پاسخ‌هایی هوشمندانه به سوالات مصاحبه شغلی کارشناس فروش
نوشته شده توسط : مژده

برای انتخاب کارشناس فروش در یک شرکت سوالات متنوعی پرسیده می شود و باید هر لحظه آماده باشید تا با پاسخهایی درخور، مصاحبه گر را قانع کنید تا شما را برای این پست انتخاب کند که در ادامه مهمترین و رایجترین این سوالات را به همراه پاسخهای‌شان می توانید ببینید.

 

۱) در مورد خودتان بگویید

در نگاه اول این یک سوال پیش پا افتاده است. شاید بگویید می‌توانم از سیر تا پیاز زندگی را تعریف کنم، ولی این کار درست نیست. هدف اصلی مصاحبه کننده این است که حداکثر در دو سه دقیقه شما را شناخته و شما را به عنوان بهترین گزینه برای این پست ارزیابی کند. شما می‌توانید به این سوال با آوردن یک یا دو مثال درباره‌ی تجارب شغلی خود پاسخ دهید. سپس اگر مقدور بود مثال‌های متعددی را بیان کنید.

 

۲) در پنج سال آینده خود را در کجا می‌بینید؟

اگر به دنبال پست‌های بالاتر در این شرکت هستید تا آنجا که می‌توانید توضیح دهید که چقدر به پیشرفت شرکت علاقه‌مند هستید و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیستید حتی به آن‌ها بگویید که می‌خواهید در آینده خود را در موضع رهبریت یک تیم بیبینید.

 

۳) مهارت‌های بارز یک کارشناس فروش چیست؟

افراد بسیار زیادی از استعداد فروش بی‌بهره هستند زیرا امر فروش قابلیت‌ها و توانای‌یهای خاصی را می‌طلبد. به طور مثال می‌توانید بگویید:

«کارشناس فروش قادر است سیگنال‌های کلامی و غیرکلامی را تشخیص داده و استراتژی‌های فروش خود را برای تاثیرگذاری روی خریدار پیاده‌سازی کند».

 

۴) آیا نقطه ضعفی را در خود سراغ دارید؟

این سوال هم یکی از متداول‌ترین سوال‌های مصاحبه و هم یکی از خطرناک‌ترین آن‌ها است. سعی کنید ضعف خود را خیلی کوچک نشان دهید در عوض توانایی‌هایتان را به رخ بکشید. اصلا در مورد مسائل شخصی توضیح ندهید پاسخ‌های‌تان فقط در مورد حرفه‌تان باشد. مثلا می‌توانید بگویید برای پیشرفت مهارت‌های ارتباطی در کلاسهای زبان بدن شرکت کرده‌اید یا کتاب‌هایی در این مورد مطالعه کرده‌اید.

کارشناس های فروش می توانند برای مدیریت بهتر اطلاعات خود از سیستم فروش آنلاین استفاده کنند.

 

۵) در مورد نقاط قوت خود توضیح دهید!

الان دیگر وقت درخشش شماست. فقط توجه کنید که هدف مصاحبه‌گر صرفا ارزیابی توانایی‌های شغلی شماست نه شناختن شخصیت‌تان. به عنوان مثال، از قدرت حل مسئله بالایی برخوردارید، در دادن انگیزه به افراد موفق هستید، مدیریت بحران خوبی دارید، همیشه مشتاق یادگیری هستید، به جزئیات اهمیت زیادی می‌دهید. هر مهارتی را نام می‌برید مثالی نیز برای آن بیاورید.

 

۶) در شرکت قبلی، برای نگه داشتن مشتریان قدیم و شکار مشتریان جدید چقدر زمان صرف می‌کردید؟

همان‌طور که می‌دانید هر دو مسئله در فروش از اهمیت زیادی برخوردار هستند. برخی شرکت‌ها به جذب مشتری و برخی به نگهداری ارتباط با مشتری‌های موجود اهمیت می‌دهند. می‌توانید توضیح دهید که هر دو مورد برای شما مهم بوده است.

 

   استفاده از نرم افزار دبیرخانه و نرم افزار فروش برای افزایش راندمان کاری سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

۷) چرا در کار قبلی خود نماندید؟

برای پاسخ به این سوال خیلی دقت کنید. پاسخ‌های منفی در مورد محل کار قبلی اثرات بدی دارد. هیچ کارفرمایی دوست ندارد تصور کند که ممکن است در آینده چنین جملات منفی را درباره‌ی خودش بگویند. می‌توانید بگویید به دنبال پیشرفت و موقعیت‌های بهتری هستید و به این ترتیب از شرکت کنونی نیز تمجید کنید.

 

منبع»

https://blog.yar.cloud/%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%da%86%d9%87-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%e2%80%8c%d9%87/





:: برچسب‌ها: سیستم آنلاین فروش ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: