معایب رزومه نویسی خلاقانه
نوشته شده توسط : مژده

با این که رزومه غیر مرسوم و فانتزی روز به روز در میان صنایع مختلف پر طرفدار تر می شود، اما این به این معنا نیست که شما همین الان شروع به ساختن یک رزومه خلاقانه کنید. هنوز هم خیلی از شرکت ها و استخدام کننده ها رزومه رسمی و مرسوم را ترجیح می دهند.

معمولاً شرکت های بزرگ از سیستم های غربالگری کارجویان (ATS) برای بررسی رزومه و گزینش کارجویان و رزومه های مناسب استفاده می کنند.

این سیستم های غربالگری بر اساس جستجوی کلمات کلیدی در رزومه ها کار می کنند و براساس بررسی کلمات کلید رزومه تشخیص می دهند که آیا این افراد مهارت ها و تجربه های مورد نیاز برای موقعیت شغلی مذکور را دارد.

پس از آن جایی که شرکت های زیادی از این سیستم های غربالگری رزومه در سایت های کاریابی و استخدام استفاده می کنند و این سیستم ها به متن حساس هستند و توانایی تشخیص گراف و نمودارهای اینفوگرافیک را ندارند، عملاً رزومه هنری و غیر رسمی کاربرد خود را از دست می دهد.
در ضمن سایر شرکت هایی که با رزومه خلاقانه و غیر رسمی مخالف اند، معتقدند که نمودار های اینفو گرافیک و اطلاعات بصری رزومه، چیزی غیر ضروری و اضافی هستند.
پس اگر تصمیم دارید یک رزومه هنری بسازید، حتماً از حوزه ی کاری و صنعت کاری خود و همین طور شرکتی که می خواهید برای آن رزومه فرستید، اطمینان حاصل کنید.

 

تصمیم گیری برای ساخت رزومه هنری و خلاقانه

این خیلی مهم است که بتوانید تشخیص دهید آیا این رزومه کاری خلاقانه ارزش صرف وقت و هزینه را دارد یا خیر؟ چرا که شما برای ساخت چنین رزومه ای نیاز به زمان بیشتری دارید و یا ممکن است زمان کافی نداشته و سفارش ساخت آن را به یک متخصص در زمینه رزومه واگذار کنید. پس قبل از این کار باید مطمئن شوید که آیا ارزش سرمایه گذاری دارد یا نه؟

 

برای تبدیل تاریخ استفاده از تقویم آنلاین پیشنهاد می شود.

 

با یک رزومه عادی شروع کنید

قطعاً موقعیت های شغلی زیادی هم هستند که یک رزومه تصویری و اینفوگرافیک دررسیدن به آن ها تاثیر گذار است، اما در هر صورت داشتن یک رزومه کاری متنی و رسمی در همه حال ضروری و مفید خواهد بود. سیستم های غربالگری نمونه رزومه، اطلاعات اینفوگرافیک یا رزومه ویدیویی شما را تجزیه و تحلیل نمی کنند.
آن چه مهم است نوع فرمتی است که کارفرما از شما خواسته است. به عنوان مثال اگر از شما فایل Word خواسته است باید فایل Word رزومه را برای او ارسال کنید، اگر فایل PDF خواسته است، برای او فایل آماده ی PDF رزومه خود را ارسال کنید. در غیر این صورت به راحتی رزومه شما کنار گذاشته شده و شما از لیست متقاضیان استخدام حذف خواهید شد.

در ادامه دلایل اصلی استفاده از نمونه رزومه کاری متنی و رسمی را برای شما شرح خواهیم داد:

  • دلیل اول این که مدیران استخدام تنها چند ثانیه صرف بررسی نمونه رزومه شما خواهند کرد، تا زمانی که آن رزومه کاری مدنظرشان را پیدا کنند و به بررسی جزییات آن رزومه کاری بپردازند. اگر آن ها نتوانند در همان بررسی اولیه نقاط قوت و آورده ی شما برای مجموعه را تشخیص دهند، بدون مکث رزومه شما را کنار گذاشته و به سراغ رزومه کارجوی بعدی می روند.
  • حتی اگر برای شغل های هنری و خلاقانه می خواهید درخواست کار دهید، اولین نفری که نمونه رزومه شما را بررسی خواهد کرد یک فرد غیر طراح در واحد منابع انسانی آن شرکت و سازمان خواهد بود، که در این حالت بهترین رزومه برای بررسی آسان تر و سریع تر توسط او، یک رزومه سنتی و نوشتاری خواهد بود.
    در ضمن کارفرمایان علاقه دارند که نمونه کارها، سوابق شغلی کارجویان را ببینند و بدانند که آن ها برای چه شرکت هایی و به چه مدت کار می کردند.

 مبنع:
https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d9%87%d9%86%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%87/





:: برچسب‌ها: رزومه استاندارد ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: