محاسبه حق ماموریت کارگران
نوشته شده توسط : مژده

اعزام کارگران به ماموریت، یکی از نیاز های سازمان ها و نهاد های مختلف می باشد ک بر اساس قوانین و مقررات باید صورت گیرد. ماموریت ها در شغل دارای مزایا و ویژگی هایی هستند که در ادامه شرح داده می شود.

 

نحوه محاسبه حق ماموریت کارگران:

فوق العاده ماموریت به مبلغی گفته می شود که به کارگر پرداخت می شود. این پرداختی در صورتی است که کارگر از محل کار کارگاه اصلی به فاصله ۵۰ کیلومتر دور شود و یا این که شب را در مقصد به سر ببرد.

این مبلغ معادل مبلغ حقوق یک روز می باشد و بر این اساس کارگر به ازای هر روز ماموریت، علاوه بر حقوق معمول یک روز، حقوق ثابتی را نیز به عنوان حق ماموریت دریافت می نماید.

این حقوق ثابت نباید از مزد روزانه کارگر کمتر باشد که شامل دستمزد پایه و مزایایی می باشد که بر اساس شغل وی پرداخت می گردد.

 

هزینه سفر:

کارفرما بایستی برای کارگری که به ماموریت اعزام می شود، وسیله نقلیه یا هزینه آن را فراهم نماید. اما مسئولیت خوراک کارگر، به عهده خویش می باشد که ممکن است آن را با توافق، کارفرما پرداخت نماید.

 

     برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی می توانید ازتقویم فارسی استفاده کنید.

 

حسابداری

ارتباط ماموریت با حادثه ناشی از کار:

زمانی که کارگی به ماموریت اعزام می شود، اگر در طول ماموریت اتفاقی برای وی رخ دهد، حادثه ناشی از کار محسوب می شود که مشمول دریافت مستمری می گردد. در صورت فوت وی، این مستمری به خانواده کارگر تعلق می گیرد.

نکته: این موضوع شامل حال کارگرانی که در سطح شهر به ماموریت می روند، نمی باشد.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%85%d8%ad%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d9%87-%d8%ad%d9%82-%d9%85%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86/





:: برچسب‌ها: حسابداری امور مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: