16 روش برای تطبیق رزومه با قالب رزومه کانادایی
نوشته شده توسط : مژده

 

1. رزومه شما تاریخچه ی کاری تان نیست، بلکه ابزاری برای گرفتن وقت مصاحبه کاری است.

پس لزومی ندارد تمامی سوابق کاری خود را در رزومه بیاورید. به عنوان مثال اگر بیش از 20 سال سابقه کار دارید و می خواهید برای مهاجرت به کانادا یک فرم رزومه کاری انگلیسی تهیه کنید حداکثر سوابق شغلی 15 سال اخیر خود را در رزومه بنویسید. زمانی که می خواهید برای مهاجرت به کانادا رزومه کاری بنویسید تمرکزتان باید بر روی بخش هایی باشد که می خواهید به صورت برجسته و پر رنگ در رزومه بنویسید. جزییات رزومه در این مرحله زیاد اهمیتی ندارد و در جلسه مصاحبه کاری راجع به جزییات سوابق شغلی، مهارت ها و تجربیات تان صحبت خواهید کرد.

 

2. رزومه خود را جذاب نگه دارید.

معمولاً کارفرمایان و مدیران شرکت ها 10 الی 30 ثانیه برای بررسی یک فایل رزومه انگلیسی وقت صرف می کنند. پس علاوه بر انتخاب یک قالب جذاب و زیبا و پرهیز از پاراگراف های طولانی، محتوای رزومه را هم با نوشتن مهارت ها، تجربیات و توانایی هایی که می دانید برای کارفرما جذاب خواهد بود، پر کنید.

برای این که در کانادا خیلی سریع و فوری استخدام شوید یک راه میانبر وجود دارد، آن هم تمرکز بر روی دستاوردهای خود در رزومه است.

 

3. از قالب های آماده رزومه استفاده کنید.

همان طور که در بخش قبل گفته شد، شما زمان کمی برای جلب نظر کارفرما به سمت رزومه خود دارید و به همین خاطر باید رزومه شما هم از نظر ظاهری جذاب و چشم نواز باشد و هم این که با محتوایی درست و هدفمند که برای کارفرما ارزش خواندن دارد تکمیل شده باشد. قدم اول در نوشتن رزومه کاری جذاب برای مهاجرت به کانادا انتخاب یک قالب آماده ی زیبا است.

 

 استفاده از نرم افزار فروش و تقویم آنلاین برای افزایش راندمان کاری سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

4. از پاراگراف ها و متن های طولانی و همین طور فونت های ریز ( از اندازه فونت کم تر از 10 استفاده نکنید) پرهیز کنید.

از یک فونت زیبا و خوانا و با اندازه ی فونت مناسب استفاده کنید و بسیار دقت کنید که در سراسر رزومه از همان فونت استفاده کرده باشید و رزومه تان شامل دو فونت مختلف نباشد و رزومه تان ساختاری یکنواخت و استوار داشته باشد.

 

5. جملات را به صورت اول شخص ننویسید.

نکته اول این که لزومی ندارد از خودتان و اخلاقیات خود در رزومه بنویسید، زیرا تنها برای کارفرما این مسئله مهم است که شما چه چیزی به شرکت او اضافه خواهید کرد و چه مهارت های مفیدی برای شرکت دارید. مثلاً در رزومه شرکت ننویسید من آدم فنی هستم، یا در فلان شرکت کار کرده ام و غیره. بلکه اگر باعث افزایش درآمد شرکت شده اید یا هزینه های شرکت را کاهش داده اید آن ها را در بصورت عددی و کمی در رزومه تان نشان دهید. این مسئله مختص افراد خاص و عالی رتبه نیست.

با کمی فکر راجع به شغل خود قطعاً می توانید خروجی کار خود را به صورت کمی و عددی نمایش دهید. حتی اگر کارشناس تولید محتوا هستید می توانید بگویید ترجمه 2 مقاله و ایجاد 10 صفحه با محتوای جدید در هر روز و افزایش 100 درصدی بازدید کنندگان سایت طی یک سال فعالیت در آن شرکت.

حتی اگر مسئول پاسخ گویی به مشتریان هستید به جای نوشتن این که من مسئول پاسخ گویی به تماس های مشتریان و بررسی مشکلات آن ها بوده ام این طور بنویسید: «رفع مشکلات 20 نفر از مشتریان در روز از طریق تماس تلفنی»

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%af%d8%a7/





:: برچسب‌ها: رزومه استاندارد ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: