • به وجود آمدن حواله های تقلبی
  • کاهش ارزش واقعی حواله ها در طول زمان
  • انتشار حواله بدون پشتوانه

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d9%88%d8%a7%d9%84%d9%87-%db%8c%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/



:: برچسب‌ها: حسابداری امور مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

حقوق صاحبان سهام شامل اقلام زیر می باشد:

  • سرمایه قانونی
  • افزایش سرمایه
  • صرف سهام
  • اندوخته قانونی
  • سایر اندوخته ها
  • سود و زیان انباشته
  • سهام خزانه
  • مازاد تجدید ارزیابی موجودی ها

 

حساب های Equity:

حساب های Equity، نیز هم چون حساب های بدهی، دارای تراز می باشند، یعنی نوشته هایی که در سمت چپ ترازنامه (فیلد بدهکار) در حساب T ایجاد می شوند، مانده حقوق صاحبان سهام شرکت را کاهش می دهند.

این در حالی است که نوشته هایی که در سمت راست ترازنامه ایجاد شده اند (فیلد بستانکار)، مانده حساب حقوق صاحبان سهام را افزایش می دهند.

   استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری،  فکس اینترنتی و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

 

حسابداری شرکت ها

انواع حساب های Equity:

انواعی از حساب های Equity در حسابداری تحت وب گسترش یافته وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود:

 

سرمایه:

سرمایه گذاری های اولیه ای که توسط صاحبان شرکت صورت می گیرد، سرمایه نامیده می شود. خرید سهام یا مشارکت در خرید نیز به عنوان سرمایه محسوب می گردد زیرا این دو نیز شامل کمک های نقدی می باشد که توسط صاحبان سهام به شرکت اعطا می گردد.

این حساب ها دارای ماهیت بستانکار می باشند که سرانجام باعث افزایش حقوق صاحبان سهام می گردند.

 

استعفا:

زمانی که یکی از شرکا یا سهامداران اقدام به استعفا نماید، شرکت موظف است که دارایی شخص مستفی را پرداخت کند.

استعفا دارای ماهیت بدهکار می باشد و باعث کاهش حقوق صاحبان سهام می گردد.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d9%87%d8%a7%d9%85/



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

حقوق صاحبان سهام، ارزش ویژه ای می باشد که بیان گر مالکیت صاحبان واحدهای تجاری بر حسب علایق آنها است. این حقوق از کسر بدهی های سازمان از دارایی ها محاسبه می شود.

 

اهداف حقوق صاحبان سهام، در حسابداری:

  • تعیین سرمایه قانونی و ثبت شده
  • تعیین منابع سرمایه شرکت
  • تعیین سود سهامی که قابل توزیع بین صاحبان سهام است

هر سهامداری بر اساس سرمایه گذاری و خریدی که انجام داده است، دارای منافعی می باشد که امکان نقض آنها وجود ندارد و اطلاع از آنها برای سهامدار لازم می باشد.

این حقوق و منافع بر اساس قانون تجارت مشخص شده اند و بر گرفته از مالکیت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس می باشد. ضروری است که سهامداران از این حقوق مطلع باشند تا بتوانند در بازار سرمایه سود کسب نمایند.

نکته: بر اساس قانون تجارت ایران، همه سهامداران، دارای حقوق مالی و غیر مالی در سرمایه گذاری های خود هستند.

 

حقوق صاحبان سهام:

حقوق صاحبان سهام (Equity)، یک نوع مالکیت از دارایی های شرکت می باشد که پس از انحلال شرکت و پس از پرداخت تمام بدهی های شرکت، باقی مانده دارایی ها به سهامداران آن شرکت تعلق می گیرد. به همین خاطر می توان گفت معمولا حقوق صاحبان سهام به صورت دارایی خالص منهای بدهی ها شناسایی می شود.

این حقوق می تواند با انجام فعالیت های سودآور شرکت، توسط سهامداران و به وسیله سرمایه گذاری، افزایش یابد.

 

   استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری،  نرم افزار دبیرخانه و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

اقلام حقوق صاحبان سهام:

حقوق صاحبان سهام شامل اقلام زیر می باشد:

  • سرمایه قانونی
  • افزایش سرمایه
  • صرف سهام
  • اندوخته قانونی
  • سایر اندوخته ها
  • سود و زیان انباشته
  • سهام خزانه
  • مازاد تجدید ارزیابی موجودی ها

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d9%87%d8%a7%d9%85/



:: برچسب‌ها: حسابداری امور مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

همانند تهاتر، برات نیز دارای جایگاهی در اقتصاد خاکستری می باشد که به دلیل این که فرآیند گردش این ابزار در سیستم های مالی ثبت نمی گردد، نمی توان آنها را توسط نهاد های دولتی ردگیری نمود.

این موضوع نیز یکی از مشکلات حواله می باشد که برای برخی ها یک نوع فرصت محسوب می گردد.

در این مورد می توان به افراد خلاف کاری اشاره نمود که به سادگی با حواله کردن به نقل و انتقال پول می پردازند و مشکلی برای آنها به وجود نمی آید.

از طرف دیگر، تاجران با استفاده از برات به راحتی اقدام به معامله می کنند زیرا مجبور به پرداخت مالیات نمی شوند.

 

   استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، دبیرخانه آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

حواله ارزی:

حواله ارزی (Payment Order) که به آن برات ارزی نیز گفته می شود، یکی از خدمات ارزی می باشد که در سال های اخیر به لیست تراکنش های بانکی در جهان وارد شده و از طریق آن می توان به راحتی با هر شخص و در هر مکانی، اقدام به مبادلات ارزی نمود.

 

کاربرد حواله ارزی:

حواله ارزی دستوری برای پرداخت است که به وسیله آن یک بانک یا موسسه حواله ای را بنا به درخواست مشتری خود به بانک یا شخص دیگری از طریق بانک های کارگزار صادر می کند و اقدام به جا به جایی پول برای اشخاص مورد نظر می نماید.

 

انواع حواله‌ ارزی:

  • حواله ارزی صادره (Outward Transfers)
  • حواله ارزی وارده (Inward Transfers)

نکته مهمی که باید به آن دقت شود این است که تمامی بانک هایی که سرویس حواله ارزی دارند، لازم است پس از دریافت پیامک تایید ارسال حواله ارزی، آن را در کوتاه ترین زمان ممکن به حساب مشتری واریز نمایند.

دومین نکته مهم این است که شخص مورد نظر که در خارج از کشور می باشد باید پاسپورت و یا کارت شناسایی معتبر خود را ارائه دهد تا بتواند وجه حواله شده را دریافت نماید.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d9%88%d8%a7%d9%84%d9%87-%db%8c%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/



:: برچسب‌ها: حسابداری امور مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

در ماده ۲۲۳، هشت نکته کلیدی عنوان شده است که هر برات معتبری باید آنها را داشته باشد. در این ماده گفته شده است که برات علاوه بر امضا یا مهر برات دهنده، باید دارای شرایط زیر باشد:

  • باید واژه «برات» روی برگه نوشته شده باشد.
  • تاریخ نوشتن برات باید به تفکیک روز و ماه و سال درج شود.
  • اسم شخصی که باید برات را تادیه کند. (نام فردی که باید به محتوای حواله عمل کند یا مبلغ برات را پرداخت کند روی آن مشخص شده باشد.)
  • تعیین مبلغ برات (مبلغ حواله باید به طور مشخص روی آن درج شده باشد.)
  • تاریخ تادیه وجه برات (تاریخ سررسید و پرداخت حواله باید مشخص و روشن روی برگه برات نوشته شده باشد.)
  • مکان تادیه وجه برات، اعم از این که محل اقامت محال علیه باشد یا محل دیگر. (مکان دریافت یا نقد شدن حواله یا باید محلی باشد که طرف حواله
  • آنجا اقامت دارد یا محل دیگری باشد)
  •   استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری،  فکس انلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.
  • نام شخصی که وجه حواله به او پرداخت می شود نیز باید روی حواله نوشته شده باشد.
  • تصریح به این که برات، نسخه اول یا دوم یا سوم یا چهارم الی‌آخر است.
  • باید برای برات، ظهرنویسی (پشت نویسی) صورت گیرد.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d9%88%d8%a7%d9%84%d9%87-%db%8c%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/



:: برچسب‌ها: حسابداری امور مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مژده

برات، یک تحول عظیم در سیستم اقتصادی بشر می باشد که دارای مزایای زیر است.

  • عدم نیاز به جابه جایی مستقیم پول
  • افزایش امنیت در معامله ها
  • راحتی در مبادله
  • انبارش راحت
  • افزایش توانایی خلق پول
  • خدمات حسابداری ابری

   استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری،  نرم افزار دبیرخانه  و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

 

معایب و مشکلات استفاده از حواله:

حواله یا برات مزیت ها و پتانسیل های زیادی در اختیار استفاده کنندگان می گذارد اما نمی توان بدون آگاهی و شناخت از آن استفاده نمود. با این حال نیز می توان از حواله یا برات برای معاملات خود به نحو احسن استفاده نمود.

حواله دارای معایب و نقاط ضعف زیر می باشند که باید به آنها توجه نمود.

  • شفاف نبودن سیستم حواله ها
  • امنیت کم در حواله
  • به وجود آمدن حواله های تقلبی
  • کاهش ارزش واقعی حواله ها در طول زمان
  • انتشار حواله بدون پشتوانه

منبع:
https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d9%88%d8%a7%d9%84%d9%87-%db%8c%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/



:: برچسب‌ها: حسابداری امور مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1400 | نظرات ()